Drsný Mercedes Ener-G-Force - třída G pro rok 2025?

Čtěte více: Auta
Vydáno: 19. 11. 2012  /   Aktualizováno: 19. 11. 2012
Drsný Mercedes Ener-G-Force - třída G pro rok 2025?

Designérská soutěž pořádaná při autosalonu v Los Angeles dovoluje designérům pořádně se odvázat. Mohou navrhnout cokoliv, vymyslet si jakkoliv nepravděpodobný futuristický pohon nebo klidně auto bez kol. Tentokrát znělo zadání soutěže: "Dálniční hlídkové vozidlo pro rok 2025." Studie Mercedes Ener-G-Force se však obrací k historii značky, konkrétně k legendární drsné třídě G. Z ní si bere některé charakteristické prvky - profil, pozici blinkrů a světel nebo například kryt vzadu, byť pochybujeme, že by se pod něj vešla rezerva.

Studie má jezdit na vodík, který si vyrábí z vody, skladované v nosičích na střeše. Ten je přetvořen v elektřinu a ta je ukládána do baterií v prazích, které se dají v případě potřeby vyměnit. O dojezdu nemá moc smyslu bavit se, protože jde o teorii a fantazii, ale Mercedes ji odhaduje na osm set kilometrů. Strážcům zákona má v Ener-G-Force pomáhat topografický skener, který mapuje okolí a automaticky nastavuje podvozek a pohon všech kol.

Velmi drsný stroj, co myslíte? I když, pravou zkouškou odolnosti by bylo půjčit ho těmto českým expertům...

Auta
Asi vás nepřekvapí, že i Jaguar a Land Rover si pro budoucnost představují auta, která vlastně nebudete (a ani nebudete chtít) řídit. A vlastně je ani nebudete vlastnit, budete se o ně pěkně dělit s ostatními, protože tak je to přece lepší. Aspoň to tedy všichni říkají... Takže auto pro druhou polovinu 21. stolet... (Pokračování...)
Auta
Citroën C3 Aircross si bere designové prvky ze staršího konceptu Mehari, a pokud se ptáte na techniku, asi vás nijak nepřekvapí, že se pod originální karoserií ukrývají vnitřnosti Citroënu C3 a příbuzných vozů z koncernu PSA Peugeot-Citroën. Základem je zážehový tř... (Pokračování...)
Auta
Alcraft se mimo jiné věnuje například výrobě doplňků, převážně pro britské vozy. Nyní se však chystá na auto jako takové. Během dvou let bychom měli vidět první předprodukční prototypy elektromobilu, na jehož vývoji se podílejí bývalí inženýři Morganu, Toyoty, Daewoo a Michelinu... (Pokračování...)
Auta
Pod kapotou modernizovaného „zetka“ zůstává atmosférický šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 328 koní, který může být párován s klasickou přímo řazenou převodovkou s upravenou odolnější spojkou od společnosti Exedy a automatickými meziplyny, nebo se sedmistupňov... (Pokračování...)
Auta
Jediné, co nově označeným modelům zůstane, bude kombinace písmen TDI nebo TFSI pro vznětový, respektive zážehový motor. Asi není tajemstvím, že se jedná o zvyk především z Číny, ale Audi se trochu ostýchá to veřejně přiznat. Je potřeba si ale připustit, že Čína je nesmírně důležit... (Pokračování...)
Auta
Od běžné i3 se verze i3s liší silnějším elektromotorem, který má místo 170 koní a 250 Nm hned 184 koní a 270 Nm. Na „stovku“ zrychlí o 0,4 sekundy rychleji, tedy už za 6,9 sekundy. Stejně jako pro běžnou verzi si i do i3s můžete objednat zážehový dvouválec jako generátor pro... (Pokračování...)

Nenechte si ujít

Riskli byste si tohle? To snad ani nevypadá jako nějaká dálnice, ale silnice první třídy (a to při...
Tyto fotky by mohly pořádně zamíchat vašimi představami o tom, která auta jsou bezpečná. Řidoč tohoto...
Jednoduchá a názorná ukázka je lepší, než důkladná technická prezentace. Tito...
Všichni ví, že staré Mercedesy W123 alias Piána jsou postavené stejně bytelně, jako protiatomový...
Pořádně šílené Renaulty s motorem uprostřed nám chybí - posledním bylo staré Clio...
Brabus GL B63S - 700 Widestar
Brabus GL B63S
Brabus si pro frankfurtský autosalon připravil premiéru kitu nazvaného B63S - 700 Widestar, který nabí...
Zaměřili se hlavně na odlehčení turbodmychadel. Ta se nyní rychleji točí a nárůst plnícího tlaku...