Dodge Challenger SRT Demon: Nejšílenější americké auto

Čtěte více: Auta
Vydáno: 19. 6. 2017  /   Aktualizováno: 16. 8. 2017
Dodge Challenger SRT Demon: Nejšílenější americké auto
Nejšílenější americké sériově vyráběné auto dneška má 852 koní a akceleruje rychleji než Bugatti Chiron!

Zatímco se evropské automobilky předhánějí v tom, kdo postaví nudnější autonomní elektromobil, ve Spojených státech se dějí zcela jiné věci. Dodge, který patří pod koncern FCA Fiat Chrysler, vypustil na trh bestii. Je to nejvýkonnější sériově vyráběné americké auto současnosti. A zároveň je to nejrychleji akcelerující produkční auto světa. Vážně, tahle šílenost strčí do kapsy i nové Bugatti Chiron!

Dodge Challenger asi moc představovat nemusíme, a pokud se zajímáte o výkonná americká auta, kterým se souhrnně říká muscle cars, asi víte, že Dodge zcela náhodou už vyrábí něco, co se jmenuje Hellcat. Challenger SRT Demon ovšem z Hellcatu dělá nákupní tašku pro paničky. Osmiválec o objemu 6,2 litru vpředu zůstal, dostal ale větší kompresor, omezovač otáček byl posunut z 6200 na 6500 min-1 a místo jednoho palivového čerpadla má dvě. Jsou potřeba, protože tenhle motor, když se pořádně nadechne, spotřebuje opravdu hodně benzínu.

S běžným „cestovním“ klíčkem je výkon omezený na směšných 507 koní. Dostanete, stejně jako v Hellcatu, ještě červený klíček, který „otevře“ motor naplno a dá plných 820 koní. Natankujte stooktanový benzín a rázem máte k dispozici 852 koní a 972 Nm. Kvůli tomu musel být upraven i osmistupňový automat. Samočinná převodovka tu má ale jeden důležitý úkol, a to umožnit tak mocnou akceleraci, že se auto při rozjezdu z místa zvedne na zadní kola. To Dodge dokonce demonstroval na propagačním videu.

Dodge Demon akceleruje z nuly na 60 mil v hodině (Američané udávají zrychlení 0–96 km/h) za 2,3 sekundy, to vše na pneumatikách schválených pro silniční provoz. To je dokonce lepší čas, než jakého dosahuje supersport Bugatti Chiron s výkonem 1500 koní, pohonem všech kol a v ceně několik desítek milionů korun. Na 160 km/h Demon akceleruje za 5,1 sekundy. Dodge uvádí, že sprint na čtvrt míle zvládne za 9,65 sekundy s konečnou rychlostí 225 km/h. Je to tak rychlé auto, že ho americká dragsterská asociace NHRA ihned automaticky zakázala v kategorii produkčních aut.

Můžete si objednat i speciální tenké „dragster“ pneumatiky dopředu a Dodge připravuje celou řadu dalších tuningových doplňků. Jedním z nich je například brzdicí padák. To je položka, se kterou vyhrajete všechny hospodské diskuze: „A jak ti ten americkej krám brzdí?“ – „Dobře, mám padák.“

Zajímavé je, že Dodge Challenger SRT Demon nepřišel o všechny luxusní doplňky jako ventilované a vyhřívané sedačky, audio systém a podobně... I když ono je to vlastně jinak. Standardně auto nemá nic, dostanete jen sedačku řidiče. Běžné komfortní položky včetně dalších sedadel jsou ale za symbolický příplatek 1 dolar. Dodge vyrobí poměrně velkou sérii 3300 aut, ale výhradně pro severoamerický trh. Musíte se tedy hodně snažit si takový stroj přivézt do Evropy. Otázka je, jak to bude s homologací.

Auta
Asi vás nepřekvapí, že i Jaguar a Land Rover si pro budoucnost představují auta, která vlastně nebudete (a ani nebudete chtít) řídit. A vlastně je ani nebudete vlastnit, budete se o ně pěkně dělit s ostatními, protože tak je to přece lepší. Aspoň to tedy všichni říkají... Takže auto pro druhou polovinu 21. stolet... (Pokračování...)
Auta
Citroën C3 Aircross si bere designové prvky ze staršího konceptu Mehari, a pokud se ptáte na techniku, asi vás nijak nepřekvapí, že se pod originální karoserií ukrývají vnitřnosti Citroënu C3 a příbuzných vozů z koncernu PSA Peugeot-Citroën. Základem je zážehový tř... (Pokračování...)
Auta
Alcraft se mimo jiné věnuje například výrobě doplňků, převážně pro britské vozy. Nyní se však chystá na auto jako takové. Během dvou let bychom měli vidět první předprodukční prototypy elektromobilu, na jehož vývoji se podílejí bývalí inženýři Morganu, Toyoty, Daewoo a Michelinu... (Pokračování...)
Auta
Pod kapotou modernizovaného „zetka“ zůstává atmosférický šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 328 koní, který může být párován s klasickou přímo řazenou převodovkou s upravenou odolnější spojkou od společnosti Exedy a automatickými meziplyny, nebo se sedmistupňov... (Pokračování...)
Auta
Jediné, co nově označeným modelům zůstane, bude kombinace písmen TDI nebo TFSI pro vznětový, respektive zážehový motor. Asi není tajemstvím, že se jedná o zvyk především z Číny, ale Audi se trochu ostýchá to veřejně přiznat. Je potřeba si ale připustit, že Čína je nesmírně důležit... (Pokračování...)
Auta
Od běžné i3 se verze i3s liší silnějším elektromotorem, který má místo 170 koní a 250 Nm hned 184 koní a 270 Nm. Na „stovku“ zrychlí o 0,4 sekundy rychleji, tedy už za 6,9 sekundy. Stejně jako pro běžnou verzi si i do i3s můžete objednat zážehový dvouválec jako generátor pro... (Pokračování...)