Mercedes-Benz třídy S: Chtějí být nejlepším autem světa

Čtěte více: Auta
Vydáno: 21. 8. 2017  /   Aktualizováno: 21. 8. 2017
Mercedes-Benz třídy S: Chtějí být nejlepším autem světa
Třída S chce být po faceliftu opět nejlepším autem světa. Dostala nové řadové šestiválce a řídí se skoro sama.

Ačkoli prošel Mercedes-Benz třídy S rozsáhlou modernizací, není to skoro vidět. Pozorné oko si ale jistě všimne nově tvarovaných nárazníků, jiné grafiky světlometů a několika dalších detailů. Ovšem to důležité se odehrává pod kapotou, především v elektronickém mozku auta. Třída S totiž dostala modernější asistenční systémy, které již dokážou auto řídit samočinně. Tenhle Mercedes už vlastně vůbec nepotřebuje řidiče, ale současná legislativa ještě neumožňuje, aby auto jelo samo. Stačí nějak vozidlo „oblbnout“, aby si myslelo, že držíte volant. A pak se samo udrží v pruhu, po stisku páčky blinkrů samo změní pruh, udržuje si odstup a dokonce díky informacím z navigace umí samo zpomalovat před příliš ostrými zatáčkami, křižovatkou nebo kruhovým objezdem. Drobností je pak systém samočinného parkování a rovněž možnost dálkově ovládat vozidlo pomocí klíčku. Tuhle funkci už představilo konkurenční BMW řady 7.

Pod kapotu Mercedesu třídy S se nastěhovaly nové řadové šestiválce. Třílitrový diesel má ve verzi S 350 d výkon 286 koní a točivý moment 600 Nm, verze S 400 d má pak výkon 340 koní a točivý moment 700 Nm. Později přijdou řadové šestiválce spalující benzín, které budou mít i přeplňování elektrickým kompresorem. Nebude chybět ani několik hybridních verzí včetně plug-in hybridu s dojezdem čistě na elektřinu 50 km.

Zajímavější jsou osmiválce. Verze S 560 4Matic má nový, dvěma turbodmychadly přeplňovaný čtyřlitrový V8, který nabízí výkon 469 koní a točivý moment 700 Nm. Umí běžet jenom na čtyři válce, to kvůli spotřebě a emisím. Čtyřlitr má také AMG S 63 4Matic+, v tomto případě ovšem nabídne až 612 koní a 900 Nm. Bude i dvanáctiválcové S 65, které po posunutí omezovače pojede 300 km/h.

Zajímavostí je modernizovaný aktivní podvozek Magic Body Control, který nově funguje až do rychlosti 180 km/h a pomocí kamer snímá vozovku. Pokud detekuje nerovnost, auto na ni připraví, aby byla jízda co nejkomfortnější. Vylepšená třída S se umí dokonce naklánět do zatáček pod úhlem až 2,65°, aby posádku neobtěžovalo velké přetížení. V prodeji se Mercedes-Benz třídy S se všemi hračkami objeví v červenci.

Auta
Nová edice je právě jachtami inspirována. Na první pohled se sice jedná o Bentley Continental GT Convertible v jiné barvě a na nových 21" kolech, ale největší pozornost byla věnována detailům a použitým materiálům. Například stahovací střecha je modrá, nechybí modrá linka na... (Pokračování...)
Auta
Sébastien Loeb už před časem Citroënu svou pomoc při vývoji nabízel, ale teprve až nyní tým uznal, že by asi stálo za to nechat Loeba do auta posadit a získat jeho zpětnou vazbu. „Nemůžu se dočkat, až se vrátím do vozu WRC a okusím, jak se tato disciplína technologicky změnila. Rallye je stále moje v... (Pokračování...)
Auta
Jaguar XJ určitě velmi dobře znáte. Nyní britská automobilka vypustila do světa speciální verzi XJR575, která je jen tak mimochodem historicky nejrychlejším produkčním Jaguarem XJ. Umí totiž jet rychlostí 300 km/h. Jak označení napovídá, kompresorem přeplňovaný pětilitrový V8 XJR byl... (Pokračování...)
Auta
Loni až do závěrečné jízdy bojoval Patrik Hájek o titul evropského šampiona, aby nakonec skončil těsně pod vrcholem. S letošní čtyřdílnou sezónou se tovární pilot Kosmicu rozloučil vítězstvím v posledním závodě ve švédském Kristianstadu a v konečném zú... (Pokračování...)
Auta
Šestiválec v Mercedesu S 450 disponuje výkonem 367 koní a točivým momentem 500 Nm. Kompaktní elektromotor má výkon pouhých 22 koní, ale velký točivý moment 250 Nm. Také verze S 500 už je dnes poháněna pouze šestiválcem spolupracujícím s elektromotorem. Hybridní... (Pokračování...)
Auta
Vývoj vozu pro mistrovství světa vytrvalostních závodů postoupil do další fáze a po rolloutu, který se odehrál 1. července v areálu BMW v Dingolfingu, tým vyrazil v půlce července na Lausitzring k prvnímu testu M8 GTE. Za volantem maskovaného vozu se střídali tovární piloti Martin... (Pokračování...)