Škoda Vision E: Elektrická Škoda pojede sama

Čtěte více: Auta
Vydáno: 16. 8. 2017  /   Aktualizováno: 16. 8. 2017
Škoda Vision E: Elektrická Škoda pojede sama
Ještě si na ni ale několik let počkáme.

Koncept plně elektrického vozu značky Škoda není upoutávkou na nějaký konkrétní model, ale spíše připomenutím toho, že i česká automobilka myslí na elektromobilitu jako na spásu veškerého Dobra™. Pod karoserií nápadně připomínající módní crossovery mezi kupé a SUV se skrývá nová koncernová platforma MEB, určená výhradně pro plně elektrická auta. O pohon všech kol se starají dva nezávislé elektromotory, každý je na jedné nápravě. Škoda Vision E má celkový výkon 306 koní, takže je to vlastně nejvýkonnější model Škodovky současnosti. Velká sada  akumulátorů s kapacitou 81 kWh pak slibuje dojezd 500 km. Zajímavostí je přítomnost bezdrátového indukčního nabíjení, které má výkon 11 kW, takže zhruba za sedm hodin máte plně nabito. Pokud použijete speciální rychlonabíječku, akumulátory se na 80 % kapacity nabijí za půl hodiny. Nicméně z běžné domácí zásuvky budete zcela vybité akumulátory na plnou kapacitu nabíjet skoro celý den.

Škoda Vision E má také systém pro částečně autonomní jízdu. Je to systém úrovně 3, takže v určitých jízdních režimech zvládne řídit vůz zcela bez zásahů řidiče. Škoda ho omezuje pro použití v kolonách a na dálnici do 130 km/h. Dříve ho v akci uvidíme v některém z vrcholných koncernových produktů, například v Audi A8 či jiném autě podobné cenové kategorie.
Na první produkční plně elektrické auto značky Škoda si ale ještě počkáme. Nejprve dorazí hybridy, prvním bude podle všeho Superb v roce 2019. Očekáván je i crossover podobný právě představenému konceptu Vision E. Škoda tedy bude mít také vlastní „x-šestku“. Plně elektrické auto Škoda se ale zřejmě v prodeji neobjeví dříve než v roce 2025.

Auta
Asi vás nepřekvapí, že i Jaguar a Land Rover si pro budoucnost představují auta, která vlastně nebudete (a ani nebudete chtít) řídit. A vlastně je ani nebudete vlastnit, budete se o ně pěkně dělit s ostatními, protože tak je to přece lepší. Aspoň to tedy všichni říkají... Takže auto pro druhou polovinu 21. stolet... (Pokračování...)
Auta
Citroën C3 Aircross si bere designové prvky ze staršího konceptu Mehari, a pokud se ptáte na techniku, asi vás nijak nepřekvapí, že se pod originální karoserií ukrývají vnitřnosti Citroënu C3 a příbuzných vozů z koncernu PSA Peugeot-Citroën. Základem je zážehový tř... (Pokračování...)
Auta
Alcraft se mimo jiné věnuje například výrobě doplňků, převážně pro britské vozy. Nyní se však chystá na auto jako takové. Během dvou let bychom měli vidět první předprodukční prototypy elektromobilu, na jehož vývoji se podílejí bývalí inženýři Morganu, Toyoty, Daewoo a Michelinu... (Pokračování...)
Auta
Pod kapotou modernizovaného „zetka“ zůstává atmosférický šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 328 koní, který může být párován s klasickou přímo řazenou převodovkou s upravenou odolnější spojkou od společnosti Exedy a automatickými meziplyny, nebo se sedmistupňov... (Pokračování...)
Auta
Jediné, co nově označeným modelům zůstane, bude kombinace písmen TDI nebo TFSI pro vznětový, respektive zážehový motor. Asi není tajemstvím, že se jedná o zvyk především z Číny, ale Audi se trochu ostýchá to veřejně přiznat. Je potřeba si ale připustit, že Čína je nesmírně důležit... (Pokračování...)
Auta
Od běžné i3 se verze i3s liší silnějším elektromotorem, který má místo 170 koní a 250 Nm hned 184 koní a 270 Nm. Na „stovku“ zrychlí o 0,4 sekundy rychleji, tedy už za 6,9 sekundy. Stejně jako pro běžnou verzi si i do i3s můžete objednat zážehový dvouválec jako generátor pro... (Pokračování...)