MINI Electric Concept: Dvacet let pod křídly BMW

Čtěte více: Auta
Vydáno: 31. 10. 2017  /   Aktualizováno: 31. 10. 2017
MINI Electric Concept: Dvacet let pod křídly BMW
MINI je již dvacet let pod křídly BMW a za tu dobu se etablovalo jako respektovaná a stylová značka, kde jsou zákazníci ochotni připlácet.

Doba velí cpát na trh elektromobily po vagónech a MINI nechce zůstat pozadu. Stejně jako celé BMW, i ono bude elektrifikovat. A koncept budoucího elektrického MINI naznačuje, jak by takové auto mohlo vypadat.

Design nijak nevybočuje ze zavedených kolejí a na první pohled poznáte klasické MINI. O technice konceptu automobilka neřekla nic a jen naznačila, že pod kapotou je „velice výkonný elektromotor“. Přece jen se jedná o koncept a vývoj na poli elektrických pohonů jde tak rychle dopředu, že za rok dva, než bude sériová podoba hotova, budou technické parametry elektromotorů a akumulátorů úplně jinde.

MINI uvádí, že vývoj nového elektromobilu šel snadno a rychle a že se nové nápady jen hrnuly. Inu, co vymýšlet nového? Jako základ poslouží stávající MINI, elektromotory se dají ke kolům, akumulátor doprostřed pod podlahu a napíše se k tomu sáhodlouhá tisková zpráva o udržitelné mobilitě, ekologii a budoucnosti. Zkrátka si počkejme na sériové auto, to ale nedorazí dříve než za dva roky.

Auta
Asi vás nepřekvapí, že i Jaguar a Land Rover si pro budoucnost představují auta, která vlastně nebudete (a ani nebudete chtít) řídit. A vlastně je ani nebudete vlastnit, budete se o ně pěkně dělit s ostatními, protože tak je to přece lepší. Aspoň to tedy všichni říkají... Takže auto pro druhou polovinu 21. stolet... (Pokračování...)
Auta
Citroën C3 Aircross si bere designové prvky ze staršího konceptu Mehari, a pokud se ptáte na techniku, asi vás nijak nepřekvapí, že se pod originální karoserií ukrývají vnitřnosti Citroënu C3 a příbuzných vozů z koncernu PSA Peugeot-Citroën. Základem je zážehový tř... (Pokračování...)
Auta
Alcraft se mimo jiné věnuje například výrobě doplňků, převážně pro britské vozy. Nyní se však chystá na auto jako takové. Během dvou let bychom měli vidět první předprodukční prototypy elektromobilu, na jehož vývoji se podílejí bývalí inženýři Morganu, Toyoty, Daewoo a Michelinu... (Pokračování...)
Auta
Pod kapotou modernizovaného „zetka“ zůstává atmosférický šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 328 koní, který může být párován s klasickou přímo řazenou převodovkou s upravenou odolnější spojkou od společnosti Exedy a automatickými meziplyny, nebo se sedmistupňov... (Pokračování...)
Auta
Jediné, co nově označeným modelům zůstane, bude kombinace písmen TDI nebo TFSI pro vznětový, respektive zážehový motor. Asi není tajemstvím, že se jedná o zvyk především z Číny, ale Audi se trochu ostýchá to veřejně přiznat. Je potřeba si ale připustit, že Čína je nesmírně důležit... (Pokračování...)
Auta
Od běžné i3 se verze i3s liší silnějším elektromotorem, který má místo 170 koní a 250 Nm hned 184 koní a 270 Nm. Na „stovku“ zrychlí o 0,4 sekundy rychleji, tedy už za 6,9 sekundy. Stejně jako pro běžnou verzi si i do i3s můžete objednat zážehový dvouválec jako generátor pro... (Pokračování...)