Milník v boji proti fyzikálním zákonům

Porsche 911 Turbo
Čtěte více: Auta
Vydáno: 12. 7. 2011  /   Aktualizováno: 12. 7. 2011
Milník v boji proti fyzikálním zákonům
Povolit plyn v Turbu uprostřed zatáčky byl ještě jistější způsob, jak ho seznámit s okolní krajinou.
Čtěte více: Porsche 911 Turbo

Přes více než polovinu svého dlouhého, předlouhého života byla 911 známá svou schopností vyvolat okamžitý, palčivý strach v útrobách každého řidiče, který při jízdě s ní nezohlednil její nerovný souboj s fyzikálními zákony. 911 se proslavila mýdlově hladkými křivkami své proslulé sexy karoserie a jekotem plochého šestiválce. Ale vlastností, která podnítila největší diskuze, byla její častá neschopnost vyrovnat se s přesně tím typem silnic, na které byla navržena, vlivem svého nebezpečného rozložení hmotnosti. Sjíždíte průsmyk v Alpách a jste trochu pozdě na brzdách? Pak se připravte na srdce mrazící blokaci brzd a následný kontakt se svodidly. Vletěli jste příliš rychle do nečekaně se utahující zatáčky? Neubírejte plyn, jinak se roztočíte rychleji než moderní hudební skupiny v hitparádě Bravíčka.
Přes všechny tyto vady však 911 získala reputaci kvalitního auta pro řidiče, auta pro chlapy, kterým trocha dobrodružství nedělá problém. A pro ty, pro které atmosférická 911 nepředstavovala dostatečnou výzvu, představilo Porsche roku 1974 model Turbo. A s ním přišel i nový způsob průjezdu zatáčkami – k široké škále možností, jak se rozbít, přibyla kolosální nedotáčivost. Turbo mělo pochopitelně velmi daleko k tomu, že by snad bylo úplně k ničemu, spíš jen vyžadovalo, abyste přizpůsobili styl jízdy jeho drobným nedostatkům. Široké gumy většinou poskytovaly skvělou přilnavost a za dramaticky rozšířenými blatníky se skrývaly ráfky, které vypadaly, jako by je někdo ukradl z formule 1.

Autor: 
Richard Bremner
Auta
Jaguar XJ určitě velmi dobře znáte. Nyní britská automobilka vypustila do světa speciální verzi XJR575, která je jen tak mimochodem historicky nejrychlejším produkčním Jaguarem XJ. Umí totiž jet rychlostí 300 km/h. Jak označení napovídá, kompresorem přeplňovaný pětilitrový V8 XJR byl... (Pokračování...)
Auta
Loni až do závěrečné jízdy bojoval Patrik Hájek o titul evropského šampiona, aby nakonec skončil těsně pod vrcholem. S letošní čtyřdílnou sezónou se tovární pilot Kosmicu rozloučil vítězstvím v posledním závodě ve švédském Kristianstadu a v konečném zú... (Pokračování...)
Auta
Šestiválec v Mercedesu S 450 disponuje výkonem 367 koní a točivým momentem 500 Nm. Kompaktní elektromotor má výkon pouhých 22 koní, ale velký točivý moment 250 Nm. Také verze S 500 už je dnes poháněna pouze šestiválcem spolupracujícím s elektromotorem. Hybridní... (Pokračování...)
Auta
Vývoj vozu pro mistrovství světa vytrvalostních závodů postoupil do další fáze a po rolloutu, který se odehrál 1. července v areálu BMW v Dingolfingu, tým vyrazil v půlce července na Lausitzring k prvnímu testu M8 GTE. Za volantem maskovaného vozu se střídali tovární piloti Martin... (Pokračování...)
Auta
Na první pohled je nové Audi A8 jen evolucí současného fungujícího receptu, ale ve skutečnosti se jedná o naprosto nově pojatý vůz. Poprvé jej s jinou než hybridní pohonnou jednotkou nedostanete, všechny produkční A8 mají mezi spalovacím motorem a samočinnou převodovkou ještě elektromotor. Ten... (Pokračování...)
Auta
Rallyekros aktuálně prožívá velký boom, psali jsme o tom v minulém vydání SPEEDu, a chce se udržet v sedle co nejdéle, proto také promotér World RX ve spolupráci s FIA a automobilkami plánuje zavedení čistě elektrických vozů. Nestane se tak dříve než v roce 2020, ale lze to brát za... (Pokračování...)

Nenechte si ujít

Scéna sprintových závodů je v Rusku evidentně velmi populární, když tam jezdí stroje typu Porsche...
Porsche 911 Turbo
500 koní, pohon všech kol a pověst nejrychlejšího auta světa v reálném životě. 911 Turbo je po faceliftu!
Když si přehazuji nové Turbo z jedné zatáčky do druhé, zdá se mi, že se vrhá k apexu o trochu hbitěji než předchozí verze. Určitě se méně...