Range Rover čtvrté generace - oficiální fotky i informace

Čtěte více: Auta
Vydáno: 15. 8. 2012  /   Aktualizováno: 15. 8. 2012
Range Rover čtvrté generace - oficiální fotky i informace
Podle mnohých nejlepší auto na denní ježdění prošlo naprosto zásadní modernizací. Díky celohliníkové konstrukci je lehčí o víc jak 400 kg! Světová premiéra bude na autosalonu v Paříži.

Range Rover je auto které milujeme. Nedivte se, že jsme byli jak na trní v očekávání, jaká bude nová, už čtvrtá generace. Věděli jsme, že se bude používat opravdu hodně hliníku, ale že bude mít celohliníkovou skořepinovou karosérii i hliníkovou platformu nás (mile) překvapilo. Jeho hmotnost totiž klesla až o 39 procent, což znamená úsporu až 420 kg, záleží na motorizaci a výbavě. Samozřejmě že s tím bude souviset nižší spotřeba i emise, ale pro nás je ještě důležitější, že auto získá na obratnosti a lehkosti bytí.
Podvozek má novou přední i zadní architekturu, která je doplněna kompletně modernizovaným systémem vzduchového odpružení, a RR do výbavy taky dostane vylepšenou verzi systému Terrain Response, jenž analyzuje aktuální jízdní podmínky a automaticky seřizuje vůz na optimální nastavení pro daný terén. 
Pod kapotou najdeme většinu motorů ze současných Range Roveru a velkých Jaguarů, takže se kromě tradičního naftového 4,4 l V8 dočkáme i kompresorová verze benzínového osmiválce 5,0 l s výkonem minimálně 510 koní, ale dost možná i verze s 550 koňmi z XKR-S. Samozřejmostí je osmistupňový automat ZF a potvrzen je i hybridní model s naftovým šestiválcem ve spojení s s elektromotorem.
No a teď věc, kde naše názory tříští. Správně, design. Milovali jsme krabicoidní tvary předchozích generací a nový Range nám přijde příliš vyumělkovaný, příliš mnoho Evoque. Někdo může namítnout že je to moderní, ale my s tí máme problém. Takže jak to vidíte vy?  
Ještě se sluší dodat, že Range Rover čtvrté generace byl navržen a zkonstruován ve vývojových centrech Land Roveru  ve Spojeném království a jeho produkci bude zajišťovat výrobní závod v britském městě Solihull. Do prodeje půjde v říjnu 2012, fyzicky se u zákazníků objeví začátkem roku 2013. Technické parametry a ceník vozu budou k mání na začátku září před pařížským autosalonem, budeme informovat!

Auta
Asi vás nepřekvapí, že i Jaguar a Land Rover si pro budoucnost představují auta, která vlastně nebudete (a ani nebudete chtít) řídit. A vlastně je ani nebudete vlastnit, budete se o ně pěkně dělit s ostatními, protože tak je to přece lepší. Aspoň to tedy všichni říkají... Takže auto pro druhou polovinu 21. stolet... (Pokračování...)
Auta
Citroën C3 Aircross si bere designové prvky ze staršího konceptu Mehari, a pokud se ptáte na techniku, asi vás nijak nepřekvapí, že se pod originální karoserií ukrývají vnitřnosti Citroënu C3 a příbuzných vozů z koncernu PSA Peugeot-Citroën. Základem je zážehový tř... (Pokračování...)
Auta
Alcraft se mimo jiné věnuje například výrobě doplňků, převážně pro britské vozy. Nyní se však chystá na auto jako takové. Během dvou let bychom měli vidět první předprodukční prototypy elektromobilu, na jehož vývoji se podílejí bývalí inženýři Morganu, Toyoty, Daewoo a Michelinu... (Pokračování...)
Auta
Pod kapotou modernizovaného „zetka“ zůstává atmosférický šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 328 koní, který může být párován s klasickou přímo řazenou převodovkou s upravenou odolnější spojkou od společnosti Exedy a automatickými meziplyny, nebo se sedmistupňov... (Pokračování...)
Auta
Jediné, co nově označeným modelům zůstane, bude kombinace písmen TDI nebo TFSI pro vznětový, respektive zážehový motor. Asi není tajemstvím, že se jedná o zvyk především z Číny, ale Audi se trochu ostýchá to veřejně přiznat. Je potřeba si ale připustit, že Čína je nesmírně důležit... (Pokračování...)
Auta
Od běžné i3 se verze i3s liší silnějším elektromotorem, který má místo 170 koní a 250 Nm hned 184 koní a 270 Nm. Na „stovku“ zrychlí o 0,4 sekundy rychleji, tedy už za 6,9 sekundy. Stejně jako pro běžnou verzi si i do i3s můžete objednat zážehový dvouválec jako generátor pro... (Pokračování...)