Volkswagen T-Roc: Nic zásadního a nového

Čtěte více: Auta
Vydáno: 30. 10. 2017  /   Aktualizováno: 30. 10. 2017
Volkswagen T-Roc: Nic zásadního a nového
Nové SUV od Volkswagenu využívá techniku Golfu a nic zásadního ani nového nepřináší.

O novém kompaktním SUV od Volkswagenu se mluvilo už dlouho, jako by měla přijít nějaká veliká revoluce. Ve skutečnosti se ale žádné zásadní změny na zavedené koncernové technice nekonají. Volkswagen T-Roc dostal podle očekávání modulární platformu MQB, kterou má třeba Golf nebo Octavia, a konvenční motory.

Ačkoli Volkswagen ještě nepotvrdil přesné specifikace pohonných jednotek, dostane T-Roc tři diesely a tři zážehové motory. Podle všeho bude základ tvořit tříválec 1.0 TSI, na vrcholu nejspíš bude čtyřválec 1.5 TSI Evo s vypínáním válců. Pokud jde o diesely, čekejme 1.6 TDI a 2.0 TDI. Časem ale určitě přijde i hybrid.

Volkswagen T-Roc bude standardně předokolka s přímo řazenou převodovkou, za příplatek ovšem můžete mít k vybraným motorům i pohon všech kol s mezinápravovou spojkou Haldex a také dvouspojkovou převodovku DSG. Do terénu se tohle auto nechystá, takže redukci nebo uzávěrky diferenciálů nečekejte. Nebude to ani nějaký velký stěhovák, kufr v základním uspořádání pojme 445 litrů a po sklopení zadních sedadel „pouze“ 1290 litrů nákladu.

Volkswagen T-Roc má být hlavně stylovka. Tomu má odpovídat bohatá standardní i příplatková výbava a především rozsáhlé možnosti individualizace a volby různých barevných kombinací. Volkswagen slibuje také nejmodernější bezpečnostní a asistenční výbavu i téměř neomezenou konektivitu. Prodej T-Rocu bude zahájen na jaře 2018 a ceny se budou pohybovat v teritoriu 20 000 eur, tedy někde okolo půl milionu korun.

Auta
Asi vás nepřekvapí, že i Jaguar a Land Rover si pro budoucnost představují auta, která vlastně nebudete (a ani nebudete chtít) řídit. A vlastně je ani nebudete vlastnit, budete se o ně pěkně dělit s ostatními, protože tak je to přece lepší. Aspoň to tedy všichni říkají... Takže auto pro druhou polovinu 21. stolet... (Pokračování...)
Auta
Citroën C3 Aircross si bere designové prvky ze staršího konceptu Mehari, a pokud se ptáte na techniku, asi vás nijak nepřekvapí, že se pod originální karoserií ukrývají vnitřnosti Citroënu C3 a příbuzných vozů z koncernu PSA Peugeot-Citroën. Základem je zážehový tř... (Pokračování...)
Auta
Alcraft se mimo jiné věnuje například výrobě doplňků, převážně pro britské vozy. Nyní se však chystá na auto jako takové. Během dvou let bychom měli vidět první předprodukční prototypy elektromobilu, na jehož vývoji se podílejí bývalí inženýři Morganu, Toyoty, Daewoo a Michelinu... (Pokračování...)
Auta
Pod kapotou modernizovaného „zetka“ zůstává atmosférický šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 328 koní, který může být párován s klasickou přímo řazenou převodovkou s upravenou odolnější spojkou od společnosti Exedy a automatickými meziplyny, nebo se sedmistupňov... (Pokračování...)
Auta
Jediné, co nově označeným modelům zůstane, bude kombinace písmen TDI nebo TFSI pro vznětový, respektive zážehový motor. Asi není tajemstvím, že se jedná o zvyk především z Číny, ale Audi se trochu ostýchá to veřejně přiznat. Je potřeba si ale připustit, že Čína je nesmírně důležit... (Pokračování...)
Auta
Od běžné i3 se verze i3s liší silnějším elektromotorem, který má místo 170 koní a 250 Nm hned 184 koní a 270 Nm. Na „stovku“ zrychlí o 0,4 sekundy rychleji, tedy už za 6,9 sekundy. Stejně jako pro běžnou verzi si i do i3s můžete objednat zážehový dvouválec jako generátor pro... (Pokračování...)