Audi Q8 sport concept: 476 koní s hybridním pohonem

Čtěte více: Auta
Vydáno: 24. 5. 2017  /   Aktualizováno: 24. 5. 2017
Audi Q8 sport concept: 476 koní s hybridním pohonem
Skrývá se v něm sice hybridní pohon, ale tohle SUV má 476 koní a upaluje 274 km/h.

Možná jste zaznamenali, že Audi před několika měsíci představilo koncept hybridního SUV Q8. Audi Q8 sport concept je dalším příběhem na podobné téma, který kombinuje šestiválec 3.0 TFSI s elektrickým kompresorem a elektromotory. Automobilka na něm chce ukázat, jak snadno lze snížit reálnou spotřebu i emise a zároveň zlepšit dynamiku. Na rozdíl od jiných koncepcí tohle není moderní plug-in hybrid, ale poměrně „jednoduchý“ mild-hybrid, který se bez spalovacího motoru téměř neobejde a doma si ho v zásuvce nenabijete. Audi si zkrátka takhle nějak představuje pohon blízké budoucnosti v konvenčních autech.

Elektrickým kompresorem přeplňovaný šestiválec 3.0 TFSI má výkon 450 koní, což by samo o sobě na velké SUV určitě bohatě stačilo. Auto je ale vyzbrojeno 48V elektrickým systémem a mezi motorem a samočinnou převodovkou má integrovaný malý elektromotor o výkonu 27 koní a točivém momentu 170 Nm, který slouží zároveň jako startér a generátor. Z něj se při brzdění nebo ustálené jízdě nabíjí kompaktní akumulátor s kapacitou 0,9 kWh. Audi při normální jízdě pojede vždycky na benzín, výhradně na elektřinu s ním hnete maximálně při parkování. Akumulátory poskytují elektřinu kompresoru, který se už za 250 milisekund roztočí na 70 000 min-1, což je mnohem rychleji než v případě konvenčních výfukových turbodmychadel. Elektromotor pak spalovacímu motoru asistuje při akceleraci.

Celkový výkon mild-hybridního pohonu je 476 koní a dosahuje točivého momentu 700 Nm. Z nuly na 100 km/h Audi Q8 sport concept akceleruje za 4,7 sekundy a rozjede se na 274 km/h. Audi uvádí reálný dojezd 1200 km a kombinovanou spotřebu 7,1 litru na 100 km. A jen tak mimochodem, ty třiadvacetipalcové ráfky s pneumatikami 305/35 R 23 se dostanou do sériové výroby.

Auta
Asi vás nepřekvapí, že i Jaguar a Land Rover si pro budoucnost představují auta, která vlastně nebudete (a ani nebudete chtít) řídit. A vlastně je ani nebudete vlastnit, budete se o ně pěkně dělit s ostatními, protože tak je to přece lepší. Aspoň to tedy všichni říkají... Takže auto pro druhou polovinu 21. stolet... (Pokračování...)
Auta
Citroën C3 Aircross si bere designové prvky ze staršího konceptu Mehari, a pokud se ptáte na techniku, asi vás nijak nepřekvapí, že se pod originální karoserií ukrývají vnitřnosti Citroënu C3 a příbuzných vozů z koncernu PSA Peugeot-Citroën. Základem je zážehový tř... (Pokračování...)
Auta
Alcraft se mimo jiné věnuje například výrobě doplňků, převážně pro britské vozy. Nyní se však chystá na auto jako takové. Během dvou let bychom měli vidět první předprodukční prototypy elektromobilu, na jehož vývoji se podílejí bývalí inženýři Morganu, Toyoty, Daewoo a Michelinu... (Pokračování...)
Auta
Pod kapotou modernizovaného „zetka“ zůstává atmosférický šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 328 koní, který může být párován s klasickou přímo řazenou převodovkou s upravenou odolnější spojkou od společnosti Exedy a automatickými meziplyny, nebo se sedmistupňov... (Pokračování...)
Auta
Jediné, co nově označeným modelům zůstane, bude kombinace písmen TDI nebo TFSI pro vznětový, respektive zážehový motor. Asi není tajemstvím, že se jedná o zvyk především z Číny, ale Audi se trochu ostýchá to veřejně přiznat. Je potřeba si ale připustit, že Čína je nesmírně důležit... (Pokračování...)
Auta
Od běžné i3 se verze i3s liší silnějším elektromotorem, který má místo 170 koní a 250 Nm hned 184 koní a 270 Nm. Na „stovku“ zrychlí o 0,4 sekundy rychleji, tedy už za 6,9 sekundy. Stejně jako pro běžnou verzi si i do i3s můžete objednat zážehový dvouválec jako generátor pro... (Pokračování...)