Volkswagen I.D. Crozz: Není potřeba řidiče

Čtěte více: Auta
Vydáno: 31. 7. 2017  /   Aktualizováno: 16. 8. 2017
Volkswagen I.D. Crozz: Není potřeba řidiče
Autonomní crossover od Volkswagenu už vůbec nepotřebuje řidiče a naznačuje auto, které přijde na trh v roce 2020.

Koncept elektrického crossoveru od Volkswagenu nápadně připomíná Škodu Vision E. Obě auta mají stejnou platformu MEB a dokonce i stejné výkony. Pod karoserií jsou totiž dva elektromotory o celkovém výkonu 306 koní, pohon všech kol a akumulátory o kapacitě 81 kWh. Volkswagen také slibuje dojezd 500 km, ale na rozdíl od Škodovky má jednu zásadní inovaci a tou je systém plně autonomní jízdy za všech situací, nejen tedy v jasně definovaných podmínkách ve vybraném prostředí.

Tento systém už dokonce řidiče nepotřebuje vůbec a má fungovat kdekoli, kde ho zapnete. Navíc se při aktivaci autonomního řízení zasune volant a vy se ve Volkswagenu I.D. Crozz můžete věnovat jiným záležitostem. Volkswagen pak při samočinné jízdě čerpá data z kamer, radaru, všemožných senzorů a také „vyzvídá“ informace od ostatních aut, aby věděl o překážkách a rizicích na cestě.

Volkswagen ale přiznává, že takový systém ještě potřebuje spoustu času k vývoji a ladění a jen tak se v produkčním autě neobjeví. Nicméně první masově vyráběný elektromobil Volkswagenu by měl být prodáván od roku 2020 a půjde právě o crossover, který bude tomuto konceptu velmi podobný. Volkswagen se také již nechal slyšet, že jeho elektromobily budou cenově dostupné a základní cenovka se nebude příliš lišit od konvenčních aut se spalovacími motory.

Auta
Nová edice je právě jachtami inspirována. Na první pohled se sice jedná o Bentley Continental GT Convertible v jiné barvě a na nových 21" kolech, ale největší pozornost byla věnována detailům a použitým materiálům. Například stahovací střecha je modrá, nechybí modrá linka na... (Pokračování...)
Auta
Sébastien Loeb už před časem Citroënu svou pomoc při vývoji nabízel, ale teprve až nyní tým uznal, že by asi stálo za to nechat Loeba do auta posadit a získat jeho zpětnou vazbu. „Nemůžu se dočkat, až se vrátím do vozu WRC a okusím, jak se tato disciplína technologicky změnila. Rallye je stále moje v... (Pokračování...)
Auta
Jaguar XJ určitě velmi dobře znáte. Nyní britská automobilka vypustila do světa speciální verzi XJR575, která je jen tak mimochodem historicky nejrychlejším produkčním Jaguarem XJ. Umí totiž jet rychlostí 300 km/h. Jak označení napovídá, kompresorem přeplňovaný pětilitrový V8 XJR byl... (Pokračování...)
Auta
Loni až do závěrečné jízdy bojoval Patrik Hájek o titul evropského šampiona, aby nakonec skončil těsně pod vrcholem. S letošní čtyřdílnou sezónou se tovární pilot Kosmicu rozloučil vítězstvím v posledním závodě ve švédském Kristianstadu a v konečném zú... (Pokračování...)
Auta
Šestiválec v Mercedesu S 450 disponuje výkonem 367 koní a točivým momentem 500 Nm. Kompaktní elektromotor má výkon pouhých 22 koní, ale velký točivý moment 250 Nm. Také verze S 500 už je dnes poháněna pouze šestiválcem spolupracujícím s elektromotorem. Hybridní... (Pokračování...)
Auta
Vývoj vozu pro mistrovství světa vytrvalostních závodů postoupil do další fáze a po rolloutu, který se odehrál 1. července v areálu BMW v Dingolfingu, tým vyrazil v půlce července na Lausitzring k prvnímu testu M8 GTE. Za volantem maskovaného vozu se střídali tovární piloti Martin... (Pokračování...)