Odpověď na 911

Alpine A610/ Renault GTA
Čtěte více: Auta
Vydáno: 13. 7. 2011  /   Aktualizováno: 13. 7. 2011
Odpověď na 911
A610 byla mnohem méně zrádná, než by člověk podle jejího rozložení hmotnosti čekal.

Je těžké si to představit, ale Renault jednou vyrobil superkáru. A není to tak dávno. Jenže vůz s kompozitovou karoserií a ostrým rypákem sjel ze svahu popularity tak rychle jako Sport Spider a Clio s motorem uprostřed. Nejen proto, že jste tahle auta skoro nikdy nepotkali. Alpina A610 se musela v Británii prodávat jako Renault GTA, neboť tam práva na užívání jména Alpine vlastní firma Peugeot. Což ale na technice vozu nic neměnilo. A ta byla v době, kdy jste mohli tuto aerodynamickou zbraň vídat na prodejnách vedle Renaultů 5, velmi dobrá.
Přes motor V6 z Renaultu 25 umístěný nad zadní nápravou, který tak na ni složil šedesát tři procent hmotnosti vozu, se Alpina na silnici chovala celkem dobře. Vzadu byly mnohem širší pneumatiky než vpředu a propracované zavěšení vedlo k tomu, že byl vůz mnohem méně zrádný, než by člověk od tak riskantního rozložení hmotnosti čekal. Alpina se nechtěla smýkat ani ve dvěstěkoňové verzi s turbem a teoretické vlohy pro roztočení vozu s příchodem opožděného kopance točivého momentu či hrbolu uprostřed zatáčky se skoro nikdy neuskutečnily.

Autor: 
Richard Bremner
Auta
Asi vás nepřekvapí, že i Jaguar a Land Rover si pro budoucnost představují auta, která vlastně nebudete (a ani nebudete chtít) řídit. A vlastně je ani nebudete vlastnit, budete se o ně pěkně dělit s ostatními, protože tak je to přece lepší. Aspoň to tedy všichni říkají... Takže auto pro druhou polovinu 21. stolet... (Pokračování...)
Auta
Citroën C3 Aircross si bere designové prvky ze staršího konceptu Mehari, a pokud se ptáte na techniku, asi vás nijak nepřekvapí, že se pod originální karoserií ukrývají vnitřnosti Citroënu C3 a příbuzných vozů z koncernu PSA Peugeot-Citroën. Základem je zážehový tř... (Pokračování...)
Auta
Alcraft se mimo jiné věnuje například výrobě doplňků, převážně pro britské vozy. Nyní se však chystá na auto jako takové. Během dvou let bychom měli vidět první předprodukční prototypy elektromobilu, na jehož vývoji se podílejí bývalí inženýři Morganu, Toyoty, Daewoo a Michelinu... (Pokračování...)
Auta
Pod kapotou modernizovaného „zetka“ zůstává atmosférický šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 328 koní, který může být párován s klasickou přímo řazenou převodovkou s upravenou odolnější spojkou od společnosti Exedy a automatickými meziplyny, nebo se sedmistupňov... (Pokračování...)
Auta
Jediné, co nově označeným modelům zůstane, bude kombinace písmen TDI nebo TFSI pro vznětový, respektive zážehový motor. Asi není tajemstvím, že se jedná o zvyk především z Číny, ale Audi se trochu ostýchá to veřejně přiznat. Je potřeba si ale připustit, že Čína je nesmírně důležit... (Pokračování...)
Auta
Od běžné i3 se verze i3s liší silnějším elektromotorem, který má místo 170 koní a 250 Nm hned 184 koní a 270 Nm. Na „stovku“ zrychlí o 0,4 sekundy rychleji, tedy už za 6,9 sekundy. Stejně jako pro běžnou verzi si i do i3s můžete objednat zážehový dvouválec jako generátor pro... (Pokračování...)