Volvo S60 a V60 Polestar: Nové aerodynamické doplňky z karbonu

Čtěte více: Auta
Vydáno: 3. 11. 2017  /   Aktualizováno: 3. 11. 2017
Volvo S60 a V60 Polestar: Nové aerodynamické doplňky z karbonu
Rychlá Volva S60 a V60 Polestar dostala v rámci modernizace pro modelový rok 2018 příplatkovou sadu aerodynamických doplňků z karbonu, nejedná se ale o nějaké nefunkční atrapy.

Podle Volva zvyšují aerodynamické doplňky přítlak o 30 % a podílejí se na větším dynamickém zážitku a zlepšení ovladatelnosti ve vyšších rychlostech.

Volvo vyrobí jen 1500 těchto speciálních verzí a při návrhu spoilerů vycházelo ze znalostí získaných při závodech ve světovém šampionátu cestovních vozů. Hlavními prvky jsou „lízátko“ předního nárazníku, nástavce prahů, prodloužení zadního spoileru a úprava difuzoru. Volvo dokonce uvádí, že doplňky mají přínos i pro bezpečnost, neboť při testech bylo zjištěno, že například při vyhýbacím manévru ve vyšší rychlosti je auto stabilnější.

Rychlá Volva Polestar mají skvělý nastavitelný podvozek Öhlins a také nové větší brzdy, vpředu mají kotouče průměr 371 mm a svírají je šestipístkové třmeny. Pod kapotou zůstává přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 367 koní a točivém momentu 470 Nm. Z klidu na 100 km/h akcelerují obě verze za méně než pět sekund.

Auta
Asi vás nepřekvapí, že i Jaguar a Land Rover si pro budoucnost představují auta, která vlastně nebudete (a ani nebudete chtít) řídit. A vlastně je ani nebudete vlastnit, budete se o ně pěkně dělit s ostatními, protože tak je to přece lepší. Aspoň to tedy všichni říkají... Takže auto pro druhou polovinu 21. stolet... (Pokračování...)
Auta
Citroën C3 Aircross si bere designové prvky ze staršího konceptu Mehari, a pokud se ptáte na techniku, asi vás nijak nepřekvapí, že se pod originální karoserií ukrývají vnitřnosti Citroënu C3 a příbuzných vozů z koncernu PSA Peugeot-Citroën. Základem je zážehový tř... (Pokračování...)
Auta
Alcraft se mimo jiné věnuje například výrobě doplňků, převážně pro britské vozy. Nyní se však chystá na auto jako takové. Během dvou let bychom měli vidět první předprodukční prototypy elektromobilu, na jehož vývoji se podílejí bývalí inženýři Morganu, Toyoty, Daewoo a Michelinu... (Pokračování...)
Auta
Pod kapotou modernizovaného „zetka“ zůstává atmosférický šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 328 koní, který může být párován s klasickou přímo řazenou převodovkou s upravenou odolnější spojkou od společnosti Exedy a automatickými meziplyny, nebo se sedmistupňov... (Pokračování...)
Auta
Jediné, co nově označeným modelům zůstane, bude kombinace písmen TDI nebo TFSI pro vznětový, respektive zážehový motor. Asi není tajemstvím, že se jedná o zvyk především z Číny, ale Audi se trochu ostýchá to veřejně přiznat. Je potřeba si ale připustit, že Čína je nesmírně důležit... (Pokračování...)
Auta
Od běžné i3 se verze i3s liší silnějším elektromotorem, který má místo 170 koní a 250 Nm hned 184 koní a 270 Nm. Na „stovku“ zrychlí o 0,4 sekundy rychleji, tedy už za 6,9 sekundy. Stejně jako pro běžnou verzi si i do i3s můžete objednat zážehový dvouválec jako generátor pro... (Pokračování...)