Cyklojízda jako argument pro alternativní způsob dopravy? Třikrát NE

Názor
Čtěte více: Auta
Vydáno: 27. 9. 2011  /   Aktualizováno: 9. 9. 2013
Cyklojízda jako argument pro alternativní způsob dopravy? Třikrát NE
Čtěte více: praha, cyklojízda, auto*mat, na kole

Toto se opravdu událo letos v létě v pražských ulicích.

Možná víte, že se v Praze každý měsíc konají cyklojízdy. Podle vyjádření organizátorů jde o “Barvité jízdy na kolech, koloběžkách a dalších bezmotorových vozidlech. Jsou oslavou
svobodného pohybu po městě, festivalem, setkáním, příležitostí zažít pražské ulice jinak. Jsou podnětem k širší diskuzi o cyklistice jako o moderním, efektivním a ohleduplném
způsobu dopravy po městě. Jsou jasnou podporou a silným argumentem pro ty, kdo za městskou cykistiku lobbují na magistrátu a dalších úřadech.” Dobře si tato slova
zapamatujte, za okamžik se k nim vrátíme.
Jsou to už dva roky, co jsem se v časopisu SPEED zabýval cyklisty. Ve zkratce, podivoval jsem se nad tím, jak sami sebe ohrožují na silnicích, tenkrát však šlo o obyčejné lidi, kteří
kolo využívají k dopravě a sportu. Nyní tu máme nový druh, cykloaktivisty, kteří pořádají cyklojízdy v ulicích. A na jednu takovou jízdu jsem se jel podívat, samozřejmě autem. Jde
o to, že se sejde několik desítek až set lidí na kolech, kteří zamíří přes město v chumlu na určené místo. Přesun takového množství osob představuje problém, který organizátoři
řeší velmi kuriózním způsobem. Určené osoby se postaví do křižovatek, kde blokují auta a všechny kdo se snaží projet, kolona tak může nerušeně pokračovat v jízdě nehledě na
semafory, plné čáry, přednosti v jízdě a další pravidla za jejichž porušení byste dostali minimálně tučnou pokutu. Myslíte si že si vymýšlím?
Pokračujte na další stránce...

Auta
Asi vás nepřekvapí, že i Jaguar a Land Rover si pro budoucnost představují auta, která vlastně nebudete (a ani nebudete chtít) řídit. A vlastně je ani nebudete vlastnit, budete se o ně pěkně dělit s ostatními, protože tak je to přece lepší. Aspoň to tedy všichni říkají... Takže auto pro druhou polovinu 21. stolet... (Pokračování...)
Auta
Citroën C3 Aircross si bere designové prvky ze staršího konceptu Mehari, a pokud se ptáte na techniku, asi vás nijak nepřekvapí, že se pod originální karoserií ukrývají vnitřnosti Citroënu C3 a příbuzných vozů z koncernu PSA Peugeot-Citroën. Základem je zážehový tř... (Pokračování...)
Auta
Alcraft se mimo jiné věnuje například výrobě doplňků, převážně pro britské vozy. Nyní se však chystá na auto jako takové. Během dvou let bychom měli vidět první předprodukční prototypy elektromobilu, na jehož vývoji se podílejí bývalí inženýři Morganu, Toyoty, Daewoo a Michelinu... (Pokračování...)
Auta
Pod kapotou modernizovaného „zetka“ zůstává atmosférický šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 328 koní, který může být párován s klasickou přímo řazenou převodovkou s upravenou odolnější spojkou od společnosti Exedy a automatickými meziplyny, nebo se sedmistupňov... (Pokračování...)
Auta
Jediné, co nově označeným modelům zůstane, bude kombinace písmen TDI nebo TFSI pro vznětový, respektive zážehový motor. Asi není tajemstvím, že se jedná o zvyk především z Číny, ale Audi se trochu ostýchá to veřejně přiznat. Je potřeba si ale připustit, že Čína je nesmírně důležit... (Pokračování...)
Auta
Od běžné i3 se verze i3s liší silnějším elektromotorem, který má místo 170 koní a 250 Nm hned 184 koní a 270 Nm. Na „stovku“ zrychlí o 0,4 sekundy rychleji, tedy už za 6,9 sekundy. Stejně jako pro běžnou verzi si i do i3s můžete objednat zážehový dvouválec jako generátor pro... (Pokračování...)

Nenechte si ujít

Vzpomenete si na požár Lamborghini Gallardo na konci Strahovského tunelu? Teď se na internetu objevilo video, které...
Poznáváte auto na videu? Maximálka 407 kilometrů v hodině, cena přes jeden milion Eur... jo, je to Bugatti Veyron a...
BMW X5
Tento epesní úlovek jsme před pár okamžiky pořídili z okna naší redakce. Jak určitě vidí...