Volant budoucnosti od Jaguaru

Čtěte více: Auta
Vydáno: 14. 11. 2017  /   Aktualizováno: 14. 11. 2017
Volant budoucnosti od Jaguaru
Jaguar představí koncept Future-Type, který má naznačovat vizi mobility pro rok 2040 a dál.

Asi vás nepřekvapí, že i Jaguar a Land Rover si pro budoucnost představují auta, která vlastně nebudete (a ani nebudete chtít) řídit. A vlastně je ani nebudete vlastnit, budete se o ně pěkně dělit s ostatními, protože tak je to přece lepší. Aspoň to tedy všichni říkají... Takže auto pro druhou polovinu 21. století má hlasově ovládaný volant s umělou inteligencí, kterému britské automobilky říkají Sayer. Ačkoli vás napadne, že název Sayer znamená nějakou souvislost s hlasovým ovládáním tohoto volantu, jedná se o připomínku slavného designéra Malcolma Sayera, který pro Jaguar pracoval v letech 1951 až 1970. Volant Sayer funguje především jako váš organizér nebo sluha, i když ranní tisk a snídani do postele vám nepřinese. Slouží ale například k organizování času, plánování jízdy a hlavně pomůže zefektivnit využívání sdíleného auta mezi více lidmi.

Auta
Citroën C3 Aircross si bere designové prvky ze staršího konceptu Mehari, a pokud se ptáte na techniku, asi vás nijak nepřekvapí, že se pod originální karoserií ukrývají vnitřnosti Citroënu C3 a příbuzných vozů z koncernu PSA Peugeot-Citroën. Základem je zážehový tř... (Pokračování...)
Auta
Alcraft se mimo jiné věnuje například výrobě doplňků, převážně pro britské vozy. Nyní se však chystá na auto jako takové. Během dvou let bychom měli vidět první předprodukční prototypy elektromobilu, na jehož vývoji se podílejí bývalí inženýři Morganu, Toyoty, Daewoo a Michelinu... (Pokračování...)
Auta
Pod kapotou modernizovaného „zetka“ zůstává atmosférický šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 328 koní, který může být párován s klasickou přímo řazenou převodovkou s upravenou odolnější spojkou od společnosti Exedy a automatickými meziplyny, nebo se sedmistupňov... (Pokračování...)
Auta
Jediné, co nově označeným modelům zůstane, bude kombinace písmen TDI nebo TFSI pro vznětový, respektive zážehový motor. Asi není tajemstvím, že se jedná o zvyk především z Číny, ale Audi se trochu ostýchá to veřejně přiznat. Je potřeba si ale připustit, že Čína je nesmírně důležit... (Pokračování...)
Auta
Od běžné i3 se verze i3s liší silnějším elektromotorem, který má místo 170 koní a 250 Nm hned 184 koní a 270 Nm. Na „stovku“ zrychlí o 0,4 sekundy rychleji, tedy už za 6,9 sekundy. Stejně jako pro běžnou verzi si i do i3s můžete objednat zážehový dvouválec jako generátor pro... (Pokračování...)
Auta
Ačkoli se Audi ohání hlavně tím, že je provoz jeho plynových aut „uhlíkově neutrální“, potenciální zájemce jistě bude zajímat, jak je to se spotřebou a reálnými náklady. Kalkulace nicméně vychází tak, že při současných cenách paliv a míře zdaněn... (Pokračování...)