Audi Q8 sport concept: 476 koní s hybridním pohonem

Čtěte více: Auta
Vydáno: 24. 5. 2017  /   Aktualizováno: 24. 5. 2017
Audi Q8 sport concept: 476 koní s hybridním pohonem
Skrývá se v něm sice hybridní pohon, ale tohle SUV má 476 koní a upaluje 274 km/h.

Možná jste zaznamenali, že Audi před několika měsíci představilo koncept hybridního SUV Q8. Audi Q8 sport concept je dalším příběhem na podobné téma, který kombinuje šestiválec 3.0 TFSI s elektrickým kompresorem a elektromotory. Automobilka na něm chce ukázat, jak snadno lze snížit reálnou spotřebu i emise a zároveň zlepšit dynamiku. Na rozdíl od jiných koncepcí tohle není moderní plug-in hybrid, ale poměrně „jednoduchý“ mild-hybrid, který se bez spalovacího motoru téměř neobejde a doma si ho v zásuvce nenabijete. Audi si zkrátka takhle nějak představuje pohon blízké budoucnosti v konvenčních autech.

Elektrickým kompresorem přeplňovaný šestiválec 3.0 TFSI má výkon 450 koní, což by samo o sobě na velké SUV určitě bohatě stačilo. Auto je ale vyzbrojeno 48V elektrickým systémem a mezi motorem a samočinnou převodovkou má integrovaný malý elektromotor o výkonu 27 koní a točivém momentu 170 Nm, který slouží zároveň jako startér a generátor. Z něj se při brzdění nebo ustálené jízdě nabíjí kompaktní akumulátor s kapacitou 0,9 kWh. Audi při normální jízdě pojede vždycky na benzín, výhradně na elektřinu s ním hnete maximálně při parkování. Akumulátory poskytují elektřinu kompresoru, který se už za 250 milisekund roztočí na 70 000 min-1, což je mnohem rychleji než v případě konvenčních výfukových turbodmychadel. Elektromotor pak spalovacímu motoru asistuje při akceleraci.

Celkový výkon mild-hybridního pohonu je 476 koní a dosahuje točivého momentu 700 Nm. Z nuly na 100 km/h Audi Q8 sport concept akceleruje za 4,7 sekundy a rozjede se na 274 km/h. Audi uvádí reálný dojezd 1200 km a kombinovanou spotřebu 7,1 litru na 100 km. A jen tak mimochodem, ty třiadvacetipalcové ráfky s pneumatikami 305/35 R 23 se dostanou do sériové výroby.

Auta
Nová edice je právě jachtami inspirována. Na první pohled se sice jedná o Bentley Continental GT Convertible v jiné barvě a na nových 21" kolech, ale největší pozornost byla věnována detailům a použitým materiálům. Například stahovací střecha je modrá, nechybí modrá linka na... (Pokračování...)
Auta
Sébastien Loeb už před časem Citroënu svou pomoc při vývoji nabízel, ale teprve až nyní tým uznal, že by asi stálo za to nechat Loeba do auta posadit a získat jeho zpětnou vazbu. „Nemůžu se dočkat, až se vrátím do vozu WRC a okusím, jak se tato disciplína technologicky změnila. Rallye je stále moje v... (Pokračování...)
Auta
Jaguar XJ určitě velmi dobře znáte. Nyní britská automobilka vypustila do světa speciální verzi XJR575, která je jen tak mimochodem historicky nejrychlejším produkčním Jaguarem XJ. Umí totiž jet rychlostí 300 km/h. Jak označení napovídá, kompresorem přeplňovaný pětilitrový V8 XJR byl... (Pokračování...)
Auta
Loni až do závěrečné jízdy bojoval Patrik Hájek o titul evropského šampiona, aby nakonec skončil těsně pod vrcholem. S letošní čtyřdílnou sezónou se tovární pilot Kosmicu rozloučil vítězstvím v posledním závodě ve švédském Kristianstadu a v konečném zú... (Pokračování...)
Auta
Šestiválec v Mercedesu S 450 disponuje výkonem 367 koní a točivým momentem 500 Nm. Kompaktní elektromotor má výkon pouhých 22 koní, ale velký točivý moment 250 Nm. Také verze S 500 už je dnes poháněna pouze šestiválcem spolupracujícím s elektromotorem. Hybridní... (Pokračování...)
Auta
Vývoj vozu pro mistrovství světa vytrvalostních závodů postoupil do další fáze a po rolloutu, který se odehrál 1. července v areálu BMW v Dingolfingu, tým vyrazil v půlce července na Lausitzring k prvnímu testu M8 GTE. Za volantem maskovaného vozu se střídali tovární piloti Martin... (Pokračování...)