Alcraft GT: Zajímavý koncept elektrického "kombi"

Čtěte více: Auta
Vydáno: 10. 11. 2017  /   Aktualizováno: 10. 11. 2017
Alcraft GT: Zajímavý koncept elektrického "kombi"
Se zajímavým konceptem elektrického „kombi“ shooting brake v konfiguraci 2+2 přišla nově založená britská startupová společnost Alcraft.

Alcraft se mimo jiné věnuje například výrobě doplňků, převážně pro britské vozy. Nyní se však chystá na auto jako takové. Během dvou let bychom měli vidět první předprodukční prototypy elektromobilu, na jehož vývoji se podílejí bývalí inženýři Morganu, Toyoty, Daewoo a Michelinu. Vývojáři kladou důraz na praktičnost a dynamiku, takže elektrický vůz má odvézt čtyři cestující, až 500 litrů zavazadel a to vše na vzdálenost až 500 km na jedno nabití. K pohonu slouží tři elektromotory, které pomocí vektorování točivého momentu pohánějí všechna čtyři kola. Mají celkový výkon 600 koní a točivý moment přes 1100 Nm. Cílem je dosáhnout akcelerace 0–100 km/h za 3,5 sekundy.

Počítá se i s tím, že případní zájemci si budou moci objednat spalovací motor jako generátor pro prodloužení dojezdu. Prozatím za účelem ověřování designu a pro zkoušky aerodynamiky vznikl jenom nepojízdný model. Společnost Alcraft a její snažení můžete podpořit na start-upu vklady ve výši od 10 do 25 000 liber.

Auta
Asi vás nepřekvapí, že i Jaguar a Land Rover si pro budoucnost představují auta, která vlastně nebudete (a ani nebudete chtít) řídit. A vlastně je ani nebudete vlastnit, budete se o ně pěkně dělit s ostatními, protože tak je to přece lepší. Aspoň to tedy všichni říkají... Takže auto pro druhou polovinu 21. stolet... (Pokračování...)
Auta
Citroën C3 Aircross si bere designové prvky ze staršího konceptu Mehari, a pokud se ptáte na techniku, asi vás nijak nepřekvapí, že se pod originální karoserií ukrývají vnitřnosti Citroënu C3 a příbuzných vozů z koncernu PSA Peugeot-Citroën. Základem je zážehový tř... (Pokračování...)
Auta
Pod kapotou modernizovaného „zetka“ zůstává atmosférický šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 328 koní, který může být párován s klasickou přímo řazenou převodovkou s upravenou odolnější spojkou od společnosti Exedy a automatickými meziplyny, nebo se sedmistupňov... (Pokračování...)
Auta
Jediné, co nově označeným modelům zůstane, bude kombinace písmen TDI nebo TFSI pro vznětový, respektive zážehový motor. Asi není tajemstvím, že se jedná o zvyk především z Číny, ale Audi se trochu ostýchá to veřejně přiznat. Je potřeba si ale připustit, že Čína je nesmírně důležit... (Pokračování...)
Auta
Od běžné i3 se verze i3s liší silnějším elektromotorem, který má místo 170 koní a 250 Nm hned 184 koní a 270 Nm. Na „stovku“ zrychlí o 0,4 sekundy rychleji, tedy už za 6,9 sekundy. Stejně jako pro běžnou verzi si i do i3s můžete objednat zážehový dvouválec jako generátor pro... (Pokračování...)
Auta
Ačkoli se Audi ohání hlavně tím, že je provoz jeho plynových aut „uhlíkově neutrální“, potenciální zájemce jistě bude zajímat, jak je to se spotřebou a reálnými náklady. Kalkulace nicméně vychází tak, že při současných cenách paliv a míře zdaněn... (Pokračování...)