Milník v boji proti fyzikálním zákonům

Porsche 911 Turbo
Čtěte více: Auta
Vydáno: 12. 7. 2011  /   Aktualizováno: 12. 7. 2011
Milník v boji proti fyzikálním zákonům
Povolit plyn v Turbu uprostřed zatáčky byl ještě jistější způsob, jak ho seznámit s okolní krajinou.
Čtěte více: Porsche 911 Turbo

Přes více než polovinu svého dlouhého, předlouhého života byla 911 známá svou schopností vyvolat okamžitý, palčivý strach v útrobách každého řidiče, který při jízdě s ní nezohlednil její nerovný souboj s fyzikálními zákony. 911 se proslavila mýdlově hladkými křivkami své proslulé sexy karoserie a jekotem plochého šestiválce. Ale vlastností, která podnítila největší diskuze, byla její častá neschopnost vyrovnat se s přesně tím typem silnic, na které byla navržena, vlivem svého nebezpečného rozložení hmotnosti. Sjíždíte průsmyk v Alpách a jste trochu pozdě na brzdách? Pak se připravte na srdce mrazící blokaci brzd a následný kontakt se svodidly. Vletěli jste příliš rychle do nečekaně se utahující zatáčky? Neubírejte plyn, jinak se roztočíte rychleji než moderní hudební skupiny v hitparádě Bravíčka.
Přes všechny tyto vady však 911 získala reputaci kvalitního auta pro řidiče, auta pro chlapy, kterým trocha dobrodružství nedělá problém. A pro ty, pro které atmosférická 911 nepředstavovala dostatečnou výzvu, představilo Porsche roku 1974 model Turbo. A s ním přišel i nový způsob průjezdu zatáčkami – k široké škále možností, jak se rozbít, přibyla kolosální nedotáčivost. Turbo mělo pochopitelně velmi daleko k tomu, že by snad bylo úplně k ničemu, spíš jen vyžadovalo, abyste přizpůsobili styl jízdy jeho drobným nedostatkům. Široké gumy většinou poskytovaly skvělou přilnavost a za dramaticky rozšířenými blatníky se skrývaly ráfky, které vypadaly, jako by je někdo ukradl z formule 1.

Autor: 
Richard Bremner
Auta
Asi vás nepřekvapí, že i Jaguar a Land Rover si pro budoucnost představují auta, která vlastně nebudete (a ani nebudete chtít) řídit. A vlastně je ani nebudete vlastnit, budete se o ně pěkně dělit s ostatními, protože tak je to přece lepší. Aspoň to tedy všichni říkají... Takže auto pro druhou polovinu 21. stolet... (Pokračování...)
Auta
Citroën C3 Aircross si bere designové prvky ze staršího konceptu Mehari, a pokud se ptáte na techniku, asi vás nijak nepřekvapí, že se pod originální karoserií ukrývají vnitřnosti Citroënu C3 a příbuzných vozů z koncernu PSA Peugeot-Citroën. Základem je zážehový tř... (Pokračování...)
Auta
Alcraft se mimo jiné věnuje například výrobě doplňků, převážně pro britské vozy. Nyní se však chystá na auto jako takové. Během dvou let bychom měli vidět první předprodukční prototypy elektromobilu, na jehož vývoji se podílejí bývalí inženýři Morganu, Toyoty, Daewoo a Michelinu... (Pokračování...)
Auta
Pod kapotou modernizovaného „zetka“ zůstává atmosférický šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 328 koní, který může být párován s klasickou přímo řazenou převodovkou s upravenou odolnější spojkou od společnosti Exedy a automatickými meziplyny, nebo se sedmistupňov... (Pokračování...)
Auta
Jediné, co nově označeným modelům zůstane, bude kombinace písmen TDI nebo TFSI pro vznětový, respektive zážehový motor. Asi není tajemstvím, že se jedná o zvyk především z Číny, ale Audi se trochu ostýchá to veřejně přiznat. Je potřeba si ale připustit, že Čína je nesmírně důležit... (Pokračování...)
Auta
Od běžné i3 se verze i3s liší silnějším elektromotorem, který má místo 170 koní a 250 Nm hned 184 koní a 270 Nm. Na „stovku“ zrychlí o 0,4 sekundy rychleji, tedy už za 6,9 sekundy. Stejně jako pro běžnou verzi si i do i3s můžete objednat zážehový dvouválec jako generátor pro... (Pokračování...)

Nenechte si ujít

Scéna sprintových závodů je v Rusku evidentně velmi populární, když tam jezdí stroje typu Porsche...
Porsche 911 Turbo
500 koní, pohon všech kol a pověst nejrychlejšího auta světa v reálném životě. 911 Turbo je po faceliftu!
Když si přehazuji nové Turbo z jedné zatáčky do druhé, zdá se mi, že se vrhá k apexu o trochu hbitěji než předchozí verze. Určitě se méně...