Loeb pomůže s vývojem C3 WRC

Čtěte více: Auta
Vydáno: 21. 9. 2017  /   Aktualizováno: 21. 9. 2017
Loeb pomůže s vývojem C3 WRC
Devítinásobný mistr světa v rallye opět usedne do soutěžního Citroënu a pomůže týmu s vývojem C3 WRC.

Sébastien Loeb už před časem Citroënu svou pomoc při vývoji nabízel, ale teprve až nyní tým uznal, že by asi stálo za to nechat Loeba do auta posadit a získat jeho zpětnou vazbu. „Nemůžu se dočkat, až se vrátím do vozu WRC a okusím, jak se tato disciplína technologicky změnila. Rallye je stále moje vášeň. Ze všech disciplín, které jsem kdy vyzkoušel, mám nejraději právě zážitky z rallye,“ řekl ke svému novému úkolu Loeb.

Citroën se navzdory intenzivním přípravám na letošní sezónu zatím potácí na posledním místě hodnocení značek a má na svém kontě jen jedno jediné vítězství z Mexika. Jezdci si naříkají na nevyzpytatelné chování vozu, především jeho zádě. C3 WRC umí být rychlá, ale ne za jakýchkoli podmínek. A to jaksi v rallye nestačí. Citroën už využil poznatků z letošní sezóny i připomínek Andrease Mikkelsena a dohomologoval na svém voze pár změn, jako například jiné rozložení výkonu mezi přední a zadní kola a výraznější ochranu spodní části vozu. Nejvíce ale Citroën trápí nastavení podvozku, konkrétně tlumiče. Správné řešení ale není tak jednoduché najít a Citroën čeká ještě hodně práce. Loeb by jim v tom ale mohl výrazně pomoci. Své služby před časem nabídl i další legendární soutěžák, který je aktuálně ve službách koncernu PSA – Carlos Sainz.

Auta
Asi vás nepřekvapí, že i Jaguar a Land Rover si pro budoucnost představují auta, která vlastně nebudete (a ani nebudete chtít) řídit. A vlastně je ani nebudete vlastnit, budete se o ně pěkně dělit s ostatními, protože tak je to přece lepší. Aspoň to tedy všichni říkají... Takže auto pro druhou polovinu 21. stolet... (Pokračování...)
Auta
Citroën C3 Aircross si bere designové prvky ze staršího konceptu Mehari, a pokud se ptáte na techniku, asi vás nijak nepřekvapí, že se pod originální karoserií ukrývají vnitřnosti Citroënu C3 a příbuzných vozů z koncernu PSA Peugeot-Citroën. Základem je zážehový tř... (Pokračování...)
Auta
Alcraft se mimo jiné věnuje například výrobě doplňků, převážně pro britské vozy. Nyní se však chystá na auto jako takové. Během dvou let bychom měli vidět první předprodukční prototypy elektromobilu, na jehož vývoji se podílejí bývalí inženýři Morganu, Toyoty, Daewoo a Michelinu... (Pokračování...)
Auta
Pod kapotou modernizovaného „zetka“ zůstává atmosférický šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 328 koní, který může být párován s klasickou přímo řazenou převodovkou s upravenou odolnější spojkou od společnosti Exedy a automatickými meziplyny, nebo se sedmistupňov... (Pokračování...)
Auta
Jediné, co nově označeným modelům zůstane, bude kombinace písmen TDI nebo TFSI pro vznětový, respektive zážehový motor. Asi není tajemstvím, že se jedná o zvyk především z Číny, ale Audi se trochu ostýchá to veřejně přiznat. Je potřeba si ale připustit, že Čína je nesmírně důležit... (Pokračování...)
Auta
Od běžné i3 se verze i3s liší silnějším elektromotorem, který má místo 170 koní a 250 Nm hned 184 koní a 270 Nm. Na „stovku“ zrychlí o 0,4 sekundy rychleji, tedy už za 6,9 sekundy. Stejně jako pro běžnou verzi si i do i3s můžete objednat zážehový dvouválec jako generátor pro... (Pokračování...)