Opel Insignia GSi: Rychlá verze Insignia

Čtěte více: Auta
Vydáno: 28. 9. 2017  /   Aktualizováno: 28. 9. 2017
Opel Insignia GSi: Rychlá verze Insignia
Nová Insignia dostala rychlou verzi. Budeme si ale muset vystačit jen s ní, OPC prý nebude!

Kdo si vzpomene na minulou generaci Insignie OPC, určitě si vybaví její přeplňovaný šestiválec o objemu 2,8 litru, výkon 325 koní, docela schopný pohon všech kol a poněkud zavalitou konstrukci. Nový Opel Insignia GSi bude představen na autosalonu ve Frankfurtu, ale vyloženě ostrá verze to není. Dokonce nemá ani šestiválec, ale jen dvoulitrový čtyřválec s parametry 260 koní a 400 Nm.

Pohon všech kol ale nejrychlejší Insignii zůstává, dokonce se jedná o systém prakticky totožný s tím ve Focusu RS. Opel ho samozřejmě nepřebírá od Fordu, má ale stejného externího dodavatele zadního diferenciálu. Od rychlé Insignie ovšem nečekejte, že bude mít driftovací režim. Dostanete ale adaptivní podvozek FlexRide, který je proti standardní Insignii snížen o 10 mm.

Opel Insignia GSi je ve srovnání s minulou generací OPC také o 160 kg lehčí, takže by onen pokles výkonu neměl být tolik cítit. Ve verzi GSi dostanete standardně i bohatou výbavu, která naznačuje, že se jedná především o komfortní, a nikoli vyhraněné sportovní auto. O tom svědčí mimo jiné i fakt, že Insignia GSi například nebude k dispozici v provedení s přímo řazenou převodovkou, ale pouze s osmistupňovým automatem.

Auta
Asi vás nepřekvapí, že i Jaguar a Land Rover si pro budoucnost představují auta, která vlastně nebudete (a ani nebudete chtít) řídit. A vlastně je ani nebudete vlastnit, budete se o ně pěkně dělit s ostatními, protože tak je to přece lepší. Aspoň to tedy všichni říkají... Takže auto pro druhou polovinu 21. stolet... (Pokračování...)
Auta
Citroën C3 Aircross si bere designové prvky ze staršího konceptu Mehari, a pokud se ptáte na techniku, asi vás nijak nepřekvapí, že se pod originální karoserií ukrývají vnitřnosti Citroënu C3 a příbuzných vozů z koncernu PSA Peugeot-Citroën. Základem je zážehový tř... (Pokračování...)
Auta
Alcraft se mimo jiné věnuje například výrobě doplňků, převážně pro britské vozy. Nyní se však chystá na auto jako takové. Během dvou let bychom měli vidět první předprodukční prototypy elektromobilu, na jehož vývoji se podílejí bývalí inženýři Morganu, Toyoty, Daewoo a Michelinu... (Pokračování...)
Auta
Pod kapotou modernizovaného „zetka“ zůstává atmosférický šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 328 koní, který může být párován s klasickou přímo řazenou převodovkou s upravenou odolnější spojkou od společnosti Exedy a automatickými meziplyny, nebo se sedmistupňov... (Pokračování...)
Auta
Jediné, co nově označeným modelům zůstane, bude kombinace písmen TDI nebo TFSI pro vznětový, respektive zážehový motor. Asi není tajemstvím, že se jedná o zvyk především z Číny, ale Audi se trochu ostýchá to veřejně přiznat. Je potřeba si ale připustit, že Čína je nesmírně důležit... (Pokračování...)
Auta
Od běžné i3 se verze i3s liší silnějším elektromotorem, který má místo 170 koní a 250 Nm hned 184 koní a 270 Nm. Na „stovku“ zrychlí o 0,4 sekundy rychleji, tedy už za 6,9 sekundy. Stejně jako pro běžnou verzi si i do i3s můžete objednat zážehový dvouválec jako generátor pro... (Pokračování...)