Audi R18: Naftová smršť

Audi R18
Čtěte více: Auta
Vydáno: 21. 1. 2011  /   Aktualizováno: 15. 2. 2011
Audi R18: Naftová smršť
Audi znovu bere Le Mans útokem. Tohle je jeho nová zbraň!

Šéf Aston Martinu nedávno prohlásil, že pokud je diesel schopný vyhrát čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans, může se objevit i v některém z jeho aut. A jedním z největších strůjců tohoto myšlenkového obratu o 180 stupňů je Audi. Šňůra jeho vítězství je předlouhá a letos se poprvé pochlubí svou novou hračkou, závodním R18. Poprvé od roku 1999 Audi nasadí auto s uzavřeným kokpitem, důvod je jasný - menší aerodynamický odpor a nižší spotřeba. Oproti staršímu R15 má nový stroj kategorie LMP1 podstatně menší motor a také méně válců. V10 s objemem 5,5 litru odzvonilo, tentokrát byl použit šestiválec 3.7 TDI. Hmotnost celého R18 je pouhých 900 kilogramů, výkon dosahuje 550 koní. První ostré nasazení přijde v květnu na okruhu Spa a podle vzhledu bude zřejmě pilotovat Darth Vader.

Technické údaje
Motor: 
ccm
Výkon: 
kW
Toč. moment: 
Nm
Hmotnost: 
kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
s
Max.rychlost: 
km/h
Spotřeba: 
l/100km
Auta
Asi vás nepřekvapí, že i Jaguar a Land Rover si pro budoucnost představují auta, která vlastně nebudete (a ani nebudete chtít) řídit. A vlastně je ani nebudete vlastnit, budete se o ně pěkně dělit s ostatními, protože tak je to přece lepší. Aspoň to tedy všichni říkají... Takže auto pro druhou polovinu 21. stolet... (Pokračování...)
Auta
Citroën C3 Aircross si bere designové prvky ze staršího konceptu Mehari, a pokud se ptáte na techniku, asi vás nijak nepřekvapí, že se pod originální karoserií ukrývají vnitřnosti Citroënu C3 a příbuzných vozů z koncernu PSA Peugeot-Citroën. Základem je zážehový tř... (Pokračování...)
Auta
Alcraft se mimo jiné věnuje například výrobě doplňků, převážně pro britské vozy. Nyní se však chystá na auto jako takové. Během dvou let bychom měli vidět první předprodukční prototypy elektromobilu, na jehož vývoji se podílejí bývalí inženýři Morganu, Toyoty, Daewoo a Michelinu... (Pokračování...)
Auta
Pod kapotou modernizovaného „zetka“ zůstává atmosférický šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 328 koní, který může být párován s klasickou přímo řazenou převodovkou s upravenou odolnější spojkou od společnosti Exedy a automatickými meziplyny, nebo se sedmistupňov... (Pokračování...)
Auta
Jediné, co nově označeným modelům zůstane, bude kombinace písmen TDI nebo TFSI pro vznětový, respektive zážehový motor. Asi není tajemstvím, že se jedná o zvyk především z Číny, ale Audi se trochu ostýchá to veřejně přiznat. Je potřeba si ale připustit, že Čína je nesmírně důležit... (Pokračování...)
Auta
Od běžné i3 se verze i3s liší silnějším elektromotorem, který má místo 170 koní a 250 Nm hned 184 koní a 270 Nm. Na „stovku“ zrychlí o 0,4 sekundy rychleji, tedy už za 6,9 sekundy. Stejně jako pro běžnou verzi si i do i3s můžete objednat zážehový dvouválec jako generátor pro... (Pokračování...)