Poslední supervzácný Gullwing z 29 kusové série byl objeven ve stodole pod hromadou krabic!

Mercedes-Benz 300 SL Gullwing
Čtěte více: Auta
Vydáno: 20. 10. 2011  /   Aktualizováno: 21. 10. 2011
Poslední supervzácný Gullwing z 29 kusové série byl objeven ve stodole pod hromadou krabic!
Na tohle musíte buď mít strašnou kliku, nebo tomu věnujete všechno. V tomhle případě je za bé správně...
Čtěte více: Mercedes, gullwing, renovace

Jméno Rudi Koniczek nemusíte lidem co se zajímají o historické Mercedesy nijak zvlášť představovat. Pro ty ostatní - je to německý emigrant, který se v roce 1953 objevil ve Victorii v Britské Kolumbii společně se svými rodiči. Koniczek pracoval pro Mercedes-Benz v Torontu, pak se začal víc věnovat renovaci starých modelů s trojcípou hvězdou a nakonec založil specializovanou firmu, jejíž práce je maximálně ceněná. Možná by vám mohlo stačit, že renovuje i auta pro muzeum Mercedesu ve Stuttgartu...
Podobné je to i s Mercedesem 300 SL Gullwing. Ikonický sporťák se vyráběl v letech 1955- 1963, byl to nejrychlejší vůz své doby a patří mezi vyhledávané a vzácné veterány. Ale pozor! V roce 1955 automobilka vyrobila sérii devětadvaceti aut s označením Competiotion Special, které měly ručně vyklepávanou karoserii z hliníku, okna z plexiskla, látkové sedačky, snížený podvozek, speciální odlehčená kola a silnější brzdy.
A právě Koniczek restauroval dvě auta z téhle minisérie (kusy s číslem 1 a 6) a při té příležitosti dal dohromady osudy 28 aut. Jedno ale chybělo...
Rudi Koniczek to auto hledal přes dvacet let. A nakonec ho našel v Santa Monice Kalifornii v garáži pod hromadou krabic. Před čtyřicet lety ho tam zaparkoval jeho původní majitel Tom Welmers, který tohle auto dostal jako dárek za promoci od svých rodičů. Jezdil s ním až do počátku sedmdesátých let kdy se mu rozbila převodovka a ona nebyl schopen ji sám opravit. A tak auto uložil do garáže...   
Dnes osmdesátiletý majitel nechal Konizcka aby auto doslova vydoloval a ten vzpomíná na to, jak po objevení auta vzal do ruky magnet a vyzkoušel, jestli má auto opravdu hliníkovou karoserii. Mělo. Koniczek auto získal za dva a půl milionu dolarů a pod příslibem, že ho zrenovuje do originálního stavu z roku 1955. Pro něj to jistě nebude žádný problém.
Krásná práce! 

Auta
Asi vás nepřekvapí, že i Jaguar a Land Rover si pro budoucnost představují auta, která vlastně nebudete (a ani nebudete chtít) řídit. A vlastně je ani nebudete vlastnit, budete se o ně pěkně dělit s ostatními, protože tak je to přece lepší. Aspoň to tedy všichni říkají... Takže auto pro druhou polovinu 21. stolet... (Pokračování...)
Auta
Citroën C3 Aircross si bere designové prvky ze staršího konceptu Mehari, a pokud se ptáte na techniku, asi vás nijak nepřekvapí, že se pod originální karoserií ukrývají vnitřnosti Citroënu C3 a příbuzných vozů z koncernu PSA Peugeot-Citroën. Základem je zážehový tř... (Pokračování...)
Auta
Alcraft se mimo jiné věnuje například výrobě doplňků, převážně pro britské vozy. Nyní se však chystá na auto jako takové. Během dvou let bychom měli vidět první předprodukční prototypy elektromobilu, na jehož vývoji se podílejí bývalí inženýři Morganu, Toyoty, Daewoo a Michelinu... (Pokračování...)
Auta
Pod kapotou modernizovaného „zetka“ zůstává atmosférický šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 328 koní, který může být párován s klasickou přímo řazenou převodovkou s upravenou odolnější spojkou od společnosti Exedy a automatickými meziplyny, nebo se sedmistupňov... (Pokračování...)
Auta
Jediné, co nově označeným modelům zůstane, bude kombinace písmen TDI nebo TFSI pro vznětový, respektive zážehový motor. Asi není tajemstvím, že se jedná o zvyk především z Číny, ale Audi se trochu ostýchá to veřejně přiznat. Je potřeba si ale připustit, že Čína je nesmírně důležit... (Pokračování...)
Auta
Od běžné i3 se verze i3s liší silnějším elektromotorem, který má místo 170 koní a 250 Nm hned 184 koní a 270 Nm. Na „stovku“ zrychlí o 0,4 sekundy rychleji, tedy už za 6,9 sekundy. Stejně jako pro běžnou verzi si i do i3s můžete objednat zážehový dvouválec jako generátor pro... (Pokračování...)

Nenechte si ujít

Riskli byste si tohle? To snad ani nevypadá jako nějaká dálnice, ale silnice první třídy (a to při...
Tyto fotky by mohly pořádně zamíchat vašimi představami o tom, která auta jsou bezpečná. Řidoč tohoto...
Jednoduchá a názorná ukázka je lepší, než důkladná technická prezentace. Tito...
Všichni ví, že staré Mercedesy W123 alias Piána jsou postavené stejně bytelně, jako protiatomový...
Brabus GL B63S - 700 Widestar
Brabus GL B63S
Brabus si pro frankfurtský autosalon připravil premiéru kitu nazvaného B63S - 700 Widestar, který nabí...
Zaměřili se hlavně na odlehčení turbodmychadel. Ta se nyní rychleji točí a nárůst plnícího tlaku...
Lewis Hamilton má "práce" nad hlavu, ale nezabránilo mu to v tom, aby přijal nabídku Mercedesu na...