Mercedes-Benz třídy S: Chtějí být nejlepším autem světa

Čtěte více: Auta
Vydáno: 21. 8. 2017  /   Aktualizováno: 21. 8. 2017
Mercedes-Benz třídy S: Chtějí být nejlepším autem světa
Třída S chce být po faceliftu opět nejlepším autem světa. Dostala nové řadové šestiválce a řídí se skoro sama.

Ačkoli prošel Mercedes-Benz třídy S rozsáhlou modernizací, není to skoro vidět. Pozorné oko si ale jistě všimne nově tvarovaných nárazníků, jiné grafiky světlometů a několika dalších detailů. Ovšem to důležité se odehrává pod kapotou, především v elektronickém mozku auta. Třída S totiž dostala modernější asistenční systémy, které již dokážou auto řídit samočinně. Tenhle Mercedes už vlastně vůbec nepotřebuje řidiče, ale současná legislativa ještě neumožňuje, aby auto jelo samo. Stačí nějak vozidlo „oblbnout“, aby si myslelo, že držíte volant. A pak se samo udrží v pruhu, po stisku páčky blinkrů samo změní pruh, udržuje si odstup a dokonce díky informacím z navigace umí samo zpomalovat před příliš ostrými zatáčkami, křižovatkou nebo kruhovým objezdem. Drobností je pak systém samočinného parkování a rovněž možnost dálkově ovládat vozidlo pomocí klíčku. Tuhle funkci už představilo konkurenční BMW řady 7.

Pod kapotu Mercedesu třídy S se nastěhovaly nové řadové šestiválce. Třílitrový diesel má ve verzi S 350 d výkon 286 koní a točivý moment 600 Nm, verze S 400 d má pak výkon 340 koní a točivý moment 700 Nm. Později přijdou řadové šestiválce spalující benzín, které budou mít i přeplňování elektrickým kompresorem. Nebude chybět ani několik hybridních verzí včetně plug-in hybridu s dojezdem čistě na elektřinu 50 km.

Zajímavější jsou osmiválce. Verze S 560 4Matic má nový, dvěma turbodmychadly přeplňovaný čtyřlitrový V8, který nabízí výkon 469 koní a točivý moment 700 Nm. Umí běžet jenom na čtyři válce, to kvůli spotřebě a emisím. Čtyřlitr má také AMG S 63 4Matic+, v tomto případě ovšem nabídne až 612 koní a 900 Nm. Bude i dvanáctiválcové S 65, které po posunutí omezovače pojede 300 km/h.

Zajímavostí je modernizovaný aktivní podvozek Magic Body Control, který nově funguje až do rychlosti 180 km/h a pomocí kamer snímá vozovku. Pokud detekuje nerovnost, auto na ni připraví, aby byla jízda co nejkomfortnější. Vylepšená třída S se umí dokonce naklánět do zatáček pod úhlem až 2,65°, aby posádku neobtěžovalo velké přetížení. V prodeji se Mercedes-Benz třídy S se všemi hračkami objeví v červenci.

Auta
Asi vás nepřekvapí, že i Jaguar a Land Rover si pro budoucnost představují auta, která vlastně nebudete (a ani nebudete chtít) řídit. A vlastně je ani nebudete vlastnit, budete se o ně pěkně dělit s ostatními, protože tak je to přece lepší. Aspoň to tedy všichni říkají... Takže auto pro druhou polovinu 21. stolet... (Pokračování...)
Auta
Citroën C3 Aircross si bere designové prvky ze staršího konceptu Mehari, a pokud se ptáte na techniku, asi vás nijak nepřekvapí, že se pod originální karoserií ukrývají vnitřnosti Citroënu C3 a příbuzných vozů z koncernu PSA Peugeot-Citroën. Základem je zážehový tř... (Pokračování...)
Auta
Alcraft se mimo jiné věnuje například výrobě doplňků, převážně pro britské vozy. Nyní se však chystá na auto jako takové. Během dvou let bychom měli vidět první předprodukční prototypy elektromobilu, na jehož vývoji se podílejí bývalí inženýři Morganu, Toyoty, Daewoo a Michelinu... (Pokračování...)
Auta
Pod kapotou modernizovaného „zetka“ zůstává atmosférický šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 328 koní, který může být párován s klasickou přímo řazenou převodovkou s upravenou odolnější spojkou od společnosti Exedy a automatickými meziplyny, nebo se sedmistupňov... (Pokračování...)
Auta
Jediné, co nově označeným modelům zůstane, bude kombinace písmen TDI nebo TFSI pro vznětový, respektive zážehový motor. Asi není tajemstvím, že se jedná o zvyk především z Číny, ale Audi se trochu ostýchá to veřejně přiznat. Je potřeba si ale připustit, že Čína je nesmírně důležit... (Pokračování...)
Auta
Od běžné i3 se verze i3s liší silnějším elektromotorem, který má místo 170 koní a 250 Nm hned 184 koní a 270 Nm. Na „stovku“ zrychlí o 0,4 sekundy rychleji, tedy už za 6,9 sekundy. Stejně jako pro běžnou verzi si i do i3s můžete objednat zážehový dvouválec jako generátor pro... (Pokračování...)