Audi A4 a A5 g-tron: Další nabídka modelů na plyn

Čtěte více: Auta
Vydáno: 6. 11. 2017  /   Aktualizováno: 6. 11. 2017
Audi A4 a A5 g-tron: Další nabídka modelů na plyn
Audi rozšířilo nabídku ekologických modelů g-tron, které využívají jako hlavní palivo stlačený zemní plyn CNG.

Ačkoli se Audi ohání hlavně tím, že je provoz jeho plynových aut „uhlíkově neutrální“, potenciální zájemce jistě bude zajímat, jak je to se spotřebou a reálnými náklady. Kalkulace nicméně vychází tak, že při současných cenách paliv a míře zdanění je provoz auta na CNG mezi klasickými vozy se spalovacím motorem nejlevnější.

Audi A4 a A5 jezdící na CNG mají motor 2.0 TFSI se speciálně upravenou hlavou pro vyšší kompresní poměr. Výkon motoru v obou případech činí 170 koní a točivý moment vrcholí hodnotou 270 Nm. Na „stovku“ akcelerují verze g-tron za 8,5 sekundy a jedou až 226 km/h. Pokud jde o spotřebu, tak Audi udává v kombinovaném režimu 3,8 kg plynu nebo 5,5 litru benzínu na 100 km. Audi A4 je ve verzi g-tron dostupné ve verzi kombi Avant a A5 prozatím jako pětidveřový Sportback. Na české ceny čekáme, ale v Německu stojí nové g-trony v přepočtu od 1 050 000 korun.

Auta
Asi vás nepřekvapí, že i Jaguar a Land Rover si pro budoucnost představují auta, která vlastně nebudete (a ani nebudete chtít) řídit. A vlastně je ani nebudete vlastnit, budete se o ně pěkně dělit s ostatními, protože tak je to přece lepší. Aspoň to tedy všichni říkají... Takže auto pro druhou polovinu 21. stolet... (Pokračování...)
Auta
Citroën C3 Aircross si bere designové prvky ze staršího konceptu Mehari, a pokud se ptáte na techniku, asi vás nijak nepřekvapí, že se pod originální karoserií ukrývají vnitřnosti Citroënu C3 a příbuzných vozů z koncernu PSA Peugeot-Citroën. Základem je zážehový tř... (Pokračování...)
Auta
Alcraft se mimo jiné věnuje například výrobě doplňků, převážně pro britské vozy. Nyní se však chystá na auto jako takové. Během dvou let bychom měli vidět první předprodukční prototypy elektromobilu, na jehož vývoji se podílejí bývalí inženýři Morganu, Toyoty, Daewoo a Michelinu... (Pokračování...)
Auta
Pod kapotou modernizovaného „zetka“ zůstává atmosférický šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 328 koní, který může být párován s klasickou přímo řazenou převodovkou s upravenou odolnější spojkou od společnosti Exedy a automatickými meziplyny, nebo se sedmistupňov... (Pokračování...)
Auta
Jediné, co nově označeným modelům zůstane, bude kombinace písmen TDI nebo TFSI pro vznětový, respektive zážehový motor. Asi není tajemstvím, že se jedná o zvyk především z Číny, ale Audi se trochu ostýchá to veřejně přiznat. Je potřeba si ale připustit, že Čína je nesmírně důležit... (Pokračování...)
Auta
Od běžné i3 se verze i3s liší silnějším elektromotorem, který má místo 170 koní a 250 Nm hned 184 koní a 270 Nm. Na „stovku“ zrychlí o 0,4 sekundy rychleji, tedy už za 6,9 sekundy. Stejně jako pro běžnou verzi si i do i3s můžete objednat zážehový dvouválec jako generátor pro... (Pokračování...)