Škoda Vision E: Elektrické kupé-SUV

Čtěte více: Auta
Vydáno: 29. 5. 2017  /   Aktualizováno: 29. 5. 2017
Škoda Vision E: Elektrické kupé-SUV
Česká automobilka připravuje elektrické kupé-SUV. První náznak nového modelu vidíme na konceptu Vision E.

Na autosalonu v Šanghaji bude představena první moderní elektrická Škoda. Tedy, nepočítáme testovací elektrickou Octavii, která jezdila před několika lety. Tohle je úplně nový model, který vzniká na koncernové platformě MEB, určené výhradně pro elektrické vozy. Zajímavé také je, že je to SUV podobné koncepce jako třeba BMW X6, takže neklade praktičnost úplně na první místo. Ještě než se v roce 2020 objeví produkční verze tohoto kupé-SUV, uvidíme plug-in hybridní Superb. Škoda Vision E je tedy především připomínkou toho, že česká automobilka myslí i na elektromobilitu. Do roku 2025 bude mít na trhu pět elektromobilů.

K pohonu konceptu Vision E slouží elektromotory o celkovém výkonu 306 koní. Vlastně je to nejvýkonnější model Škodovky současnosti. Maximální rychlost byla omezena na 180 km/h, ale automobilka slibuje na jedno nabití dojezd 500 km. Z vlastní zkušenosti se současnými elektromobily ale víme, že realita je vždy zhruba o třetinu horší než sliby automobilek.

Škoda Vision E ale není jen o elektromobilitě, nýbrž i o autonomním řízení. Škoda uvádí, že podle nejnovějších průzkumů bude v roce 2030 jezdit až 15 procent aut bez řidiče. Škoda Vision E patří do tzv. třetího stupně autonomního řízení. Umí se samočinně pohybovat v kolonách, v režimu autopilota projede některé úseky dálnic, drží se v jízdním pruhu, umí se vyhnout nebo předjíždět a automaticky vyhledává volná parkovací místa, do kterých pak sama zajede.

Auta
Asi vás nepřekvapí, že i Jaguar a Land Rover si pro budoucnost představují auta, která vlastně nebudete (a ani nebudete chtít) řídit. A vlastně je ani nebudete vlastnit, budete se o ně pěkně dělit s ostatními, protože tak je to přece lepší. Aspoň to tedy všichni říkají... Takže auto pro druhou polovinu 21. stolet... (Pokračování...)
Auta
Citroën C3 Aircross si bere designové prvky ze staršího konceptu Mehari, a pokud se ptáte na techniku, asi vás nijak nepřekvapí, že se pod originální karoserií ukrývají vnitřnosti Citroënu C3 a příbuzných vozů z koncernu PSA Peugeot-Citroën. Základem je zážehový tř... (Pokračování...)
Auta
Alcraft se mimo jiné věnuje například výrobě doplňků, převážně pro britské vozy. Nyní se však chystá na auto jako takové. Během dvou let bychom měli vidět první předprodukční prototypy elektromobilu, na jehož vývoji se podílejí bývalí inženýři Morganu, Toyoty, Daewoo a Michelinu... (Pokračování...)
Auta
Pod kapotou modernizovaného „zetka“ zůstává atmosférický šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 328 koní, který může být párován s klasickou přímo řazenou převodovkou s upravenou odolnější spojkou od společnosti Exedy a automatickými meziplyny, nebo se sedmistupňov... (Pokračování...)
Auta
Jediné, co nově označeným modelům zůstane, bude kombinace písmen TDI nebo TFSI pro vznětový, respektive zážehový motor. Asi není tajemstvím, že se jedná o zvyk především z Číny, ale Audi se trochu ostýchá to veřejně přiznat. Je potřeba si ale připustit, že Čína je nesmírně důležit... (Pokračování...)
Auta
Od běžné i3 se verze i3s liší silnějším elektromotorem, který má místo 170 koní a 250 Nm hned 184 koní a 270 Nm. Na „stovku“ zrychlí o 0,4 sekundy rychleji, tedy už za 6,9 sekundy. Stejně jako pro běžnou verzi si i do i3s můžete objednat zážehový dvouválec jako generátor pro... (Pokračování...)