Honda Civic Type R: Dvoulitr s turbem zůstává

Čtěte více: Auta
Vydáno: 23. 5. 2017  /   Aktualizováno: 23. 5. 2017
Honda Civic Type R: Dvoulitr s turbem zůstává
Ostrý Civic desáté generace si ponechává dvoulitr s turbem a vrací se k nezávislému zavěšení vzadu.

Honda neváhala na autosalonu v Ženevě představit také provedení Type R již desáté generace modelu Civic. Proti současnému Civicu Type R se základní recept nemění, pod kapotou pracuje pořád přeplňovaný dvoulitr VTEC a přes šestistupňovou přímo řazenou převodovku pohání přední kola. Podle Hondy byl motor přepracován, aby měl rychlejší reakci na plyn, plynulejší dodávku výkonu a zároveň byl kultivovanější. Výkon 320 koní a točivý moment 400 Nm slibují solidní dynamiku, která bude limitována především trakcí předních pneumatik.

Honda uvádí, že Civic Type R byl vlastně od základu přepracován, aby úplně změnil vnímání auta, se kterým můžete jezdit každý den po normální silnici a zároveň ho kdykoli vzít na závodní okruh. Honda nešetří termíny jako „bez kompromisů“ a „důvěrné spojení s řidičem“. Jen doufáme, že systém automatických meziplynů půjde vypnout, aby mohl řidič tuhle velmi delikátní činnost případně trénovat sám. Přesně trefený meziplyn při nájezdu do zatáčky je jedním z nejvíce odměňujících pocitů za volantem, hned po perfektně zvládnutém přetáčivém smyku se zadokolkou.

To sice u předokolky, jako je Civic Type R, nehrozí, ale Honda se zase vrátila k nezávislému zavěšení i na zadní nápravě, takže snad bude nový ostrý Civic také lépe jezdit, nebude na mizerném povrchu tolik uskakovat ze stopy a zároveň bude použitelnější a na delší cestě komfortnější a kultivovanější. Nové je i zavěšení vpředu, respektive jeho naladění. Točivý moment motoru nemá být přenášen do řízení, odezva by měla být ostřejší a chování v zatáčce pak neutrálnější. Na ovladatelnosti se má podepsat i ve srovnání s minulou generací o 38 % vyšší torzní tuhost karoserie.

Honda se rovněž chlubí nejlepším poměrem mezi přítlakem a aerodynamickým odporem ve své třídě. Právě aerodynamika nové generace byla odladěna tak, aby byl Civic Type R při vyšší rychlosti stabilní. Zároveň se ale povedlo snížit aerodynamický odpor a Type R dosáhne vyšší maximální rychlosti. Na trhu se nový Civic Type R objeví v létě, není ovšem zatím jisté, kdy dorazí k nám. Výroba bude probíhat ve Velké Británii, ale protože se bude ostrý Civic poprvé vozit oficiálně i do USA, dá se očekávat veliký zájem a s tím související velmi dlouhé čekací lhůty.

Auta
Na autosalonu v Šanghaji bude představena první moderní elektrická Škoda. Tedy, nepočítáme testovací elektrickou Octavii, která jezdila před několika lety. Tohle je úplně nový model, který vzniká na koncernové platformě MEB, určené výhradně pro elektrické vozy. Zajímav... (Pokračování...)
Auta
Volkswagen Arteon je především duchovním nástupcem modelu CC. Základní techniku tak opět sdílí s Passatem, v tomto případě tedy platformu MQB s motory vpředu napříč a pohonem předních kol. Zajímavé ale je, že toto luxusnější a lépe vybavené provedení vlastně bude prozat... (Pokračování...)
Auta
Ostrých malých hatchbacků není nikdy dost a Toyota teď přichází do poměrně našlapaného segmentu s vlastním přírůstkem. Ačkoli se recept může zdát úplně stejný jako u ostatních výrobců, přece jen tu jsou drobné odlišnosti. Ostrá Toyota Yaris se jmenuje GRMN, což znamená... (Pokračování...)
Auta
Možná jste zaznamenali, že Audi před několika měsíci představilo koncept hybridního SUV Q8. Audi Q8 sport concept je dalším příběhem na podobné téma, který kombinuje šestiválec 3.0 TFSI s elektrickým kompresorem a elektromotory. Automobilka na něm chce ukázat, jak snadno lze snížit reálnou... (Pokračování...)
Auta
Jednou z poměrně zásadních ženevských novinek bylo Audi RS 5. Po modernizaci běžné modelové řady a dokonce i verze S5 bylo jen otázkou času, kdy dorazí vrcholné provedení RS konkurující Mercedesu-AMG C 63 nebo BMW M4. Mezigenerační snížení hmotnosti ze 1715 na 1655 kg určitě přivítají... (Pokračování...)
Auta
Na znovuzrození slavného sportovního modelu Renault-Alpine A110 se čekalo opravdu hodně dlouho. Vždyť první koncepty byly představeny už před více než šesti lety. Nyní tu konečně máme sériové auto, které zamíří k dealerům ve druhé polovině roku. Náš trh se podle všeho dočk... (Pokračování...)