Mercedes-Benz třídy A Sedan: Co ukazuje koncept?

Čtěte více: Auta
Vydáno: 24. 7. 2017  /   Aktualizováno: 16. 8. 2017
Mercedes-Benz třídy A Sedan: Co ukazuje koncept?
Koncept pro autosalon v Šanghaji naznačuje nejen vzhled nové generace nejmenší třídy A, ale i novou karosářskou variantu.

Že nemá Mercedes v nabídce třídy A sedan? Vlastně nemá, protože model CLA je přece „sportovní čtyřdveřové kupé“ nebo tak nějak. Na autosalonu v Šanghaji byl představen koncept, který má právě doplnění nejmenší modelové řady Mercedesu naznačit. Místo světové výstavní premiéry je celkem logické, protože Číňané sedany zbožňují.

S délkou 4570 mm je nový koncept o trochu kratší než aktuální CLA, je nepatrně vyšší, ale také výrazně širší. Designové prvky známe z aktuálních Mercedesů i z modelu AMG GT. Německá automobilka ovšem neuvedla další informace o použité platformě, motorech, převodovkách a podobně.

Očekáváme ale, že nová generace Mercedesů třídy A zůstane u pohonu předních kol a motoru uloženého vpředu napříč. Za příplatek pak bude pohon všech kol, stejně jako je tomu dnes.

Dvacetipalcová kola konceptu se asi do základní sériové výbavy nedostanou, stejně tak nelze počítat, že by produkční verze měla zasouvací kliky dveří. Aspoň tedy ne ta, kterou bude Mercedes prezentovat jako „cena již od...“. Na novou generaci Mercedesu třídy A si musíme ještě minimálně dva roky počkat.

Auta
Asi vás nepřekvapí, že i Jaguar a Land Rover si pro budoucnost představují auta, která vlastně nebudete (a ani nebudete chtít) řídit. A vlastně je ani nebudete vlastnit, budete se o ně pěkně dělit s ostatními, protože tak je to přece lepší. Aspoň to tedy všichni říkají... Takže auto pro druhou polovinu 21. stolet... (Pokračování...)
Auta
Citroën C3 Aircross si bere designové prvky ze staršího konceptu Mehari, a pokud se ptáte na techniku, asi vás nijak nepřekvapí, že se pod originální karoserií ukrývají vnitřnosti Citroënu C3 a příbuzných vozů z koncernu PSA Peugeot-Citroën. Základem je zážehový tř... (Pokračování...)
Auta
Alcraft se mimo jiné věnuje například výrobě doplňků, převážně pro britské vozy. Nyní se však chystá na auto jako takové. Během dvou let bychom měli vidět první předprodukční prototypy elektromobilu, na jehož vývoji se podílejí bývalí inženýři Morganu, Toyoty, Daewoo a Michelinu... (Pokračování...)
Auta
Pod kapotou modernizovaného „zetka“ zůstává atmosférický šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 328 koní, který může být párován s klasickou přímo řazenou převodovkou s upravenou odolnější spojkou od společnosti Exedy a automatickými meziplyny, nebo se sedmistupňov... (Pokračování...)
Auta
Jediné, co nově označeným modelům zůstane, bude kombinace písmen TDI nebo TFSI pro vznětový, respektive zážehový motor. Asi není tajemstvím, že se jedná o zvyk především z Číny, ale Audi se trochu ostýchá to veřejně přiznat. Je potřeba si ale připustit, že Čína je nesmírně důležit... (Pokračování...)
Auta
Od běžné i3 se verze i3s liší silnějším elektromotorem, který má místo 170 koní a 250 Nm hned 184 koní a 270 Nm. Na „stovku“ zrychlí o 0,4 sekundy rychleji, tedy už za 6,9 sekundy. Stejně jako pro běžnou verzi si i do i3s můžete objednat zážehový dvouválec jako generátor pro... (Pokračování...)