Legendy na Legendách

Čtěte více: Blogy
Vydáno: 2. 6. 2015  /   Aktualizováno: 2. 6. 2015
Legendy na Legendách
Druhý ročník motoristické show LEGENDY bude nejen o autech, ale u o lidech. Letos se chystá účast norské soutěžácké legendy Johna Hauglanda, jeho finského kolegy Juho Hänninena a českou vlajkuponese Tomáš Enge. Spolu se svým otcem Břetislavem přiveze do Bohnic svoje závodní Camaro GT3 - ale speciálně upravené pro spolujízdy!

LEGENDY, to nejsou jen rychlé stroje, ale také lidé kolem nich. Osobnosti, bez nichž by motorsport nic neznamenal... 
Tomáš Enge moc představovat nepotřebuje, ostatně jako jediný Čech opravdu závodil v královské Formuli 1 a národní prvenství si připsal též v seriálech F3000 či americké Indy Car. Je to dokonalý univerzál schopný vyhrávat se skromnou pohárovou Fiestou, formulí, vytrvalostním prototypem, uzavřeným GT nebo jet rallye s nevyzpytatelným „enkem“. Syn slavného závodníka Břetislava se narodil 11. září 1976 v Liberci a k motorsportu se dostal přes krátkou kariéru hokejisty, pro strach uděláno má také díky skokům na lyžích. Po absolvování okruhové školy si to namířil do Fiesta Cupu, a i když v šestnácti letech ještě zdaleka neměl ani řidičák, tak v posledním závodě sezóny 1992 dokonce stanul na „bedně“. Pod taktovkou manažera Antonína Charouze pak Enge vyhrál německé mistrovství Formule Ford (1995), v červenci 1998 naskočil do mezinárodního šampionátu F3000 a rok na to byl druhý v Magny Cours. V témže roce pak vstoupil do dějin českého motorsportu coby testovací pilot F1, tehdy ještě ve žlutém kokpitu stáje Jordan. V sezoně 2001 odjel tři závody F1 ve stáji Prost, první podnik absolvoval v Monze. Rok 2002 byl ve znamení F3000 týmu Arden: 4x první pozice, 50 bodů a celkový bronz. Navíc první start ve 24hodinovce Le Mans s Ferrari 550 Maranello týmu Prodrive. Po sérii sezon F3000 a pravidelné účasti v závodě závodů Enge v roce 2005 okusil americkou sérii Indy Car a také A1 GP. Následovala americká vytrvalostní série AMLS s továrním Aston Martinem DBR9, páté vítězství v řadě třídy GT1 v Le Mans 2006. Přišla premiéra s Lolou B08/60 Coupe v královské třídě LMP1, když se posádka týmu Charouz Racing System umístila na devátém místě v Le Mans 2008. Téhož roku získává Enge první domácí okruhový titul s Mercedesem CLK DTM a v roce 2009 se Tomáš Enge podíval také do soutěží - za volantem Mitsubishi Lancer Evo IX CNG absolvoval sprintové mistrovství. Sezony 2010 a 2011 absolvovalo naše okruhové eso šampionát FIA GT1 v týmu Young Driver AMR s vozem Aston Martin DBR9 s týmovým kolegou Darrenem Turnerem. A protože všechno zlé je pro něco dobré, tak pauzu způsobenou dopinkovou aférou věnoval Tomáš pro start nové kariéry coby testovacího a vývojového jezdce. Týmu Reiter Engeneering, který ho okamžitě zaměstnal, zůstal věrný dodnes, kdy se kromě vývoje závodních vozů Lamborghini Gallardo R-EX, SaReNi Camaro GT3 a KTM X-Bow GTR či coachingu jezdců věnuje opět závodům. Tomáše Engeho v roce 2015 čeká kompletní seriál Thailand GT a vybrané podniky v australském a asijském šampionátu GT. Ve svém nabitém diáři si Tomáš Enge přesto našel volné místo na LEGENDY 2015, protože z loňského prvního ročníku byl nadšen: „Já si myslím, že tohle to v České republice chybělo, taková akce s tolika skvostnými auty.“

