Nejlepší auto

Čtěte více: Blogy
Vydáno: 19. 1. 2011  /   Aktualizováno: 16. 7. 2011
Nejlepší auto

Právě teď jsme s přáteli skončili tříhodinovou debatu na téma nejlepší auto. Pochopitelně, že to nikam nevedlo a že jsme se ani po několika pivech a kořalkách nedostali dál než k tomu, že všichni hájili to svoje. Akademická debata, jestli je lepší 911 Turbo, nebo 911 GT3, pozvolna přešla v to, jestli je éčko od Brabusu lepší než AMG nebo jak je možné, že se mi tak moc líbí Clio RS, když je to francouzské auto. Mělo to ale vývoj a nápadně mi to připomnělo naše nekonečné rozhovory v redakci, kdy řešíme auta nejen jako celek, ale i jejich jednotlivé díly. V tomto čísle najdete první část fantastického čtení Auto roku 2010 a v tom příštím se dozvíte, kdo tenhle cenný titul získal. Ale já teď přemýšlím o něčem jiném - o ideálním autě. Mělo by úžasné řízení z 911 GT3 RS, zvonivý motor, jako má Ferrari Italia, ale s křivkou výkonu a točivého momentu Turba, sedačky z Mercedesu SLS, brzdy ze Zondy F, podvozek Ferrari 599, vzdálenosti by překonávalo jako Lexus LS 600h a nechyběla by mu hravost Caterhamu. Správně, takové auto prostě nevyrobíte. Nejde to.
Tímto se dostáváme k mému oblíbenému, že potřebujete hned několik aut a že to jinak nejde. Vybíráme vůz na každý den, na léto, na zimu, pro rodinu, na neděli a třeba i na čtvrtek. Pak někdo vnese do placu, že jen jedno na všechno, a najednou jsme ztraceni, opět na začátku – a já, teď už na hotelovém pokoji, přemýšlím, co by to asi bylo, kdyby byl neomezený rozpočet. A mám chuť otevřít okno a skočit, protože mi z toho už pěkně hrabe.
Tím vším chci ale vyjádřit jen to, že je dobré, že existují různá auta pro různé lidi. Že prostě máme možnost výběru. Podívejte se pak na preference jednotlivých redaktorů v Autě roku 2010 a budete překvapeni, jak někdo jeden kus zatratí a druhý ho vynese do nebe. Vždycky, když se na mě někdo obrátí s tím, jaké auto si má koupit, ptám se na to, čím dříve jezdil, na co ho chce a kolik chce investovat peněz. A pak na další tucet otázek. Dotyčný si ve finále stejně koupí to, na které dostane nejlepší cenu, a za dva měsíce zase sedí u internetu a hledá, jestli neudělal chybu.
A tak je to pořád dokolečka. My všichni tady ve Speedu se vám snažíme přiblížit auta taková, jaká jsou. Bez příkras a kudrlinek – tak, jak je vnímáme a cítíme. Po těch třech hodinách jsem překvapený, jak se názory lidí liší a jak si někdo může tvrdošíjně stát na svém, i když třeba to auto nikdy neřídil a vzpomíná si, jak před patnácti lety měl jeho soused vůz stejné značky a jak mu několikrát klekla elektrika. Že je to o ničem? Ale ne, jeho volba, jeho rozhodnutí. My jsme vaši průvodci, my se vám snažíme pomoct. Nebudeme vás však vodit za ručičku. Vaše peníze, vaše volba, vaše auto. Rádi vám poradíme, ale nekamenujte nás, když budete zklamaní, protože naše preference mohou být jiné než ty vaše. Vybíráme nejlepší auto roku 2011. Tedy naši angličtí kolegové vybírají. Mně by se líbil třeba Touareg. Ale radši bych nový Range, to všichni víte. Ale líbí se mi, sakra, to Clio. A co Mercedes SLS? A Italia? Jsem zralý na další kořalku. A nebo víte co? Jdu si raději lehnout. Tahle debata nikam nevede. Nikdy nevedla.

Autor: 
Jan Červenka
Blogy
Na večerní party nenechal odhalený vůz nikoho na pochybách, že se jedná o převratný model v mnoha směrech, vyplňující místo mezi Range Roverem Evoque a Range Roverem Sport. Značka Land Rover tak zacílila na nový segment zákazníků. Základní cena vozu startuje na 1 559 569,- Kč. Přestože... (Pokračování...)
Blogy
Podtitulem letošních Legend je italský design, co konkrétně od toho mají návštěvníci čekat? Chystáme prezentaci pěti hlavních italských designerských studií a jejich prací, abychom návštěvníkům ukázali, která auta pro které automobilky připravila. Např... (Pokračování...)
Blogy
Samolepkou TESTOVÁNO PRO SPEED jsou nyní označeni naši testovací jezdci. Vyfoťte některého z nich v akci, fotku nahrajte do komentářů na Facebooku Speedu a my nejlepší fotografii odměníme volným voucherem do kina pro dva. (Pokračování...)
Blogy
Blogy
Jak statistiky celý rok naznačovaly, nejsilnějšími třemi značkami českého trhu za uplynulých 12 měsíců jsou Škoda, Hyundai a Volkswagen. Dle údajů společnosti Médea Research prodala Škoda 78 765 vozů, za ní následují Hyundai s 20 496 vozy a Volkswagen, kterému se podařilo prodat 16 982 vozů. Na dal... (Pokračování...)
Hyundai
Blogy
Stačí jen, abyste vytvořili maximálně 3 minuty dlouhý klip zaměřený na přednosti vozů Hyundai, vyplnili soutěžní formulář a pak už jen doufali, že se váš příspěvek bude líbit porotě. Důležitá je nejen kvalita recenze, ale také originalita. Přihlásit do soutěže můžete i více příspěvků, abyste... (Pokračování...)