Volkswagen I.D. Crozz: Není potřeba řidiče

Čtěte více: Auta
Vydáno: 31. 7. 2017  /   Aktualizováno: 16. 8. 2017
Volkswagen I.D. Crozz: Není potřeba řidiče
Autonomní crossover od Volkswagenu už vůbec nepotřebuje řidiče a naznačuje auto, které přijde na trh v roce 2020.

Koncept elektrického crossoveru od Volkswagenu nápadně připomíná Škodu Vision E. Obě auta mají stejnou platformu MEB a dokonce i stejné výkony. Pod karoserií jsou totiž dva elektromotory o celkovém výkonu 306 koní, pohon všech kol a akumulátory o kapacitě 81 kWh. Volkswagen také slibuje dojezd 500 km, ale na rozdíl od Škodovky má jednu zásadní inovaci a tou je systém plně autonomní jízdy za všech situací, nejen tedy v jasně definovaných podmínkách ve vybraném prostředí.

Tento systém už dokonce řidiče nepotřebuje vůbec a má fungovat kdekoli, kde ho zapnete. Navíc se při aktivaci autonomního řízení zasune volant a vy se ve Volkswagenu I.D. Crozz můžete věnovat jiným záležitostem. Volkswagen pak při samočinné jízdě čerpá data z kamer, radaru, všemožných senzorů a také „vyzvídá“ informace od ostatních aut, aby věděl o překážkách a rizicích na cestě.

Volkswagen ale přiznává, že takový systém ještě potřebuje spoustu času k vývoji a ladění a jen tak se v produkčním autě neobjeví. Nicméně první masově vyráběný elektromobil Volkswagenu by měl být prodáván od roku 2020 a půjde právě o crossover, který bude tomuto konceptu velmi podobný. Volkswagen se také již nechal slyšet, že jeho elektromobily budou cenově dostupné a základní cenovka se nebude příliš lišit od konvenčních aut se spalovacími motory.

Auta
Asi vás nepřekvapí, že i Jaguar a Land Rover si pro budoucnost představují auta, která vlastně nebudete (a ani nebudete chtít) řídit. A vlastně je ani nebudete vlastnit, budete se o ně pěkně dělit s ostatními, protože tak je to přece lepší. Aspoň to tedy všichni říkají... Takže auto pro druhou polovinu 21. stolet... (Pokračování...)
Auta
Citroën C3 Aircross si bere designové prvky ze staršího konceptu Mehari, a pokud se ptáte na techniku, asi vás nijak nepřekvapí, že se pod originální karoserií ukrývají vnitřnosti Citroënu C3 a příbuzných vozů z koncernu PSA Peugeot-Citroën. Základem je zážehový tř... (Pokračování...)
Auta
Alcraft se mimo jiné věnuje například výrobě doplňků, převážně pro britské vozy. Nyní se však chystá na auto jako takové. Během dvou let bychom měli vidět první předprodukční prototypy elektromobilu, na jehož vývoji se podílejí bývalí inženýři Morganu, Toyoty, Daewoo a Michelinu... (Pokračování...)
Auta
Pod kapotou modernizovaného „zetka“ zůstává atmosférický šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 328 koní, který může být párován s klasickou přímo řazenou převodovkou s upravenou odolnější spojkou od společnosti Exedy a automatickými meziplyny, nebo se sedmistupňov... (Pokračování...)
Auta
Jediné, co nově označeným modelům zůstane, bude kombinace písmen TDI nebo TFSI pro vznětový, respektive zážehový motor. Asi není tajemstvím, že se jedná o zvyk především z Číny, ale Audi se trochu ostýchá to veřejně přiznat. Je potřeba si ale připustit, že Čína je nesmírně důležit... (Pokračování...)
Auta
Od běžné i3 se verze i3s liší silnějším elektromotorem, který má místo 170 koní a 250 Nm hned 184 koní a 270 Nm. Na „stovku“ zrychlí o 0,4 sekundy rychleji, tedy už za 6,9 sekundy. Stejně jako pro běžnou verzi si i do i3s můžete objednat zážehový dvouválec jako generátor pro... (Pokračování...)