BMW Z4 Concept: Nová generace roadsteru

Čtěte více: Auta
Vydáno: 26. 10. 2017  /   Aktualizováno: 26. 10. 2017
BMW Z4 Concept: Nová generace roadsteru
Nová generace roadsteru Z4 byla představena zatím jen jako koncept. Stejnou techniku dostane i Toyota Supra.

O námluvách BMW a Toyoty už asi nějaký čas víte. Obě automobilky se domluvily na sdílení a společném vývoji některých systémů pohonu, například dieselů a hybridů. Ale spolupráce probíhá i na poli vývoje nových aut a platforem. První děti tohoto partnerství se jmenují BMW Z4 a Toyota Supra. Zatímco na odhalení nového japonského sporťáku si ještě musíme počkat, BMW už představilo aspoň koncept nové Z4.

Roadster se vrací k plátěné střeše a koncept naznačuje nový designový směr německé automobilky. I když je studie poměrně divoká, do sériové výroby už se toho údajně moc měnit nebude. Čekejte jen trochu uhlazenější tvary a především konvenční prvky v interiéru. I tak je ale BMW Z4 poměrně odvážné a určitě bude vyvolávat spoustu emocí a protichůdných reakcí. Ale to je dobře, stylové auto má i trochu provokovat.

O technice BMW během představení nové Z4 nemluvilo, ale my víme, že s Toyotou sdílí platformu a dokonce budou mít auta stejné dvoulitrové čtyřválce přeplňované turbodmychadlem. Výkony jsou ale ještě velkou neznámou. BMW Z4 ale určitě dostane i tradiční šestiválcový třílitr. Na rozdíl od Toyoty, kterou bude spolu se Z4 vyrábět závod Magna Steyr v Rakousku jen jako kupé, bude BMW výhradně ve verzi roadster.

Produkční auto nejspíše uvidíme až příští rok, ale s nějakým obyčejným motorem by mohlo BMW nasadit zajímavou cenu. Poslední Z4 nebyla vyloženě drahá, snad se tak můžeme těšit na další relativně dostupný roadster s cenou okolo milionu. Verze M prozatím v plánu není a cestu si do Z4 dost možná najde i diesel a pohon všech kol. A dokonce existuje i reálná hrozba, že tohle auto už nebude k dostání s přímo řazenou převodovkou.

Auta
Asi vás nepřekvapí, že i Jaguar a Land Rover si pro budoucnost představují auta, která vlastně nebudete (a ani nebudete chtít) řídit. A vlastně je ani nebudete vlastnit, budete se o ně pěkně dělit s ostatními, protože tak je to přece lepší. Aspoň to tedy všichni říkají... Takže auto pro druhou polovinu 21. stolet... (Pokračování...)
Auta
Citroën C3 Aircross si bere designové prvky ze staršího konceptu Mehari, a pokud se ptáte na techniku, asi vás nijak nepřekvapí, že se pod originální karoserií ukrývají vnitřnosti Citroënu C3 a příbuzných vozů z koncernu PSA Peugeot-Citroën. Základem je zážehový tř... (Pokračování...)
Auta
Alcraft se mimo jiné věnuje například výrobě doplňků, převážně pro britské vozy. Nyní se však chystá na auto jako takové. Během dvou let bychom měli vidět první předprodukční prototypy elektromobilu, na jehož vývoji se podílejí bývalí inženýři Morganu, Toyoty, Daewoo a Michelinu... (Pokračování...)
Auta
Pod kapotou modernizovaného „zetka“ zůstává atmosférický šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 328 koní, který může být párován s klasickou přímo řazenou převodovkou s upravenou odolnější spojkou od společnosti Exedy a automatickými meziplyny, nebo se sedmistupňov... (Pokračování...)
Auta
Jediné, co nově označeným modelům zůstane, bude kombinace písmen TDI nebo TFSI pro vznětový, respektive zážehový motor. Asi není tajemstvím, že se jedná o zvyk především z Číny, ale Audi se trochu ostýchá to veřejně přiznat. Je potřeba si ale připustit, že Čína je nesmírně důležit... (Pokračování...)
Auta
Od běžné i3 se verze i3s liší silnějším elektromotorem, který má místo 170 koní a 250 Nm hned 184 koní a 270 Nm. Na „stovku“ zrychlí o 0,4 sekundy rychleji, tedy už za 6,9 sekundy. Stejně jako pro běžnou verzi si i do i3s můžete objednat zážehový dvouválec jako generátor pro... (Pokračování...)