Jedno z nejlepších obytných aut všech dob! Multivan se změní na malý domeček za pouhých 45 vteřin.

Čtěte více: Auta
Vydáno: 21. 2. 2013  /   Aktualizováno: 21. 2. 2013
Jedno z nejlepších obytných aut všech dob! Multivan se změní na malý domeček za pouhých 45 vteřin.
Za chvíli tady máme jaro a vy zas určitě budete cestovatelské nálady. Vězte, že tohle je jeden z nejhezčích bydliků co jsme kdy viděli.

Ale ani zdaleka to není jen o tom, že se nám líbí. Je totiž úžasně praktický! Auta této velikosti a váhy totiž nejsou svázána žádnými omezeními, můžete s nimi do centra velkých měst a po dálnici jet mezi běžnými auty. Taky má slušnou spotřebu, není pomalý a je nenápadný. Jak říkáme, fakt se nám líbí!
Je to dílo anglické firmy Doubleback z Cardiffu, která staví obytná auta už nějaký ten pátek. Na první pohled vypadá jako každý Multivan, zadní dveře se normálně otevírají a skrývají velký kufr, boční dveře mají pojezd... Ale stačí stisknout tlačítko a za 45 vteřin se hydraulicky vysune dvoumetrová vestavba na nožičkách a vyklopí se střecha! A najednou je z Multivanu plnohodnotný obytný automobil s kuchyňkou a luxusním spaním pro čtyři lidi. Chybí jen sprcha a záchod, ale tenhle luxus pro cestování nepotřebujete, existují přece benzínové pumpy a dobře vybavené kempy. Modul je z hliníku, jeho nosnost je velmi slušných 600 kg a Doubleback nabízí ještě několik možností individualizace.
Jediným mínusem je tedy cena, která začíná na 1,6 milionu. Na druhou stranu... Umíte si představit jak za to dáte plaťák, naložíte závoďáka nebo veterána a jedete na dovolenou?  



Auta
Asi vás nepřekvapí, že i Jaguar a Land Rover si pro budoucnost představují auta, která vlastně nebudete (a ani nebudete chtít) řídit. A vlastně je ani nebudete vlastnit, budete se o ně pěkně dělit s ostatními, protože tak je to přece lepší. Aspoň to tedy všichni říkají... Takže auto pro druhou polovinu 21. stolet... (Pokračování...)
Auta
Citroën C3 Aircross si bere designové prvky ze staršího konceptu Mehari, a pokud se ptáte na techniku, asi vás nijak nepřekvapí, že se pod originální karoserií ukrývají vnitřnosti Citroënu C3 a příbuzných vozů z koncernu PSA Peugeot-Citroën. Základem je zážehový tř... (Pokračování...)
Auta
Alcraft se mimo jiné věnuje například výrobě doplňků, převážně pro britské vozy. Nyní se však chystá na auto jako takové. Během dvou let bychom měli vidět první předprodukční prototypy elektromobilu, na jehož vývoji se podílejí bývalí inženýři Morganu, Toyoty, Daewoo a Michelinu... (Pokračování...)
Auta
Pod kapotou modernizovaného „zetka“ zůstává atmosférický šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 328 koní, který může být párován s klasickou přímo řazenou převodovkou s upravenou odolnější spojkou od společnosti Exedy a automatickými meziplyny, nebo se sedmistupňov... (Pokračování...)
Auta
Jediné, co nově označeným modelům zůstane, bude kombinace písmen TDI nebo TFSI pro vznětový, respektive zážehový motor. Asi není tajemstvím, že se jedná o zvyk především z Číny, ale Audi se trochu ostýchá to veřejně přiznat. Je potřeba si ale připustit, že Čína je nesmírně důležit... (Pokračování...)
Auta
Od běžné i3 se verze i3s liší silnějším elektromotorem, který má místo 170 koní a 250 Nm hned 184 koní a 270 Nm. Na „stovku“ zrychlí o 0,4 sekundy rychleji, tedy už za 6,9 sekundy. Stejně jako pro běžnou verzi si i do i3s můžete objednat zážehový dvouválec jako generátor pro... (Pokračování...)