Juho Hänninen je českým fanouškům dobře známá tvář, vždyť v kokpitu Škody Fabia S2000 v roce 2010 vyhrál coby týmový parťák Jana Kopeckého šampionát IRC. S týmem Škoda Motorsport se pak v roce 2012 rozloučil titulem evropského šampiona, když dokázal vyhrát i legendární Barum Rally, aby se rok na to posunul do nejvyššího patra rallye: WRC, konkrétně do týmu Hyundai Motorsport. Nejprve se u ambiciózní korejské značky jal role testovacího pilota, aby se v sezóně 2014 na pár závodů posadil do továrního speciálu Hyundai i20 WRC. Juho Hänninen se narodil 25. července 1981 ve finském Punkaharju a svou první rallye absolvoval v roce 1999 ve Volkswagenu Golf. Za svou kariéru vystřídal třeba Seat Ibiza, Hondu Civic, různé evoluce Mitsubishi Lancer, přičemž největších úspěchů dosáhl s naší Fabií S2000. Sympatický šlachovitý Fin si s chutí zacvičí gymnastiku, rád si dá steak a zajde se uklidnit do lesa, ostatně vystudoval přírodní vědy. Se svým pověstným úsměvem neodmítne žádnou žádost o autogram.

I John Haugland je s českou kotlinou propojen, vždyť právě s vozy Škoda získal spousty triumfů, konkrétně pak se Škodou 130 LR a 130 RS, se kterou vloni na LEGENDÁCH i jezdil. Norský pilot se narodil 23. září 1946 ve Stavangeru, aby po absolvování technické školy začal v roce 1965 s aktivní kariérou v motorsportu a v Norsku závodil do data 1972. Už rok před tím se ale stal továrním pilotem továrního týmu Škoda a coby profesionální rallye jezdec vyhrál ve své třídě 106 mezinárodních soutěží. Účinkoval ve 32 soutěžích WRC a absolutně dokázal triumfovat v šesti rallye. V roce 1990 s aktivní kariérou sice skončil, na rallye však nezanevřel a věnuje se jí stále. Ve své Winter Rally School od roku 1990 připravuje budoucí závodníky, kterých zatím bylo přes 1300 ze 42 zemí světa. 

A nebojte se, nebudeme tam chybět ani my! Najděte si nás ve velké expozici hned nad VIP prostranstvím u hlavního vchodu. Časopisy Speed, TopGear a Esquire vám přivezou na LEGENDY pár výjímečných aut i jednu opravdovou tajnou legendu... Těšte se! 

 

Blogy
Na večerní party nenechal odhalený vůz nikoho na pochybách, že se jedná o převratný model v mnoha směrech, vyplňující místo mezi Range Roverem Evoque a Range Roverem Sport. Značka Land Rover tak zacílila na nový segment zákazníků. Základní cena vozu startuje na 1 559 569,- Kč. Přestože... (Pokračování...)
Blogy
Podtitulem letošních Legend je italský design, co konkrétně od toho mají návštěvníci čekat? Chystáme prezentaci pěti hlavních italských designerských studií a jejich prací, abychom návštěvníkům ukázali, která auta pro které automobilky připravila. Např... (Pokračování...)
Blogy
Samolepkou TESTOVÁNO PRO SPEED jsou nyní označeni naši testovací jezdci. Vyfoťte některého z nich v akci, fotku nahrajte do komentářů na Facebooku Speedu a my nejlepší fotografii odměníme volným voucherem do kina pro dva. (Pokračování...)
Blogy
Blogy
Jak statistiky celý rok naznačovaly, nejsilnějšími třemi značkami českého trhu za uplynulých 12 měsíců jsou Škoda, Hyundai a Volkswagen. Dle údajů společnosti Médea Research prodala Škoda 78 765 vozů, za ní následují Hyundai s 20 496 vozy a Volkswagen, kterému se podařilo prodat 16 982 vozů. Na dal... (Pokračování...)
Hyundai
Blogy
Stačí jen, abyste vytvořili maximálně 3 minuty dlouhý klip zaměřený na přednosti vozů Hyundai, vyplnili soutěžní formulář a pak už jen doufali, že se váš příspěvek bude líbit porotě. Důležitá je nejen kvalita recenze, ale také originalita. Přihlásit do soutěže můžete i více příspěvků, abyste... (Pokračování...)