Range Rover čtvrté generace - oficiální fotky i informace

Čtěte více: Auta
Vydáno: 15. 8. 2012  /   Aktualizováno: 15. 8. 2012
Range Rover čtvrté generace - oficiální fotky i informace
Podle mnohých nejlepší auto na denní ježdění prošlo naprosto zásadní modernizací. Díky celohliníkové konstrukci je lehčí o víc jak 400 kg! Světová premiéra bude na autosalonu v Paříži.

Range Rover je auto které milujeme. Nedivte se, že jsme byli jak na trní v očekávání, jaká bude nová, už čtvrtá generace. Věděli jsme, že se bude používat opravdu hodně hliníku, ale že bude mít celohliníkovou skořepinovou karosérii i hliníkovou platformu nás (mile) překvapilo. Jeho hmotnost totiž klesla až o 39 procent, což znamená úsporu až 420 kg, záleží na motorizaci a výbavě. Samozřejmě že s tím bude souviset nižší spotřeba i emise, ale pro nás je ještě důležitější, že auto získá na obratnosti a lehkosti bytí.
Podvozek má novou přední i zadní architekturu, která je doplněna kompletně modernizovaným systémem vzduchového odpružení, a RR do výbavy taky dostane vylepšenou verzi systému Terrain Response, jenž analyzuje aktuální jízdní podmínky a automaticky seřizuje vůz na optimální nastavení pro daný terén. 
Pod kapotou najdeme většinu motorů ze současných Range Roveru a velkých Jaguarů, takže se kromě tradičního naftového 4,4 l V8 dočkáme i kompresorová verze benzínového osmiválce 5,0 l s výkonem minimálně 510 koní, ale dost možná i verze s 550 koňmi z XKR-S. Samozřejmostí je osmistupňový automat ZF a potvrzen je i hybridní model s naftovým šestiválcem ve spojení s s elektromotorem.
No a teď věc, kde naše názory tříští. Správně, design. Milovali jsme krabicoidní tvary předchozích generací a nový Range nám přijde příliš vyumělkovaný, příliš mnoho Evoque. Někdo může namítnout že je to moderní, ale my s tí máme problém. Takže jak to vidíte vy?  
Ještě se sluší dodat, že Range Rover čtvrté generace byl navržen a zkonstruován ve vývojových centrech Land Roveru  ve Spojeném království a jeho produkci bude zajišťovat výrobní závod v britském městě Solihull. Do prodeje půjde v říjnu 2012, fyzicky se u zákazníků objeví začátkem roku 2013. Technické parametry a ceník vozu budou k mání na začátku září před pařížským autosalonem, budeme informovat!

Auta
Na autosalonu v Šanghaji bude představena první moderní elektrická Škoda. Tedy, nepočítáme testovací elektrickou Octavii, která jezdila před několika lety. Tohle je úplně nový model, který vzniká na koncernové platformě MEB, určené výhradně pro elektrické vozy. Zajímav... (Pokračování...)
Auta
Volkswagen Arteon je především duchovním nástupcem modelu CC. Základní techniku tak opět sdílí s Passatem, v tomto případě tedy platformu MQB s motory vpředu napříč a pohonem předních kol. Zajímavé ale je, že toto luxusnější a lépe vybavené provedení vlastně bude prozat... (Pokračování...)
Auta
Ostrých malých hatchbacků není nikdy dost a Toyota teď přichází do poměrně našlapaného segmentu s vlastním přírůstkem. Ačkoli se recept může zdát úplně stejný jako u ostatních výrobců, přece jen tu jsou drobné odlišnosti. Ostrá Toyota Yaris se jmenuje GRMN, což znamená... (Pokračování...)
Auta
Možná jste zaznamenali, že Audi před několika měsíci představilo koncept hybridního SUV Q8. Audi Q8 sport concept je dalším příběhem na podobné téma, který kombinuje šestiválec 3.0 TFSI s elektrickým kompresorem a elektromotory. Automobilka na něm chce ukázat, jak snadno lze snížit reálnou... (Pokračování...)
Auta
Honda neváhala na autosalonu v Ženevě představit také provedení Type R již desáté generace modelu Civic. Proti současnému Civicu Type R se základní recept nemění, pod kapotou pracuje pořád přeplňovaný dvoulitr VTEC a přes šestistupňovou přímo řazenou převodovku pohání přední kola. Podle... (Pokračování...)
Auta
Jednou z poměrně zásadních ženevských novinek bylo Audi RS 5. Po modernizaci běžné modelové řady a dokonce i verze S5 bylo jen otázkou času, kdy dorazí vrcholné provedení RS konkurující Mercedesu-AMG C 63 nebo BMW M4. Mezigenerační snížení hmotnosti ze 1715 na 1655 kg určitě přivítají... (Pokračování...)