Honda Civic Type R: Dvoulitr s turbem zůstává

Čtěte více: Auta
Vydáno: 23. 5. 2017  /   Aktualizováno: 23. 5. 2017
Honda Civic Type R: Dvoulitr s turbem zůstává
Ostrý Civic desáté generace si ponechává dvoulitr s turbem a vrací se k nezávislému zavěšení vzadu.

Honda neváhala na autosalonu v Ženevě představit také provedení Type R již desáté generace modelu Civic. Proti současnému Civicu Type R se základní recept nemění, pod kapotou pracuje pořád přeplňovaný dvoulitr VTEC a přes šestistupňovou přímo řazenou převodovku pohání přední kola. Podle Hondy byl motor přepracován, aby měl rychlejší reakci na plyn, plynulejší dodávku výkonu a zároveň byl kultivovanější. Výkon 320 koní a točivý moment 400 Nm slibují solidní dynamiku, která bude limitována především trakcí předních pneumatik.

Honda uvádí, že Civic Type R byl vlastně od základu přepracován, aby úplně změnil vnímání auta, se kterým můžete jezdit každý den po normální silnici a zároveň ho kdykoli vzít na závodní okruh. Honda nešetří termíny jako „bez kompromisů“ a „důvěrné spojení s řidičem“. Jen doufáme, že systém automatických meziplynů půjde vypnout, aby mohl řidič tuhle velmi delikátní činnost případně trénovat sám. Přesně trefený meziplyn při nájezdu do zatáčky je jedním z nejvíce odměňujících pocitů za volantem, hned po perfektně zvládnutém přetáčivém smyku se zadokolkou.

To sice u předokolky, jako je Civic Type R, nehrozí, ale Honda se zase vrátila k nezávislému zavěšení i na zadní nápravě, takže snad bude nový ostrý Civic také lépe jezdit, nebude na mizerném povrchu tolik uskakovat ze stopy a zároveň bude použitelnější a na delší cestě komfortnější a kultivovanější. Nové je i zavěšení vpředu, respektive jeho naladění. Točivý moment motoru nemá být přenášen do řízení, odezva by měla být ostřejší a chování v zatáčce pak neutrálnější. Na ovladatelnosti se má podepsat i ve srovnání s minulou generací o 38 % vyšší torzní tuhost karoserie.

Honda se rovněž chlubí nejlepším poměrem mezi přítlakem a aerodynamickým odporem ve své třídě. Právě aerodynamika nové generace byla odladěna tak, aby byl Civic Type R při vyšší rychlosti stabilní. Zároveň se ale povedlo snížit aerodynamický odpor a Type R dosáhne vyšší maximální rychlosti. Na trhu se nový Civic Type R objeví v létě, není ovšem zatím jisté, kdy dorazí k nám. Výroba bude probíhat ve Velké Británii, ale protože se bude ostrý Civic poprvé vozit oficiálně i do USA, dá se očekávat veliký zájem a s tím související velmi dlouhé čekací lhůty.

Auta
Asi vás nepřekvapí, že i Jaguar a Land Rover si pro budoucnost představují auta, která vlastně nebudete (a ani nebudete chtít) řídit. A vlastně je ani nebudete vlastnit, budete se o ně pěkně dělit s ostatními, protože tak je to přece lepší. Aspoň to tedy všichni říkají... Takže auto pro druhou polovinu 21. stolet... (Pokračování...)
Auta
Citroën C3 Aircross si bere designové prvky ze staršího konceptu Mehari, a pokud se ptáte na techniku, asi vás nijak nepřekvapí, že se pod originální karoserií ukrývají vnitřnosti Citroënu C3 a příbuzných vozů z koncernu PSA Peugeot-Citroën. Základem je zážehový tř... (Pokračování...)
Auta
Alcraft se mimo jiné věnuje například výrobě doplňků, převážně pro britské vozy. Nyní se však chystá na auto jako takové. Během dvou let bychom měli vidět první předprodukční prototypy elektromobilu, na jehož vývoji se podílejí bývalí inženýři Morganu, Toyoty, Daewoo a Michelinu... (Pokračování...)
Auta
Pod kapotou modernizovaného „zetka“ zůstává atmosférický šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 328 koní, který může být párován s klasickou přímo řazenou převodovkou s upravenou odolnější spojkou od společnosti Exedy a automatickými meziplyny, nebo se sedmistupňov... (Pokračování...)
Auta
Jediné, co nově označeným modelům zůstane, bude kombinace písmen TDI nebo TFSI pro vznětový, respektive zážehový motor. Asi není tajemstvím, že se jedná o zvyk především z Číny, ale Audi se trochu ostýchá to veřejně přiznat. Je potřeba si ale připustit, že Čína je nesmírně důležit... (Pokračování...)
Auta
Od běžné i3 se verze i3s liší silnějším elektromotorem, který má místo 170 koní a 250 Nm hned 184 koní a 270 Nm. Na „stovku“ zrychlí o 0,4 sekundy rychleji, tedy už za 6,9 sekundy. Stejně jako pro běžnou verzi si i do i3s můžete objednat zážehový dvouválec jako generátor pro... (Pokračování...)