Honda Civic Type R: Dvoulitr s turbem zůstává

Čtěte více: Auta
Vydáno: 23. 5. 2017  /   Aktualizováno: 23. 5. 2017
Honda Civic Type R: Dvoulitr s turbem zůstává
Ostrý Civic desáté generace si ponechává dvoulitr s turbem a vrací se k nezávislému zavěšení vzadu.

Honda neváhala na autosalonu v Ženevě představit také provedení Type R již desáté generace modelu Civic. Proti současnému Civicu Type R se základní recept nemění, pod kapotou pracuje pořád přeplňovaný dvoulitr VTEC a přes šestistupňovou přímo řazenou převodovku pohání přední kola. Podle Hondy byl motor přepracován, aby měl rychlejší reakci na plyn, plynulejší dodávku výkonu a zároveň byl kultivovanější. Výkon 320 koní a točivý moment 400 Nm slibují solidní dynamiku, která bude limitována především trakcí předních pneumatik.

Honda uvádí, že Civic Type R byl vlastně od základu přepracován, aby úplně změnil vnímání auta, se kterým můžete jezdit každý den po normální silnici a zároveň ho kdykoli vzít na závodní okruh. Honda nešetří termíny jako „bez kompromisů“ a „důvěrné spojení s řidičem“. Jen doufáme, že systém automatických meziplynů půjde vypnout, aby mohl řidič tuhle velmi delikátní činnost případně trénovat sám. Přesně trefený meziplyn při nájezdu do zatáčky je jedním z nejvíce odměňujících pocitů za volantem, hned po perfektně zvládnutém přetáčivém smyku se zadokolkou.

To sice u předokolky, jako je Civic Type R, nehrozí, ale Honda se zase vrátila k nezávislému zavěšení i na zadní nápravě, takže snad bude nový ostrý Civic také lépe jezdit, nebude na mizerném povrchu tolik uskakovat ze stopy a zároveň bude použitelnější a na delší cestě komfortnější a kultivovanější. Nové je i zavěšení vpředu, respektive jeho naladění. Točivý moment motoru nemá být přenášen do řízení, odezva by měla být ostřejší a chování v zatáčce pak neutrálnější. Na ovladatelnosti se má podepsat i ve srovnání s minulou generací o 38 % vyšší torzní tuhost karoserie.

Honda se rovněž chlubí nejlepším poměrem mezi přítlakem a aerodynamickým odporem ve své třídě. Právě aerodynamika nové generace byla odladěna tak, aby byl Civic Type R při vyšší rychlosti stabilní. Zároveň se ale povedlo snížit aerodynamický odpor a Type R dosáhne vyšší maximální rychlosti. Na trhu se nový Civic Type R objeví v létě, není ovšem zatím jisté, kdy dorazí k nám. Výroba bude probíhat ve Velké Británii, ale protože se bude ostrý Civic poprvé vozit oficiálně i do USA, dá se očekávat veliký zájem a s tím související velmi dlouhé čekací lhůty.

Auta
Nová edice je právě jachtami inspirována. Na první pohled se sice jedná o Bentley Continental GT Convertible v jiné barvě a na nových 21" kolech, ale největší pozornost byla věnována detailům a použitým materiálům. Například stahovací střecha je modrá, nechybí modrá linka na... (Pokračování...)
Auta
Sébastien Loeb už před časem Citroënu svou pomoc při vývoji nabízel, ale teprve až nyní tým uznal, že by asi stálo za to nechat Loeba do auta posadit a získat jeho zpětnou vazbu. „Nemůžu se dočkat, až se vrátím do vozu WRC a okusím, jak se tato disciplína technologicky změnila. Rallye je stále moje v... (Pokračování...)
Auta
Jaguar XJ určitě velmi dobře znáte. Nyní britská automobilka vypustila do světa speciální verzi XJR575, která je jen tak mimochodem historicky nejrychlejším produkčním Jaguarem XJ. Umí totiž jet rychlostí 300 km/h. Jak označení napovídá, kompresorem přeplňovaný pětilitrový V8 XJR byl... (Pokračování...)
Auta
Loni až do závěrečné jízdy bojoval Patrik Hájek o titul evropského šampiona, aby nakonec skončil těsně pod vrcholem. S letošní čtyřdílnou sezónou se tovární pilot Kosmicu rozloučil vítězstvím v posledním závodě ve švédském Kristianstadu a v konečném zú... (Pokračování...)
Auta
Šestiválec v Mercedesu S 450 disponuje výkonem 367 koní a točivým momentem 500 Nm. Kompaktní elektromotor má výkon pouhých 22 koní, ale velký točivý moment 250 Nm. Také verze S 500 už je dnes poháněna pouze šestiválcem spolupracujícím s elektromotorem. Hybridní... (Pokračování...)
Auta
Vývoj vozu pro mistrovství světa vytrvalostních závodů postoupil do další fáze a po rolloutu, který se odehrál 1. července v areálu BMW v Dingolfingu, tým vyrazil v půlce července na Lausitzring k prvnímu testu M8 GTE. Za volantem maskovaného vozu se střídali tovární piloti Martin... (Pokračování...)