Držení volantu

Čtěte více: Blogy
Vydáno: 15. 6. 2011  /   Aktualizováno: 16. 7. 2011
Držení volantu

Dokončil jsem debatu se synovcem, který zrovna prožívá autoškolu a vše s tím spojené. " Vyučující" jej nutí držet volant v pozici 9 _ 3 . Myslím, že zrovna tohle by v autoškole nařizovat neměli. Ne že by zrovna tahle poloha byla špatná, ale nevím oč je lepší než třeba 10_2. Řídím přes 20 let, a zastávám názor, že duležité je mít možnost okamžitě reagovat do obou stran, ale univerzální držení volantu není. Tak jako je jiný každý z nás, je jiné i každé auto a každému se bude řídit jinak . Sednu-li si dnes do starého 1000 MB ( a hrozně rád ), dám ruce zcela automaticky na velký volant s tenkým věncem jinam, než je pokládám ve svém současném Volvu. Ale i ve Volvu střídám držení podle toho jak a kde jedu. Jedu -li ustálenou rychlostí s automatem 1000 km v kuse, rozhodně neudržím celou dobu ruce napnuté a posouvám je po věnci tak, abych si co nejvíce ulevil, naopak projíždím -li své oblíbené Chřibské kopce a honím se s motorkáři, pak kromě řazení mé ruce téměř neopustí pozici 10_2. Projížděl jsem tutéž cestu s Mercedesem CLK a ruce mi téměř samovolně spadly do 9_3. V MX 5 jsem jel jinde, ale ruce zase v 10_2.
Můj táta jezdil snad se vším, co má kola a nad jeho držením volantu by se asi dotyčný učitel zděsil, přesto měl vozidlo vždy dokonale pod kontrolou, jezdil dost rychle a měl za svou kariéru jen dvě nehody - otočil v zatáčce starou sanitu 1200 STW přes tankem vytrhané koleje v r. 68 a potom v 90-tých letech se mu " pod zadkem " roztrhla služební Škoda 105 SP. Výrobní vada byla uznána výrobcem, takže v tom prsty neměl.
Proč tedy nutit začínajícího řidiče do určité pozice a nenechat ho, aby si svou našel podle toho, co mu bude vyhovovat a včem on sám bude citit , že má nad vozidlem kontrolu. Dnes jsou jiné možnosti, než když jsem autoškolu dělal já, není jistě problém, vzít žáka na volnou plochu a nechat mu zažít smyk. A pokud by to byla dobrá autoškola, mohla by ho nechat " ochutnat " i smyk v autech různých koncepcí.

Blogy
Na večerní party nenechal odhalený vůz nikoho na pochybách, že se jedná o převratný model v mnoha směrech, vyplňující místo mezi Range Roverem Evoque a Range Roverem Sport. Značka Land Rover tak zacílila na nový segment zákazníků. Základní cena vozu startuje na 1 559 569,- Kč. Přestože... (Pokračování...)
Blogy
Podtitulem letošních Legend je italský design, co konkrétně od toho mají návštěvníci čekat? Chystáme prezentaci pěti hlavních italských designerských studií a jejich prací, abychom návštěvníkům ukázali, která auta pro které automobilky připravila. Např... (Pokračování...)
Blogy
Samolepkou TESTOVÁNO PRO SPEED jsou nyní označeni naši testovací jezdci. Vyfoťte některého z nich v akci, fotku nahrajte do komentářů na Facebooku Speedu a my nejlepší fotografii odměníme volným voucherem do kina pro dva. (Pokračování...)
Blogy
Blogy
Jak statistiky celý rok naznačovaly, nejsilnějšími třemi značkami českého trhu za uplynulých 12 měsíců jsou Škoda, Hyundai a Volkswagen. Dle údajů společnosti Médea Research prodala Škoda 78 765 vozů, za ní následují Hyundai s 20 496 vozy a Volkswagen, kterému se podařilo prodat 16 982 vozů. Na dal... (Pokračování...)
Hyundai
Blogy
Stačí jen, abyste vytvořili maximálně 3 minuty dlouhý klip zaměřený na přednosti vozů Hyundai, vyplnili soutěžní formulář a pak už jen doufali, že se váš příspěvek bude líbit porotě. Důležitá je nejen kvalita recenze, ale také originalita. Přihlásit do soutěže můžete i více příspěvků, abyste... (Pokračování...)