BMW už testuje zbraň pro Le Mans

Čtěte více: Auta
Vydáno: 15. 9. 2017  /   Aktualizováno: 15. 9. 2017
BMW už testuje zbraň pro Le Mans
Není to tak dávno, co mnichovská automobilka oznámila, že do příští sezóny WEC nastoupí s modelem M8 GTE. Teď už má za sebou první test.

Vývoj vozu pro mistrovství světa vytrvalostních závodů postoupil do další fáze a po rolloutu, který se odehrál 1. července v areálu BMW v Dingolfingu, tým vyrazil v půlce července na Lausitzring k prvnímu testu M8 GTE. Za volantem maskovaného vozu se střídali tovární piloti Martin Tomczyk a Maxime Martin a testu byl přítomen i šéf BMW Motorsportu Jens Marquardt. BMW nový vůz hodlá příští rok nasadit nejen do světového šampionátu, ale i do zámořské série IMSA, kde dosud závodí s modelem M6 GT3. Než se vůz poprvé představí v závodě při lednové 24h v Daytoně, čeká ho ještě spousta testů na evropských i severoamerických okruzích. Martin Tomczyk po testu řekl, že si jízdu v novém voze užil, a co je důležité, od samého začátku auto dobře reaguje na změny a jezdci se s ním dobře zachází. M8 GTE ujela při testu hodně kilometrů a inženýři mají spoustu dat k analýze. A i když šlo o první test, byly učiněny první kroky s ohledem na výkonnost nového vozu. Vrcholem příští sezóny bude bezesporu start ve 24h v Le Mans.

Auta
Asi vás nepřekvapí, že i Jaguar a Land Rover si pro budoucnost představují auta, která vlastně nebudete (a ani nebudete chtít) řídit. A vlastně je ani nebudete vlastnit, budete se o ně pěkně dělit s ostatními, protože tak je to přece lepší. Aspoň to tedy všichni říkají... Takže auto pro druhou polovinu 21. stolet... (Pokračování...)
Auta
Citroën C3 Aircross si bere designové prvky ze staršího konceptu Mehari, a pokud se ptáte na techniku, asi vás nijak nepřekvapí, že se pod originální karoserií ukrývají vnitřnosti Citroënu C3 a příbuzných vozů z koncernu PSA Peugeot-Citroën. Základem je zážehový tř... (Pokračování...)
Auta
Alcraft se mimo jiné věnuje například výrobě doplňků, převážně pro britské vozy. Nyní se však chystá na auto jako takové. Během dvou let bychom měli vidět první předprodukční prototypy elektromobilu, na jehož vývoji se podílejí bývalí inženýři Morganu, Toyoty, Daewoo a Michelinu... (Pokračování...)
Auta
Pod kapotou modernizovaného „zetka“ zůstává atmosférický šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 328 koní, který může být párován s klasickou přímo řazenou převodovkou s upravenou odolnější spojkou od společnosti Exedy a automatickými meziplyny, nebo se sedmistupňov... (Pokračování...)
Auta
Jediné, co nově označeným modelům zůstane, bude kombinace písmen TDI nebo TFSI pro vznětový, respektive zážehový motor. Asi není tajemstvím, že se jedná o zvyk především z Číny, ale Audi se trochu ostýchá to veřejně přiznat. Je potřeba si ale připustit, že Čína je nesmírně důležit... (Pokračování...)
Auta
Od běžné i3 se verze i3s liší silnějším elektromotorem, který má místo 170 koní a 250 Nm hned 184 koní a 270 Nm. Na „stovku“ zrychlí o 0,4 sekundy rychleji, tedy už za 6,9 sekundy. Stejně jako pro běžnou verzi si i do i3s můžete objednat zážehový dvouválec jako generátor pro... (Pokračování...)