Motoristé jsou štvaná zvěř. Už mě to nebaví. Zakládám Cyklo*Mat

Čtěte více: Blogy
Vydáno: 26. 8. 2013  /   Aktualizováno: 26. 8. 2013
Motoristé jsou štvaná zvěř. Už mě to nebaví. Zakládám Cyklo*Mat

Existuje bezpočet občanských sdružení a neziskovek, které si usurpují patent na pravdu a aniž by se jich někdo na cokoliv ptal, tvrdí, že jsou hlasem lidu. Paradoxně mám pocit, že zájmy, které hájí, se neslučují s požadavky většinové společnosti. Má to určitou logiku. Pracující většina nemá totiž čas zakládat volnočasová sdružení, musí vydělávat a starat se o své rodiny, proto nad požadavky různých nátlakových skupin, které se vydávají za prodlouženou ruku společnosti, cestou do práce jen nesouhlasně zakroutí hlavou. A to je vše. Já již nemohu nečinně přihlížet. Raději věnuji část svého volného času a budu aktivní. Zakládám Cyklo*Mat!

Bez nadsázky jsem nabyl přesvědčení, že kdyby se začali řidiči chovat stejně bezohledně, jako se chovají cyklisté, chodci a cestující hromadnou dopravou, silnice by se proměnily v jatka! Cyklista objíždí kolonu po tramvajovém pásu, když před ním zastaví tramvaj, předjede ji v protisměru, aby se z něj o chvíli později stal "chodec" (ač stále v plné rychlosti a v sedle svého bicyklu) a těsně před kapotami vozidel střihl myšku na přechod a hurá na chodník mezi pěší.

Barvy na semaforu repsektuje málokdo. O pravidlech etikety se odmítám bavit. Při nástupu do dopravního prostředku nedbá takřka nikdo zavedeného pravidla, že vystupující má přednost. Roli nehraje věk ani pohlaví. Je to boj o místo. A tento způsob cestování má člověk vyměnit za osobní vůz?

Říkám, proč ne. Když to někoho baví, nebo finanční situace nedovoluje využívat každodenně svůj vůz nebo taxi. Ale proč se nám sdružení (jako například Auto*Mat) snaží namluvit, že ohleduplní lidé nechávají své plechové miláčky doma? Z jakého principu odpůrci individuální dopravy sedm let lobbovali na pražském magistrátě v čele nějaké komise? Vznikají jakási "Oživení" a tváří se, že jakmile přestane magistrát svorně přikyvovat na jejich požadavky, jdou politici proti běžným lidem.
Jakým lidem? Běžným lidem z Auto*Matu? Mě (a soudě podle názorů mého okolí) ani nikoho dalšího žádný Auto*Mat nezastupuje. Vyřvali si svůj vliv a nyní terorizují běžné občany pod vylhanou žástitou běžných občanů. Jedním ze způsobů, jak lidem znepříjemnit život, je pravidelné blokování magistrály pod patronátem Magistrátu hlavního města Prahy a za tichého přihlížení policistů.

V žádném případě nechci Auto*Matu brát právo na jejich názor. Razím voltairovské heslo: "Nesouhlasím s tím, co říkáte, ale až do smrti budu hájit Vaše právo to říkat." Proto vidím jako jediné východisko vykřičet svůj názor ještě hlasitěji. Společnost má právo slyšet i opačný názor. A věřím, že nás, motoristů, je minimálně stejné množství jako našich odpůrců.

Vlastně bych proti Auto*Matu nic neměl, kdyby vystupovali slušně a nekonfliktně. Ale jejich rétorika nestojí jen na zlepšování podmínek pro cyklisty, ale především na vytváření třídního nepřítele. Je proto potřeba se ohradit a vyrazit do protiútoku. Extrémním příkladem může být spanilá jízda osobních automobilů po cyklostezkách. Samozřejmě pod vykřičenou záštitou radnice.

V první řadě si ale kladu za cíl ukázat politikům, médiím a veřejnosti, že existujeme. Že je nás většina a že budeme slyšet. Svět se pod rouškou ocharny menšin k většinám otáčí zády. Je na čase, aby byl hlas většiny konečně slyšet. Pro začátek bych rád založil občanské sdružení Cyklo*Mat, které bude bojovat za město přátelštější. Bude se bít za práva motoristů.

Pokud jste na stejné vlně, můžete se na mě obrátit jakoukoliv cestou. Třeba se přidejte na Facebooku k nové stránce:
https://www.facebook.com/pages/Cyklo-mat/157594287769909?fref=ts

Nebojujeme proti cyklistům, jen jsme použili rétoriku Auto*Matu, abychom bojovali za práva motoristů. A to je legitimní, ne?
Ocením jakékoliv návrhy, postřehy a nápady.

Autor: 
Jindřich Husička
Blogy
Na večerní party nenechal odhalený vůz nikoho na pochybách, že se jedná o převratný model v mnoha směrech, vyplňující místo mezi Range Roverem Evoque a Range Roverem Sport. Značka Land Rover tak zacílila na nový segment zákazníků. Základní cena vozu startuje na 1 559 569,- Kč. Přestože... (Pokračování...)
Blogy
Podtitulem letošních Legend je italský design, co konkrétně od toho mají návštěvníci čekat? Chystáme prezentaci pěti hlavních italských designerských studií a jejich prací, abychom návštěvníkům ukázali, která auta pro které automobilky připravila. Např... (Pokračování...)
Blogy
Samolepkou TESTOVÁNO PRO SPEED jsou nyní označeni naši testovací jezdci. Vyfoťte některého z nich v akci, fotku nahrajte do komentářů na Facebooku Speedu a my nejlepší fotografii odměníme volným voucherem do kina pro dva. (Pokračování...)
Blogy
Blogy
Jak statistiky celý rok naznačovaly, nejsilnějšími třemi značkami českého trhu za uplynulých 12 měsíců jsou Škoda, Hyundai a Volkswagen. Dle údajů společnosti Médea Research prodala Škoda 78 765 vozů, za ní následují Hyundai s 20 496 vozy a Volkswagen, kterému se podařilo prodat 16 982 vozů. Na dal... (Pokračování...)
Hyundai
Blogy
Stačí jen, abyste vytvořili maximálně 3 minuty dlouhý klip zaměřený na přednosti vozů Hyundai, vyplnili soutěžní formulář a pak už jen doufali, že se váš příspěvek bude líbit porotě. Důležitá je nejen kvalita recenze, ale také originalita. Přihlásit do soutěže můžete i více příspěvků, abyste... (Pokračování...)