BMW i3s: "Sportovní" verze i3s

Čtěte více: Auta
Vydáno: 7. 11. 2017  /   Aktualizováno: 7. 11. 2017
BMW i3s: "Sportovní" verze i3s
Elektromobil BMW i3 má za sebou facelift a vedle nových barev a úprav designu, aby i3 nepůsobila jako tak úzká a vysoká, jsme se dočkali především „sportovní“ verze i3s.

Od běžné i3 se verze i3s liší silnějším elektromotorem, který má místo 170 koní a 250 Nm hned 184 koní a 270 Nm. Na „stovku“ zrychlí o 0,4 sekundy rychleji, tedy už za 6,9 sekundy. Stejně jako pro běžnou verzi si i do i3s můžete objednat zážehový dvouválec jako generátor pro prodloužení dojezdu. Ten se má v případě plně elektrické verze podle nové normy WLTP pohybovat okolo 235 km. Realita bude trochu pesimističtější. Ve srovnání se  standardní faceliftovanou i3 má verze i3s také o půl palce širší a o palec větší ráfky, standardně jezdí na „dvacítkách“ místo „devatenáctek“. Má také o 40 mm širší rozchod a upraven byl i podvozek a řízení.

Auta
Asi vás nepřekvapí, že i Jaguar a Land Rover si pro budoucnost představují auta, která vlastně nebudete (a ani nebudete chtít) řídit. A vlastně je ani nebudete vlastnit, budete se o ně pěkně dělit s ostatními, protože tak je to přece lepší. Aspoň to tedy všichni říkají... Takže auto pro druhou polovinu 21. stolet... (Pokračování...)
Auta
Citroën C3 Aircross si bere designové prvky ze staršího konceptu Mehari, a pokud se ptáte na techniku, asi vás nijak nepřekvapí, že se pod originální karoserií ukrývají vnitřnosti Citroënu C3 a příbuzných vozů z koncernu PSA Peugeot-Citroën. Základem je zážehový tř... (Pokračování...)
Auta
Alcraft se mimo jiné věnuje například výrobě doplňků, převážně pro britské vozy. Nyní se však chystá na auto jako takové. Během dvou let bychom měli vidět první předprodukční prototypy elektromobilu, na jehož vývoji se podílejí bývalí inženýři Morganu, Toyoty, Daewoo a Michelinu... (Pokračování...)
Auta
Pod kapotou modernizovaného „zetka“ zůstává atmosférický šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 328 koní, který může být párován s klasickou přímo řazenou převodovkou s upravenou odolnější spojkou od společnosti Exedy a automatickými meziplyny, nebo se sedmistupňov... (Pokračování...)
Auta
Jediné, co nově označeným modelům zůstane, bude kombinace písmen TDI nebo TFSI pro vznětový, respektive zážehový motor. Asi není tajemstvím, že se jedná o zvyk především z Číny, ale Audi se trochu ostýchá to veřejně přiznat. Je potřeba si ale připustit, že Čína je nesmírně důležit... (Pokračování...)
Auta
Ačkoli se Audi ohání hlavně tím, že je provoz jeho plynových aut „uhlíkově neutrální“, potenciální zájemce jistě bude zajímat, jak je to se spotřebou a reálnými náklady. Kalkulace nicméně vychází tak, že při současných cenách paliv a míře zdaněn... (Pokračování...)