Mercedes-Benz třídy X: V terénu umí

Čtěte více: Auta
Vydáno: 29. 9. 2017  /   Aktualizováno: 29. 9. 2017
Mercedes-Benz třídy X: V terénu umí
Nissan Navara se oblékl do značkového večerního obleku. V terénu ale pořád umí.

To, že Mercedes, Nissan a Renault spolupracují na vývoji a výrobě motorů a užitkových aut, asi víte. Mercedes-Benz třídy X se sice ve specifikaci pro evropský trh tváří jako stylový pick-up, ale je to především pracant. Vlastně je to klasický Nissan Navara, jen je na něm o něco více chromu. Trochu to vypadá, jako byste na obyčejné erární pracovní montérky našili logo Armani. Mercedes však tvrdí, že je jeho auto lepší, komfortnější a kvalitnější, snad aby obhájil očekávanou vyšší cenu. V Německu ceny začínají v přepočtu lehce nad milionem korun.

Standardní verze Mercedesu třídy X mají čtyřválcový diesel naladěný na 163 nebo 190 koní. Nechybí ale ani šestiválec o výkonu 258 koní. Pohon všech kol je připojitelný, je tu samozřejmě i uzávěrka diferenciálu nebo redukce. V terénu se tedy Mercedes třídy X neztratí. Na korbě tenhle pick-up uveze až 1100 kg a dokonce může táhnout 3500 kg těžký přívěs.

Na některých trzích bude prodávána i verze se zážehovým motorem a pohonem zadních kol, ta ale u nás nebude. Stejně tak zřejmě jen sporadicky potkáme pracovní verzi bez klimatizace a na plechových kolech. Mercedes tohle auto prezentuje jako stylový off-road, takže očekává prodeje spíše vyšňořených verzí. Katalog příplatků jsme ještě neviděli, ale abyste v Pařížské ulici vypadali opravdu drsně, bude to chtít přikoupit aspoň bahno ve spreji.

Auta
Asi vás nepřekvapí, že i Jaguar a Land Rover si pro budoucnost představují auta, která vlastně nebudete (a ani nebudete chtít) řídit. A vlastně je ani nebudete vlastnit, budete se o ně pěkně dělit s ostatními, protože tak je to přece lepší. Aspoň to tedy všichni říkají... Takže auto pro druhou polovinu 21. stolet... (Pokračování...)
Auta
Citroën C3 Aircross si bere designové prvky ze staršího konceptu Mehari, a pokud se ptáte na techniku, asi vás nijak nepřekvapí, že se pod originální karoserií ukrývají vnitřnosti Citroënu C3 a příbuzných vozů z koncernu PSA Peugeot-Citroën. Základem je zážehový tř... (Pokračování...)
Auta
Alcraft se mimo jiné věnuje například výrobě doplňků, převážně pro britské vozy. Nyní se však chystá na auto jako takové. Během dvou let bychom měli vidět první předprodukční prototypy elektromobilu, na jehož vývoji se podílejí bývalí inženýři Morganu, Toyoty, Daewoo a Michelinu... (Pokračování...)
Auta
Pod kapotou modernizovaného „zetka“ zůstává atmosférický šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 328 koní, který může být párován s klasickou přímo řazenou převodovkou s upravenou odolnější spojkou od společnosti Exedy a automatickými meziplyny, nebo se sedmistupňov... (Pokračování...)
Auta
Jediné, co nově označeným modelům zůstane, bude kombinace písmen TDI nebo TFSI pro vznětový, respektive zážehový motor. Asi není tajemstvím, že se jedná o zvyk především z Číny, ale Audi se trochu ostýchá to veřejně přiznat. Je potřeba si ale připustit, že Čína je nesmírně důležit... (Pokračování...)
Auta
Od běžné i3 se verze i3s liší silnějším elektromotorem, který má místo 170 koní a 250 Nm hned 184 koní a 270 Nm. Na „stovku“ zrychlí o 0,4 sekundy rychleji, tedy už za 6,9 sekundy. Stejně jako pro běžnou verzi si i do i3s můžete objednat zážehový dvouválec jako generátor pro... (Pokračování...)