Škoda Vision E: Elektrická Škoda pojede sama

Čtěte více: Auta
Vydáno: 16. 8. 2017  /   Aktualizováno: 16. 8. 2017
Škoda Vision E: Elektrická Škoda pojede sama
Ještě si na ni ale několik let počkáme.

Koncept plně elektrického vozu značky Škoda není upoutávkou na nějaký konkrétní model, ale spíše připomenutím toho, že i česká automobilka myslí na elektromobilitu jako na spásu veškerého Dobra™. Pod karoserií nápadně připomínající módní crossovery mezi kupé a SUV se skrývá nová koncernová platforma MEB, určená výhradně pro plně elektrická auta. O pohon všech kol se starají dva nezávislé elektromotory, každý je na jedné nápravě. Škoda Vision E má celkový výkon 306 koní, takže je to vlastně nejvýkonnější model Škodovky současnosti. Velká sada  akumulátorů s kapacitou 81 kWh pak slibuje dojezd 500 km. Zajímavostí je přítomnost bezdrátového indukčního nabíjení, které má výkon 11 kW, takže zhruba za sedm hodin máte plně nabito. Pokud použijete speciální rychlonabíječku, akumulátory se na 80 % kapacity nabijí za půl hodiny. Nicméně z běžné domácí zásuvky budete zcela vybité akumulátory na plnou kapacitu nabíjet skoro celý den.

Škoda Vision E má také systém pro částečně autonomní jízdu. Je to systém úrovně 3, takže v určitých jízdních režimech zvládne řídit vůz zcela bez zásahů řidiče. Škoda ho omezuje pro použití v kolonách a na dálnici do 130 km/h. Dříve ho v akci uvidíme v některém z vrcholných koncernových produktů, například v Audi A8 či jiném autě podobné cenové kategorie.
Na první produkční plně elektrické auto značky Škoda si ale ještě počkáme. Nejprve dorazí hybridy, prvním bude podle všeho Superb v roce 2019. Očekáván je i crossover podobný právě představenému konceptu Vision E. Škoda tedy bude mít také vlastní „x-šestku“. Plně elektrické auto Škoda se ale zřejmě v prodeji neobjeví dříve než v roce 2025.

Auta
Nová edice je právě jachtami inspirována. Na první pohled se sice jedná o Bentley Continental GT Convertible v jiné barvě a na nových 21" kolech, ale největší pozornost byla věnována detailům a použitým materiálům. Například stahovací střecha je modrá, nechybí modrá linka na... (Pokračování...)
Auta
Sébastien Loeb už před časem Citroënu svou pomoc při vývoji nabízel, ale teprve až nyní tým uznal, že by asi stálo za to nechat Loeba do auta posadit a získat jeho zpětnou vazbu. „Nemůžu se dočkat, až se vrátím do vozu WRC a okusím, jak se tato disciplína technologicky změnila. Rallye je stále moje v... (Pokračování...)
Auta
Jaguar XJ určitě velmi dobře znáte. Nyní britská automobilka vypustila do světa speciální verzi XJR575, která je jen tak mimochodem historicky nejrychlejším produkčním Jaguarem XJ. Umí totiž jet rychlostí 300 km/h. Jak označení napovídá, kompresorem přeplňovaný pětilitrový V8 XJR byl... (Pokračování...)
Auta
Loni až do závěrečné jízdy bojoval Patrik Hájek o titul evropského šampiona, aby nakonec skončil těsně pod vrcholem. S letošní čtyřdílnou sezónou se tovární pilot Kosmicu rozloučil vítězstvím v posledním závodě ve švédském Kristianstadu a v konečném zú... (Pokračování...)
Auta
Šestiválec v Mercedesu S 450 disponuje výkonem 367 koní a točivým momentem 500 Nm. Kompaktní elektromotor má výkon pouhých 22 koní, ale velký točivý moment 250 Nm. Také verze S 500 už je dnes poháněna pouze šestiválcem spolupracujícím s elektromotorem. Hybridní... (Pokračování...)
Auta
Vývoj vozu pro mistrovství světa vytrvalostních závodů postoupil do další fáze a po rolloutu, který se odehrál 1. července v areálu BMW v Dingolfingu, tým vyrazil v půlce července na Lausitzring k prvnímu testu M8 GTE. Za volantem maskovaného vozu se střídali tovární piloti Martin... (Pokračování...)