Toyota Yaris GRMN: Podpora značky ve WRC

Čtěte více: Auta
Vydáno: 25. 5. 2017  /   Aktualizováno: 25. 5. 2017
Toyota Yaris GRMN: Podpora značky ve WRC
Toyota posílá na trh docela zajímavý ostrý Yaris. Má podpořit snažení značky ve WRC.

Ostrých malých hatchbacků není nikdy dost a Toyota teď přichází do poměrně našlapaného segmentu s vlastním přírůstkem. Ačkoli se recept může zdát úplně stejný jako u ostatních výrobců, přece jen tu jsou drobné odlišnosti.

Ostrá Toyota Yaris se jmenuje GRMN, což znamená Gazoo Racing Masters of Nürburgring. Ehm... Důležité ale je, že pod kapotou mocně vytuněného Yarisu je „osmnáctistovka“ přeplňovaná kompresorem místo obvyklého turba. Motor má výkon 210 koní přenášený přes klasickou šestistupňovou přímo řazenou převodovku a v této třídě ne zrovna obvyklý mechanický samosvorný diferenciál Torsen pohání přední kola.

Toyota tvrdí, že akcelerace na 100 km/h a pružné zrychlení z 80 na 120 km/h na „čtyřku“ bude nejlepší ve třídě těchto ostrých malých hatchbacků. Podvozek vychází ze standardního Yarisu, ale má samozřejmě úplně jiné pružiny, tlumiče a další komponenty. Vzadu je torzní příčka, ale to by vadit nemělo, pokud bude celý podvozek dobře nastavený.

Hlavním soupeřem Yarisu GRMN bude samozřejmě nová tříválcová Fiesta ST, ale časem přijde i nové Clio RS, bude také ostré Polo GTI a dokonce možná i Polo R.

Auta
Asi vás nepřekvapí, že i Jaguar a Land Rover si pro budoucnost představují auta, která vlastně nebudete (a ani nebudete chtít) řídit. A vlastně je ani nebudete vlastnit, budete se o ně pěkně dělit s ostatními, protože tak je to přece lepší. Aspoň to tedy všichni říkají... Takže auto pro druhou polovinu 21. stolet... (Pokračování...)
Auta
Citroën C3 Aircross si bere designové prvky ze staršího konceptu Mehari, a pokud se ptáte na techniku, asi vás nijak nepřekvapí, že se pod originální karoserií ukrývají vnitřnosti Citroënu C3 a příbuzných vozů z koncernu PSA Peugeot-Citroën. Základem je zážehový tř... (Pokračování...)
Auta
Alcraft se mimo jiné věnuje například výrobě doplňků, převážně pro britské vozy. Nyní se však chystá na auto jako takové. Během dvou let bychom měli vidět první předprodukční prototypy elektromobilu, na jehož vývoji se podílejí bývalí inženýři Morganu, Toyoty, Daewoo a Michelinu... (Pokračování...)
Auta
Pod kapotou modernizovaného „zetka“ zůstává atmosférický šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 328 koní, který může být párován s klasickou přímo řazenou převodovkou s upravenou odolnější spojkou od společnosti Exedy a automatickými meziplyny, nebo se sedmistupňov... (Pokračování...)
Auta
Jediné, co nově označeným modelům zůstane, bude kombinace písmen TDI nebo TFSI pro vznětový, respektive zážehový motor. Asi není tajemstvím, že se jedná o zvyk především z Číny, ale Audi se trochu ostýchá to veřejně přiznat. Je potřeba si ale připustit, že Čína je nesmírně důležit... (Pokračování...)
Auta
Od běžné i3 se verze i3s liší silnějším elektromotorem, který má místo 170 koní a 250 Nm hned 184 koní a 270 Nm. Na „stovku“ zrychlí o 0,4 sekundy rychleji, tedy už za 6,9 sekundy. Stejně jako pro běžnou verzi si i do i3s můžete objednat zážehový dvouválec jako generátor pro... (Pokračování...)