Německý designér Peter Schreyer se stal prezidentem korejské značky Kia

Čtěte více: Auta
Vydáno: 3. 1. 2013  /   Aktualizováno: 3. 1. 2013
Německý designér Peter Schreyer se stal prezidentem korejské značky Kia
Bývalému designérovi koncernu VW Group se dezerce ke značce Kia vyplatila...
Čtěte více: Audi, Kia, VW, VW Group, Schreyer

Designéři se obvykle nestávají prezidenty automobilek. Němec Peter Schreyer však pro značku Kia udělal mnoho. Vedl její úspěšnou designovou proměnu, díky které Kia vylepšila svoji pověst i prodeje a k funkci šéfdesignéra si za to nyní může přidat i post prezidenta.

Devětapadestátiletý Schreyer se stane jedním ze tří prezidentů značky a také prvním cizincem, který kdy u korejské automobilky Kia dosáhl prezidentského postu. K té přešel od koncernu Volkswagen Group v roce 2006, aby vytvořil novou strategii založenou na designu. Právě tento muž navrhnul mimo jiné první generaci Audi TT.

Auta
Asi vás nepřekvapí, že i Jaguar a Land Rover si pro budoucnost představují auta, která vlastně nebudete (a ani nebudete chtít) řídit. A vlastně je ani nebudete vlastnit, budete se o ně pěkně dělit s ostatními, protože tak je to přece lepší. Aspoň to tedy všichni říkají... Takže auto pro druhou polovinu 21. stolet... (Pokračování...)
Auta
Citroën C3 Aircross si bere designové prvky ze staršího konceptu Mehari, a pokud se ptáte na techniku, asi vás nijak nepřekvapí, že se pod originální karoserií ukrývají vnitřnosti Citroënu C3 a příbuzných vozů z koncernu PSA Peugeot-Citroën. Základem je zážehový tř... (Pokračování...)
Auta
Alcraft se mimo jiné věnuje například výrobě doplňků, převážně pro britské vozy. Nyní se však chystá na auto jako takové. Během dvou let bychom měli vidět první předprodukční prototypy elektromobilu, na jehož vývoji se podílejí bývalí inženýři Morganu, Toyoty, Daewoo a Michelinu... (Pokračování...)
Auta
Pod kapotou modernizovaného „zetka“ zůstává atmosférický šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 328 koní, který může být párován s klasickou přímo řazenou převodovkou s upravenou odolnější spojkou od společnosti Exedy a automatickými meziplyny, nebo se sedmistupňov... (Pokračování...)
Auta
Jediné, co nově označeným modelům zůstane, bude kombinace písmen TDI nebo TFSI pro vznětový, respektive zážehový motor. Asi není tajemstvím, že se jedná o zvyk především z Číny, ale Audi se trochu ostýchá to veřejně přiznat. Je potřeba si ale připustit, že Čína je nesmírně důležit... (Pokračování...)
Auta
Od běžné i3 se verze i3s liší silnějším elektromotorem, který má místo 170 koní a 250 Nm hned 184 koní a 270 Nm. Na „stovku“ zrychlí o 0,4 sekundy rychleji, tedy už za 6,9 sekundy. Stejně jako pro běžnou verzi si i do i3s můžete objednat zážehový dvouválec jako generátor pro... (Pokračování...)

Nenechte si ujít

Audi je velmi pyšné na svůj závodní program pro Le Mans a další okruhové aktivity. Jako...
Audi A3 Sportback
Šéf vývoje Audi Wolfgang Dürheimer se v rozhovoru pro britský AutoExpress zmínil o poměrně...
2014 Audi R8 V10
Už chvíli se ví, že v novém Iron Manovi s pořadovým číslem 3, který má mít premi...
Martin Winterkorn
Volkswagen
Martin Winterkorn se netají tím, že současných dvanáct firem v portfoliu VW Group nepovažuje za konečný počet.
Boss Volkswagenu Martin Winterkorn potvrdil spekulace, že by k současným dvanácti firmám, patřícím do VW...
Pamatujete na loňský rekord 331,610 km/h? Tak ten už neplatí. Janne Laitinen letos dokázal pokořit 335,713 km/h na nov...
ABT Audi R8 GTR
ABT rozšiřuje svoje řady. Vedle RS5-R bude v Ženevě stát i novinka R8 GTR.
Včera jsme vám psali o úpravě RS5, kterou německý tuner ABT představí na ženevském autosalonu př...
ABT Audi RS5-R
Ženeva se kvapem blíží a tohle je horké želízko, které na tomto autosalonu představí úpravce ABT.
Turbo nepotřebujeme. Kompresor také ne. Vystačíme si s tím skvělým atmosférickým osmivá...