Exodus expertů z AMG pokračuje. BMW M přetáhlo podvozkového mága.

Čtěte více: Auta
Vydáno: 5. 2. 2013  /   Aktualizováno: 5. 2. 2013
Exodus expertů z AMG pokračuje. BMW M přetáhlo podvozkového mága.
Z firmy AMG odchází již druhý vysoce kvalifikovaný inženýr během jediného měsíce.

AMG, sportovní odnož Mercedesu, utrpěla během jediného měsíce již druhou personální ztrátu, týkající se špičkových inženýrů. Teprve před pár týdny odešel Fritz Eichler, dosavadní boss AMG přes motory. Eichler se za pár měsíců postaví do vedení vývoje benzínových motorů u Volkswagenu, což je bezpochyby velká výzva a možnostem mocného VW se asi dalo stěží konkurovat.

V těsném závěsu za Eichlerem však AMG nyní opouští také podvozkový guru Arnd Meyer, který stojí například za SLS AMG Black Series. Meyer však na rozdíl od Eichlera odchází posílit přímého konkurenta, konkrétně divizi M u BMW. V Garchingu se má podle dostupných informací stát šéfem vývoje nejen podvozků, ale také pohonu a elektroniky. BMW zatím Meyerův příchod oficiálně nepotvrdilo, zatímco AMG se odvolává na konkurenční doložku, která přímý přechod ke konkurenci zakazuje. Uvidíme za pár měsíců.
Každopádně u AMG by se právě nějaké to místečko našlo. Nemá někdo zájem?

Auta
Asi vás nepřekvapí, že i Jaguar a Land Rover si pro budoucnost představují auta, která vlastně nebudete (a ani nebudete chtít) řídit. A vlastně je ani nebudete vlastnit, budete se o ně pěkně dělit s ostatními, protože tak je to přece lepší. Aspoň to tedy všichni říkají... Takže auto pro druhou polovinu 21. stolet... (Pokračování...)
Auta
Citroën C3 Aircross si bere designové prvky ze staršího konceptu Mehari, a pokud se ptáte na techniku, asi vás nijak nepřekvapí, že se pod originální karoserií ukrývají vnitřnosti Citroënu C3 a příbuzných vozů z koncernu PSA Peugeot-Citroën. Základem je zážehový tř... (Pokračování...)
Auta
Alcraft se mimo jiné věnuje například výrobě doplňků, převážně pro britské vozy. Nyní se však chystá na auto jako takové. Během dvou let bychom měli vidět první předprodukční prototypy elektromobilu, na jehož vývoji se podílejí bývalí inženýři Morganu, Toyoty, Daewoo a Michelinu... (Pokračování...)
Auta
Pod kapotou modernizovaného „zetka“ zůstává atmosférický šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 328 koní, který může být párován s klasickou přímo řazenou převodovkou s upravenou odolnější spojkou od společnosti Exedy a automatickými meziplyny, nebo se sedmistupňov... (Pokračování...)
Auta
Jediné, co nově označeným modelům zůstane, bude kombinace písmen TDI nebo TFSI pro vznětový, respektive zážehový motor. Asi není tajemstvím, že se jedná o zvyk především z Číny, ale Audi se trochu ostýchá to veřejně přiznat. Je potřeba si ale připustit, že Čína je nesmírně důležit... (Pokračování...)
Auta
Od běžné i3 se verze i3s liší silnějším elektromotorem, který má místo 170 koní a 250 Nm hned 184 koní a 270 Nm. Na „stovku“ zrychlí o 0,4 sekundy rychleji, tedy už za 6,9 sekundy. Stejně jako pro běžnou verzi si i do i3s můžete objednat zážehový dvouválec jako generátor pro... (Pokračování...)

Nenechte si ujít

Tato černá obluda je Mercedes SLS AMG, který u dílny RADO osadili dvěma turby. Jeho osmiválec s objemem 6,2...
Brabus GL B63S - 700 Widestar
Brabus GL B63S
Brabus si pro frankfurtský autosalon připravil premiéru kitu nazvaného B63S - 700 Widestar, který nabí...
Zaměřili se hlavně na odlehčení turbodmychadel. Ta se nyní rychleji točí a nárůst plnícího tlaku...
Pagani Zonda Revolucion
Pagani Zonda Revolucion
Poslední speciální edice Zondy nazvaná Revolucion přijde na 57 milionů korun. Bez daně...
Horacio Pagani se loučí se svou Zondou, která jeho jméno vynesla mezi vytouženou elitu hyperaut. Poslední speci...
Mercedes SLS
Mercedes SLC
Nový Mercedes SLC by se měl začít prodávat až za tři roky, ale v Německu se již čile spekuluje o konkrétních výkonových verzích...
Nástupce Mercedesu SLS AMG, který pravděpodobně ponese označení SLC, čeká poměrně dramatická změna pojet...
Mercedes E Coupe
Produktový šéf Mercedesu ujišťuje, že se poučili a příště už stejný omyl nezopakují.
Produktový manažer Mercedesu Gerd Junginger v rozhovoru pro server PistonHeads přiznal, že rozhodnutí nevyrábět...
Michael Schumacher, Nico Rosberg, Karl Wendlinger, Bernd Schneider a Bernd Mayländer si to rozdali na ikonickém okruhu...