Dnes je to třiadvacet let co zemřel Enzo Ferrari. Je čas zavzpomínat na první jízdu...

Čtěte více: Blogy
Vydáno: 14. 8. 2011  /   Aktualizováno: 15. 8. 2011
Dnes je to třiadvacet let co zemřel Enzo Ferrari. Je čas zavzpomínat na první jízdu...
Čtěte více: Ferrari, Enzo

Každý má svůj první zážitek s Ferrari. Jekot v potemnělém tunelu. První horkokrevné svezení – ať už za volantem nebo na sedadle spolujezdce. Opatlaná okénka na parkovišti před hotelem plným cizinců. První bouračka. Plakát nad postelí, který měl spolužák hned vedle Samanthy Fox já mu je oba strašně záviděl…
Moje první skutečné setkání s Ferrari bylo prapodivné. Bylo mi třiadvacet a měl jsem řídit 348 TB. Jak se na správné Ferrari sluší a patří, bylo červené, mělo kožená žebrovaná sedadla prošitá červenou nití a dodnes nevím, jestli mělo sportovní výfuk, nebo tak řeřavě znělo naprosto přirozeně. A já se strašně bál. Strašně moc. Noc předtím jsem nemohl usnout a to ráno jsem šel snad pětkrát na záchod. Bylo to soukromé auto a německý majitel že pojede se mnou. V té době jsem měl i přes svoje sebevědomí jen prachbídné řidičské zkušenosti a bylo to jen na hodinu, po silničkách nad Brnem kde jsem byl poprvé, on uměl jen německy a já anglicky. Určitě se teď smějete, protože tohle všechno zní jako ta nejděsivější kombinace, ale já se tenkrát nesmál. Naopak.
Jednička nešla řadit vůbec. O meziplynech jsem neměl ani páru, a tak mi každé podřazení zabralo přibliženě půlminutu. Karburátory měly jen dvě polohy – on a off – a řízení bylo tak těžké, že jsem si přivodil zánět zápěstí. V koutku hlavy jsem měl neodbytný pocit, že Swift, se kterým jsem přijel, by byl v zatáčkách rychlejší, ale neodvážil jsem se to vůbec připustit. Řídil jsem opravdu mizerně, pomalu a nevyrovnaně a byl jsem neuvěřitelně frustrovaný. Mělo to být to NEJLEPŠÍ auto na světě a já se bál, že nás někdo dojede, předjede a pak se mi vysměje. Cítil jsem se jako ten největší posera na celém světě, byť jsem tenkrát všem vyprávěl něco jiného. Ano, teď už vím že není normální, aby auto jezdilo z pruhu do pruhu podle toho, jak zrovna vypadá silnice, a že mě mohlo trknout, že s ním jeho majitel jel rychle jen po dálnici, ale já se fakt bál a říkal jsem si, že to přece musí být zázrak a že já jsem loser, který je podělaný až za ušima.
Takže tak. Pak už jen Modena, která mi připravila horkou chvilku mojí vlastní vinou (nikdy nepřidávejte na mokru plyn, když jste ještě úplně nepustili spojku), a 430 – nedostižná, exaktní a sexistická. Skvělé auto, věřte mi. Jako kdybyste Modenu rozebrali do posledního šroubku a složili tak, že už funguje jako celek, ne jako několik samostatných, byť brilantních kusů.
A to je všechno. 599 jsem neřídil, ani 612S, o Enzu nebo FXX nemluvě. Nezbývá než se zadlužit a koupit si nějaké svoje. 348 v slušném stavu se dá koupit za milion a čtvrt. Já mám sice raději Porsche, ale když má dneska ten Enzo výročí...

Autor: 
Jan Červenka
Blogy
Na večerní party nenechal odhalený vůz nikoho na pochybách, že se jedná o převratný model v mnoha směrech, vyplňující místo mezi Range Roverem Evoque a Range Roverem Sport. Značka Land Rover tak zacílila na nový segment zákazníků. Základní cena vozu startuje na 1 559 569,- Kč. Přestože... (Pokračování...)
Blogy
Podtitulem letošních Legend je italský design, co konkrétně od toho mají návštěvníci čekat? Chystáme prezentaci pěti hlavních italských designerských studií a jejich prací, abychom návštěvníkům ukázali, která auta pro které automobilky připravila. Např... (Pokračování...)
Blogy
Samolepkou TESTOVÁNO PRO SPEED jsou nyní označeni naši testovací jezdci. Vyfoťte některého z nich v akci, fotku nahrajte do komentářů na Facebooku Speedu a my nejlepší fotografii odměníme volným voucherem do kina pro dva. (Pokračování...)
Blogy
Blogy
Jak statistiky celý rok naznačovaly, nejsilnějšími třemi značkami českého trhu za uplynulých 12 měsíců jsou Škoda, Hyundai a Volkswagen. Dle údajů společnosti Médea Research prodala Škoda 78 765 vozů, za ní následují Hyundai s 20 496 vozy a Volkswagen, kterému se podařilo prodat 16 982 vozů. Na dal... (Pokračování...)
Hyundai
Blogy
Stačí jen, abyste vytvořili maximálně 3 minuty dlouhý klip zaměřený na přednosti vozů Hyundai, vyplnili soutěžní formulář a pak už jen doufali, že se váš příspěvek bude líbit porotě. Důležitá je nejen kvalita recenze, ale také originalita. Přihlásit do soutěže můžete i více příspěvků, abyste... (Pokračování...)

Nenechte si ujít

Do Ferrari 458 Speciale, F12 Berlinetta a LaFerrari si teď můžete objednat tuto telemetrii, která analyzuje vaši jízdu...
Chvilku nám trvalo zaostřit zrak, než jsme zjistili, že toto Ferrari 458 Italia není tak úplně originál. Ale...
Tak to je velká smůla. Černé dvanáctiválcové Ferrari F12berlinetta mělo najeto zhruba sto kilometrů,...
Tohle je další ukázka italského temperamentu - na Floridě shořelo Ferrari F430. Stalo se tak zhruba po patn...
Videa z kanálu TaxTheRich ukazují, jak si můžete užít se superauty za hooodně milionů. Měli jsme tu přetahovanou dvou...
Schumi zřejmě udělal pořádný úklid ve své garáži a zbavil se několika nepotřebných krámů....
Pořídit si Ferrari je pro většinu smrtelníků jen vzálený sen. Takže se někteří cyhtráci...