Jaguar dostal pohon všech kol

Čtěte více: Auta
Vydáno: 17. 8. 2012  /   Aktualizováno: 17. 8. 2012
Jaguar dostal pohon všech kol

K mání bude pro modely XF a XJ. Na suchu pohon všech kol preferuje zadní nápravu - výjimkou je rychlý rozjezd z místa, kdy připojená přední náprava pomůže s trakcí. Systém řízený modulem TCCM neustále monitoruje situaci a pokud hrozí prokluz, automaticky pošle točivý moment na přední kola až do maximálního poměru 50:50. Pokud řidiž zvolí zimní režim, auto s prokluzem počítá a ve spolupráci se stabilizačním systémem a ABS přibržďuje kola tak, aby bylo stále ovladatelné.
Pohon všech kol je k mání s novým benzínovým motorem - jde o celohliníkový třílitrový šestiválec s kompresorem. Jeho maximální výkon je 340 koní v 6500 ot./min. a točivý moment 450 Nm je k mání mezi 3500 a 5000 otáčkami, přičemž 400 Nm je k mání už lehce nad dvěma tisíci otáčkami. Kompresor je umístěný uvnitř "V" a má vyvažovací prvky, které rotují proti směru jeho otáček, takže motor je stejně kultivovaný, jako pětilitrové osmiválce. O nízkou spotřebu se pak starají variabilní časování ventilů DIVCT a přímé vstřikování SGDI - nemluvě o osmistupňové převodovce ZF a systému start stop.

Auta
Asi vás nepřekvapí, že i Jaguar a Land Rover si pro budoucnost představují auta, která vlastně nebudete (a ani nebudete chtít) řídit. A vlastně je ani nebudete vlastnit, budete se o ně pěkně dělit s ostatními, protože tak je to přece lepší. Aspoň to tedy všichni říkají... Takže auto pro druhou polovinu 21. stolet... (Pokračování...)
Auta
Citroën C3 Aircross si bere designové prvky ze staršího konceptu Mehari, a pokud se ptáte na techniku, asi vás nijak nepřekvapí, že se pod originální karoserií ukrývají vnitřnosti Citroënu C3 a příbuzných vozů z koncernu PSA Peugeot-Citroën. Základem je zážehový tř... (Pokračování...)
Auta
Alcraft se mimo jiné věnuje například výrobě doplňků, převážně pro britské vozy. Nyní se však chystá na auto jako takové. Během dvou let bychom měli vidět první předprodukční prototypy elektromobilu, na jehož vývoji se podílejí bývalí inženýři Morganu, Toyoty, Daewoo a Michelinu... (Pokračování...)
Auta
Pod kapotou modernizovaného „zetka“ zůstává atmosférický šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 328 koní, který může být párován s klasickou přímo řazenou převodovkou s upravenou odolnější spojkou od společnosti Exedy a automatickými meziplyny, nebo se sedmistupňov... (Pokračování...)
Auta
Jediné, co nově označeným modelům zůstane, bude kombinace písmen TDI nebo TFSI pro vznětový, respektive zážehový motor. Asi není tajemstvím, že se jedná o zvyk především z Číny, ale Audi se trochu ostýchá to veřejně přiznat. Je potřeba si ale připustit, že Čína je nesmírně důležit... (Pokračování...)
Auta
Od běžné i3 se verze i3s liší silnějším elektromotorem, který má místo 170 koní a 250 Nm hned 184 koní a 270 Nm. Na „stovku“ zrychlí o 0,4 sekundy rychleji, tedy už za 6,9 sekundy. Stejně jako pro běžnou verzi si i do i3s můžete objednat zážehový dvouválec jako generátor pro... (Pokračování...)

Nenechte si ujít

Někdo si jde zasportovat, další kouká na televizi... Ale máme pocit, že nejdokonalejší relax je...
Jaguar na Ringu provozuje jízdy pro veřejnost pod názvem Supersport Taxi. Jedno z jeho aut se nedávno dostalo do probl...
Řidič jednoho z pouhých osmi Jaguarů F-Type, dodaných do Belgie, si při jízdě po dálnici E313 všiml...
Videa z kanálu TaxTheRich ukazují, jak si můžete užít se superauty za hooodně milionů. Měli jsme tu přetahovanou dvou...
Každoroční motoristický svátek opět představil hromadu zajímavých sporťáků, novinek i veter...
Tohle je bomba, kterou si Jaguar nachystal na festival rychlosti v Goodwoodu. Je to pocta Jaguaru D-Type a sedma v názvu odkazuje na...
Na začátek jedna smutná pravda - do výroby se nedostal a s největší pravděpodobností ani...