Poloviční blázen a umělec si staví v garáži vlastní Ford GT90. Má být rychlejší než Bugatti Veyron!

Ford GT90
Čtěte více: Auta
Vydáno: 5. 10. 2011  /   Aktualizováno: 5. 10. 2011
Poloviční blázen a umělec si staví v garáži vlastní Ford GT90. Má být rychlejší než Bugatti Veyron!

Původní GT90 je dodnes jedním z nejšílenějších a také nejpovedenějších konceptů značky Ford. Stvořen jako pomyslný nástupce Fordu GT40, ale v podobě pro devadesátá léta. Koncept se představil v roce 1995 na detroitském autosalonu jako „nejmocnější superauto na světě“. Se čtyřmi turbodmychadly přeplňovaným dvanáctiválcem uprostřed o výkonu 730 koní a slibovanou maximální rychlostí 378 km/h si to mohlo dovolit.

Tohle auto se stalo snem Američana jménem Adam Pintek, koncepčního umělce firmy Nvidia, vyrábějící grafické karty do počítačů. Viděl ho ve hře Need for Speed 2 a okamžitě se zamiloval. GT90 se nikdy nedostalo do výroby, takže jej nikdo nemohl mít. Časem se rozhodl postavit své GT90 ve vlastní garáži.

S novodobou napodobeninou chce být rychlejší než auta věhlasných značek jako Lamborghini, Koenigsegg a Bugatti. To jsou hodně odvážné plány... Jenže jestli se vše povede jak má, mohlo by toho být schopné.

Takže jaké má být?

Auta
Asi vás nepřekvapí, že i Jaguar a Land Rover si pro budoucnost představují auta, která vlastně nebudete (a ani nebudete chtít) řídit. A vlastně je ani nebudete vlastnit, budete se o ně pěkně dělit s ostatními, protože tak je to přece lepší. Aspoň to tedy všichni říkají... Takže auto pro druhou polovinu 21. stolet... (Pokračování...)
Auta
Citroën C3 Aircross si bere designové prvky ze staršího konceptu Mehari, a pokud se ptáte na techniku, asi vás nijak nepřekvapí, že se pod originální karoserií ukrývají vnitřnosti Citroënu C3 a příbuzných vozů z koncernu PSA Peugeot-Citroën. Základem je zážehový tř... (Pokračování...)
Auta
Alcraft se mimo jiné věnuje například výrobě doplňků, převážně pro britské vozy. Nyní se však chystá na auto jako takové. Během dvou let bychom měli vidět první předprodukční prototypy elektromobilu, na jehož vývoji se podílejí bývalí inženýři Morganu, Toyoty, Daewoo a Michelinu... (Pokračování...)
Auta
Pod kapotou modernizovaného „zetka“ zůstává atmosférický šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 328 koní, který může být párován s klasickou přímo řazenou převodovkou s upravenou odolnější spojkou od společnosti Exedy a automatickými meziplyny, nebo se sedmistupňov... (Pokračování...)
Auta
Jediné, co nově označeným modelům zůstane, bude kombinace písmen TDI nebo TFSI pro vznětový, respektive zážehový motor. Asi není tajemstvím, že se jedná o zvyk především z Číny, ale Audi se trochu ostýchá to veřejně přiznat. Je potřeba si ale připustit, že Čína je nesmírně důležit... (Pokračování...)
Auta
Od běžné i3 se verze i3s liší silnějším elektromotorem, který má místo 170 koní a 250 Nm hned 184 koní a 270 Nm. Na „stovku“ zrychlí o 0,4 sekundy rychleji, tedy už za 6,9 sekundy. Stejně jako pro běžnou verzi si i do i3s můžete objednat zážehový dvouválec jako generátor pro... (Pokračování...)