Suzuki Swift Sport: Nová generace sportovního Swiftu

Čtěte více: Auta
Vydáno: 1. 11. 2017  /   Aktualizováno: 1. 11. 2017
Suzuki Swift Sport: Nová generace sportovního Swiftu
Suzuki na autosalon do Frankfurtu představila novou generaci sportovního Swiftu.

Kapesní ostrý hatchback poprvé dostává přeplňovaný motor, což prozrazovaly už první oficiální snímky. Ačkoli automobilka ještě technické údaje nepotvrdila, mluví se o motoru 1.4 BoosterJet z Vitary a výkonu kolem 140 koní. To by na kompaktní Swift Sport mělo stačit.

Všechny detaily budou známé až po autosalonu ve Frankfurtu, proto je ještě těžké odhadovat data pro zrychlení, maximální rychlost apod. Dá se očekávat, že na „stovku“ se Swift Sport dostane za méně než osm sekund a rozjede se zhruba na 200 km/h. Zatímco ve srovnání s předchozí generací Swiftu Sport nedojde k velkému nárůstu výkonu, točivý moment motoru vzroste výrazně, a jak je dnes zvykem, bude mít Swift Sport určitě i nižší tabulkovou spotřebu a emise. Také se zřejmě příliš nezmění cena a ostrý Swift by měl stát méně než půl milionu korun. Chybět nebude bohatá výbava, anatomické sedačky, širší možnosti konektivity a moderní bezpečnostní asistenty. Jen aby ale zůstal Swift Sport zábavný a příliš nevyměkl.

Auta
Asi vás nepřekvapí, že i Jaguar a Land Rover si pro budoucnost představují auta, která vlastně nebudete (a ani nebudete chtít) řídit. A vlastně je ani nebudete vlastnit, budete se o ně pěkně dělit s ostatními, protože tak je to přece lepší. Aspoň to tedy všichni říkají... Takže auto pro druhou polovinu 21. stolet... (Pokračování...)
Auta
Citroën C3 Aircross si bere designové prvky ze staršího konceptu Mehari, a pokud se ptáte na techniku, asi vás nijak nepřekvapí, že se pod originální karoserií ukrývají vnitřnosti Citroënu C3 a příbuzných vozů z koncernu PSA Peugeot-Citroën. Základem je zážehový tř... (Pokračování...)
Auta
Alcraft se mimo jiné věnuje například výrobě doplňků, převážně pro britské vozy. Nyní se však chystá na auto jako takové. Během dvou let bychom měli vidět první předprodukční prototypy elektromobilu, na jehož vývoji se podílejí bývalí inženýři Morganu, Toyoty, Daewoo a Michelinu... (Pokračování...)
Auta
Pod kapotou modernizovaného „zetka“ zůstává atmosférický šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 328 koní, který může být párován s klasickou přímo řazenou převodovkou s upravenou odolnější spojkou od společnosti Exedy a automatickými meziplyny, nebo se sedmistupňov... (Pokračování...)
Auta
Jediné, co nově označeným modelům zůstane, bude kombinace písmen TDI nebo TFSI pro vznětový, respektive zážehový motor. Asi není tajemstvím, že se jedná o zvyk především z Číny, ale Audi se trochu ostýchá to veřejně přiznat. Je potřeba si ale připustit, že Čína je nesmírně důležit... (Pokračování...)
Auta
Od běžné i3 se verze i3s liší silnějším elektromotorem, který má místo 170 koní a 250 Nm hned 184 koní a 270 Nm. Na „stovku“ zrychlí o 0,4 sekundy rychleji, tedy už za 6,9 sekundy. Stejně jako pro běžnou verzi si i do i3s můžete objednat zážehový dvouválec jako generátor pro... (Pokračování...)