Audi Q8 sport concept: 476 koní s hybridním pohonem

Čtěte více: Auta
Vydáno: 24. 5. 2017  /   Aktualizováno: 24. 5. 2017
Audi Q8 sport concept: 476 koní s hybridním pohonem
Skrývá se v něm sice hybridní pohon, ale tohle SUV má 476 koní a upaluje 274 km/h.

Možná jste zaznamenali, že Audi před několika měsíci představilo koncept hybridního SUV Q8. Audi Q8 sport concept je dalším příběhem na podobné téma, který kombinuje šestiválec 3.0 TFSI s elektrickým kompresorem a elektromotory. Automobilka na něm chce ukázat, jak snadno lze snížit reálnou spotřebu i emise a zároveň zlepšit dynamiku. Na rozdíl od jiných koncepcí tohle není moderní plug-in hybrid, ale poměrně „jednoduchý“ mild-hybrid, který se bez spalovacího motoru téměř neobejde a doma si ho v zásuvce nenabijete. Audi si zkrátka takhle nějak představuje pohon blízké budoucnosti v konvenčních autech.

Elektrickým kompresorem přeplňovaný šestiválec 3.0 TFSI má výkon 450 koní, což by samo o sobě na velké SUV určitě bohatě stačilo. Auto je ale vyzbrojeno 48V elektrickým systémem a mezi motorem a samočinnou převodovkou má integrovaný malý elektromotor o výkonu 27 koní a točivém momentu 170 Nm, který slouží zároveň jako startér a generátor. Z něj se při brzdění nebo ustálené jízdě nabíjí kompaktní akumulátor s kapacitou 0,9 kWh. Audi při normální jízdě pojede vždycky na benzín, výhradně na elektřinu s ním hnete maximálně při parkování. Akumulátory poskytují elektřinu kompresoru, který se už za 250 milisekund roztočí na 70 000 min-1, což je mnohem rychleji než v případě konvenčních výfukových turbodmychadel. Elektromotor pak spalovacímu motoru asistuje při akceleraci.

Celkový výkon mild-hybridního pohonu je 476 koní a dosahuje točivého momentu 700 Nm. Z nuly na 100 km/h Audi Q8 sport concept akceleruje za 4,7 sekundy a rozjede se na 274 km/h. Audi uvádí reálný dojezd 1200 km a kombinovanou spotřebu 7,1 litru na 100 km. A jen tak mimochodem, ty třiadvacetipalcové ráfky s pneumatikami 305/35 R 23 se dostanou do sériové výroby.

Auta
Na autosalonu v Šanghaji bude představena první moderní elektrická Škoda. Tedy, nepočítáme testovací elektrickou Octavii, která jezdila před několika lety. Tohle je úplně nový model, který vzniká na koncernové platformě MEB, určené výhradně pro elektrické vozy. Zajímav... (Pokračování...)
Auta
Volkswagen Arteon je především duchovním nástupcem modelu CC. Základní techniku tak opět sdílí s Passatem, v tomto případě tedy platformu MQB s motory vpředu napříč a pohonem předních kol. Zajímavé ale je, že toto luxusnější a lépe vybavené provedení vlastně bude prozat... (Pokračování...)
Auta
Ostrých malých hatchbacků není nikdy dost a Toyota teď přichází do poměrně našlapaného segmentu s vlastním přírůstkem. Ačkoli se recept může zdát úplně stejný jako u ostatních výrobců, přece jen tu jsou drobné odlišnosti. Ostrá Toyota Yaris se jmenuje GRMN, což znamená... (Pokračování...)
Auta
Honda neváhala na autosalonu v Ženevě představit také provedení Type R již desáté generace modelu Civic. Proti současnému Civicu Type R se základní recept nemění, pod kapotou pracuje pořád přeplňovaný dvoulitr VTEC a přes šestistupňovou přímo řazenou převodovku pohání přední kola. Podle... (Pokračování...)
Auta
Jednou z poměrně zásadních ženevských novinek bylo Audi RS 5. Po modernizaci běžné modelové řady a dokonce i verze S5 bylo jen otázkou času, kdy dorazí vrcholné provedení RS konkurující Mercedesu-AMG C 63 nebo BMW M4. Mezigenerační snížení hmotnosti ze 1715 na 1655 kg určitě přivítají... (Pokračování...)
Auta
Na znovuzrození slavného sportovního modelu Renault-Alpine A110 se čekalo opravdu hodně dlouho. Vždyť první koncepty byly představeny už před více než šesti lety. Nyní tu konečně máme sériové auto, které zamíří k dealerům ve druhé polovině roku. Náš trh se podle všeho dočk... (Pokračování...)