Honda Civic Type R je nejrychlejší předokolka na Ringu

Čtěte více: Auta
Vydáno: 17. 7. 2017  /   Aktualizováno: 16. 8. 2017
Honda Civic Type R je nejrychlejší předokolka na Ringu
Nová generace Civicu Type R stanovila nový rekord pro sériové předokolky na Severní smyčce Nürburgringu.

Honda začne letos v létě prodávat ostré provedení Type R odvozené z již desáté generace modelu Civic. Všechny zájemce chce teď nalákat tím, že v dubnu auto stanovilo nový rekord pro sériově vyráběné předokolky na legendární Nordschleife. Tento slavný přírodní závodní okruh v Německu objel nový Civic Type R v čase 7:43,8. To už je opravdu velmi silný marketingový nástroj.

Pro měření časů sice neplatí žádná oficiální metodika, takže si automobilky můžou do propagačních materiálů dát, co chtějí. Je ale takové nepsané pravidlo, že by měly být použity alespoň schválené silniční pneumatiky, na kterých se pak auto prodává (případně jsou za příplatek), a auto v takové specifikaci, v jaké si ho můžete koupit u dealera. Honda se ohání tím, že všechna tato pravidla dodržela, i když vůz použitý k rekordnímu pokusu měl navíc bezpečnostní rám. A kvůli tomu Honda prý odebrala z auta klimatizaci a audiosystém, aby se vyvážil nárůst hmotnosti.

Honda Civic Type R má stále přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec VTEC, nyní má tento motor výkon 320 koní a točivý moment 400 Nm. Pořád je tu také klasický šestistupňový manuál a samosvorný diferenciál. Velikou změnou je pak příchod nezávislého zavěšení zadních kol, které nahrazuje dřívější „torzku“. To vše stojí za tím, že je nový Civic Type R na Nordschleife o skoro sedm sekund rychlejší než minulá generace.

Časy produkčních předokolek, které se na Nordschleife dostaly pod osm minut:

Honda Civic Type R 7:43,8 (duben 2017)
VW Golf GTI Clubsport S 7:49,2 (duben 2016)
Honda Civic Type R 7:50,6 (květen 2014)
Renault Mégane R.S. 275 Trophy-R 7:54,3 (červen 2014)
SEAT Leon Cupra 7:58,4 (březen 2014)

Auta
Asi vás nepřekvapí, že i Jaguar a Land Rover si pro budoucnost představují auta, která vlastně nebudete (a ani nebudete chtít) řídit. A vlastně je ani nebudete vlastnit, budete se o ně pěkně dělit s ostatními, protože tak je to přece lepší. Aspoň to tedy všichni říkají... Takže auto pro druhou polovinu 21. stolet... (Pokračování...)
Auta
Citroën C3 Aircross si bere designové prvky ze staršího konceptu Mehari, a pokud se ptáte na techniku, asi vás nijak nepřekvapí, že se pod originální karoserií ukrývají vnitřnosti Citroënu C3 a příbuzných vozů z koncernu PSA Peugeot-Citroën. Základem je zážehový tř... (Pokračování...)
Auta
Alcraft se mimo jiné věnuje například výrobě doplňků, převážně pro britské vozy. Nyní se však chystá na auto jako takové. Během dvou let bychom měli vidět první předprodukční prototypy elektromobilu, na jehož vývoji se podílejí bývalí inženýři Morganu, Toyoty, Daewoo a Michelinu... (Pokračování...)
Auta
Pod kapotou modernizovaného „zetka“ zůstává atmosférický šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 328 koní, který může být párován s klasickou přímo řazenou převodovkou s upravenou odolnější spojkou od společnosti Exedy a automatickými meziplyny, nebo se sedmistupňov... (Pokračování...)
Auta
Jediné, co nově označeným modelům zůstane, bude kombinace písmen TDI nebo TFSI pro vznětový, respektive zážehový motor. Asi není tajemstvím, že se jedná o zvyk především z Číny, ale Audi se trochu ostýchá to veřejně přiznat. Je potřeba si ale připustit, že Čína je nesmírně důležit... (Pokračování...)
Auta
Od běžné i3 se verze i3s liší silnějším elektromotorem, který má místo 170 koní a 250 Nm hned 184 koní a 270 Nm. Na „stovku“ zrychlí o 0,4 sekundy rychleji, tedy už za 6,9 sekundy. Stejně jako pro běžnou verzi si i do i3s můžete objednat zážehový dvouválec jako generátor pro... (Pokračování...)