Takový normální závodní víkend

Čtěte více: Blogy
Vydáno: 18. 7. 2011  /   Aktualizováno: 26. 7. 2011
Takový normální závodní víkend
Kupodivu na okruhových závodech je to stejné jako v nevěstinci – za více peněz dostanete více zábavy a více hezčích hostesek.
Čtěte více: blog, závody

Po třetím výletu z dráhy do štěrkového pole jsem začal pochybovat, zda má
opravdu smysl plnit si sen z dětství. Možná jsem měl místo nadupaného
závodního auta raději začít jezdit s popeláři.
Závodní víkend je neuvěřitelný kolotoč emocí, kdy se jezdci i mechanici
zmítají mezi přílivy euforie, beznadějí a nefalšovanou postkoitální depresí.
Vše začíná už ve čtvrtek večer, kdy po strastiplném příjezdu na autodrom
vybalujete, stavíte, zařizujete a hlavně probíráte s ostatními týmy a jezdci,
co mají nového na autě a komu docházejí peníze. Takové první
seznamovací rande.
V pátek jsou volné tréninky a kvalifikace. Všichni mají plné ruce práce,
aby auto dostali v pořádku na technické přejímky, a jezdci si na dráze
dávají pozor, aby auta předčasně nerozbili. V odpolední kvalifikaci začíná
oblíbená soutěž dospělých mužů, kdo dočurá nejdále. Týmy s velkými
rozpočty, tovární podporou a honosnými tahači vítězí. Kupodivu na
okruhových závodech je to stejné jako v nevěstinci – za více peněz
dostanete více zábavy a více hezčích hostesek.
Sobotní ráno je nabité očekáváním na vytrvalostní závod. Odvážnější ještě
absolvují desetiminutový warm-up, kdy na okruhu testují nové nastavení
vozu, a pak už všichni leští auta na startovní rošt. Týmy s velkými rozpočty
pak naženou nejhezčí hostesky na start a kolem jejich aut postává nejvíce
mechaniků. Místy to vypadá skoro jako na roštu formule 1.
Pokud se nic nestane při startu, tak vytrvalostní závody mají poněkud
nudný průběh, obzvláště když po deseti kolech začnou silnější vozy
předjíždět slabší vozy, které už jsou o kolo zpět, a diváci přestávají mít
přehled, jak si kdo vede. Zmatek se umocní výměnou jezdců, a tak pořadí
vědí pouze ti, kdo mají obrazovky s časomírou v boxech – tedy pokud
zrovna fungují. Když se vám podaří tříhodinový závod dojet, ovládne vás
chvilkový závan euforie. Když skončíte předčasně, připadáte si, jako byste
právě na druhém rande dostali košem. I vaši mechanici nemají dobrou
náladu a začínají se mezi sebou hádat. Naštěstí je tu nedělní sprint, kde
doufáte, že si spravíte chuť.
Sobotní večer tráví většina mechaniků rozebíráním a opravou všeho, co
nevydrželo ve vytrvalostním závodě, a závidí týmům, které neměly žádné
technické problémy. Ty totiž mohou na karaoke diskotéku, kterou
pravidelně pořádá tým bavoráků do ranních hodin ke značné nelibosti
všech, kdo chtějí ve svých luxusních obytných vozech spát. Ve dvě ráno je
auto konečně spravené, karaoke končí a můžete se opět začít těšit. Dojem
z nedělního rána kazí týmy, které už začínají balit, protože sprint nejedou,
nebo se jim nepodařilo auto opravit. Na startovním roštu sprintu je tak
většinou menší návštěvnost, takže šance na dobré umístění stoupá.
Dostáváte se na bednu, převezmete pohár, šampaňské a jdete balit.
Přichází pravá postkoitální deprese, kdy víte, že v pondělí musíte do práce,
a už nezbývá žádný závod, na který byste se těšil. Cestou domů v nedělní
zácpě na dálnici přemýšlíte, proč to vůbec děláte. Napadá vás, že je to
vlastně dětinská zábava a že byste měl dělat něco jiného, mnohem
důležitějšího. Kromě ježdění s popelářským vozem si ale na nic jiného, co
jste si v dětství přál dělat, nevzpomenete. V kalendáři si poznačíte další
závod a začínáte se znovu těšit...

Autor: 
Antonin
Blogy
Na večerní party nenechal odhalený vůz nikoho na pochybách, že se jedná o převratný model v mnoha směrech, vyplňující místo mezi Range Roverem Evoque a Range Roverem Sport. Značka Land Rover tak zacílila na nový segment zákazníků. Základní cena vozu startuje na 1 559 569,- Kč. Přestože... (Pokračování...)
Blogy
Podtitulem letošních Legend je italský design, co konkrétně od toho mají návštěvníci čekat? Chystáme prezentaci pěti hlavních italských designerských studií a jejich prací, abychom návštěvníkům ukázali, která auta pro které automobilky připravila. Např... (Pokračování...)
Blogy
Samolepkou TESTOVÁNO PRO SPEED jsou nyní označeni naši testovací jezdci. Vyfoťte některého z nich v akci, fotku nahrajte do komentářů na Facebooku Speedu a my nejlepší fotografii odměníme volným voucherem do kina pro dva. (Pokračování...)
Blogy
Blogy
Jak statistiky celý rok naznačovaly, nejsilnějšími třemi značkami českého trhu za uplynulých 12 měsíců jsou Škoda, Hyundai a Volkswagen. Dle údajů společnosti Médea Research prodala Škoda 78 765 vozů, za ní následují Hyundai s 20 496 vozy a Volkswagen, kterému se podařilo prodat 16 982 vozů. Na dal... (Pokračování...)
Hyundai
Blogy
Stačí jen, abyste vytvořili maximálně 3 minuty dlouhý klip zaměřený na přednosti vozů Hyundai, vyplnili soutěžní formulář a pak už jen doufali, že se váš příspěvek bude líbit porotě. Důležitá je nejen kvalita recenze, ale také originalita. Přihlásit do soutěže můžete i více příspěvků, abyste... (Pokračování...)

Nenechte si ujít

Mohlo by se zdát, že možností vyrazit na okruhový den se svým autem moc není. Opak je pravdou.  V...
Příští zimní olympijské hry se budou konat v Rusku v roce 2014. Část tohoho areálu bude...
Subaru BRZ
V Japonsku se představily dvě nové verze jednovaječných dvojčat Subaru BRZ/Toyota GT86. Verze BRZ RA je v podstatě zá...
Porsche uspořádalo závody, nebo spíš takovou přehlídku svých modelů, přímo v centru Moskvy...
Nedávno jsme vás informovali, že nový speciál Viper GTS-R již testuje na tratích a chystá se na...
U nás není tolik malých okruhů, aby se na nich pořádaly cenově nenáročné lokální z...
Stalo se tak při závodě do vrchu v Prescottu v Anglii. Veyron se při předváděcí jízdě vymknul kontrole. Řidič...