Citroen Technospace: předvoj C4 Picasso

Citroen Technospace
Čtěte více: Auta
Vydáno: 7. 2. 2013  /   Aktualizováno: 7. 2. 2013
Citroen Technospace: předvoj C4 Picasso
Koncept Technospace je velice zřetelným předobrazem nové generace C4 Picasso a zároveň prvním modelem, postaveným na nové modulární platformě.
Citroen Technospace

Citroen se rozhodl pro zajímavý krok. V Ženevě představí koncept Technospace, který ovšem tak úplně konceptem není. Produkční verze nové generace MPV C4 Picasso totiž vyrazí k zákazníkům již za pár měsíců.

Nová generace C4 Picasso je zajímavá mimo jiné tím, že jako první model stojí na nové modulární platformě EMP2. Díky tomuto vyspělému podvozku bude nové C4 Picasso přibližně o 70 kilogramů lehčí než stávající generace. Ta je sice o 40 milimetrů delší než Technospace, měřící 4430 mm, ovšem rozvorem 2783 mm novinka předchůdce překonává o citelných 55 mm. To vše znamená, že novinka má kratší převisy než dosud a prostornější interiér pro cestující. Kufr ale přesto nepřišel zkrátka - chlubí se objemem 537 litrů.

Po vzhledové stránce Technospace nezapře příbuznost se starším Picassem, ale na první pohled upoutají výrazná zadní světla s 3D efektem a především dělená přední světla. Uvnitř Citroen slibuje až dvanáctipalcový dotykový displej, jehož prostřednictvím bude možné ovládat většinu funkcí.

Auta
Asi vás nepřekvapí, že i Jaguar a Land Rover si pro budoucnost představují auta, která vlastně nebudete (a ani nebudete chtít) řídit. A vlastně je ani nebudete vlastnit, budete se o ně pěkně dělit s ostatními, protože tak je to přece lepší. Aspoň to tedy všichni říkají... Takže auto pro druhou polovinu 21. stolet... (Pokračování...)
Auta
Citroën C3 Aircross si bere designové prvky ze staršího konceptu Mehari, a pokud se ptáte na techniku, asi vás nijak nepřekvapí, že se pod originální karoserií ukrývají vnitřnosti Citroënu C3 a příbuzných vozů z koncernu PSA Peugeot-Citroën. Základem je zážehový tř... (Pokračování...)
Auta
Alcraft se mimo jiné věnuje například výrobě doplňků, převážně pro britské vozy. Nyní se však chystá na auto jako takové. Během dvou let bychom měli vidět první předprodukční prototypy elektromobilu, na jehož vývoji se podílejí bývalí inženýři Morganu, Toyoty, Daewoo a Michelinu... (Pokračování...)
Auta
Pod kapotou modernizovaného „zetka“ zůstává atmosférický šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 328 koní, který může být párován s klasickou přímo řazenou převodovkou s upravenou odolnější spojkou od společnosti Exedy a automatickými meziplyny, nebo se sedmistupňov... (Pokračování...)
Auta
Jediné, co nově označeným modelům zůstane, bude kombinace písmen TDI nebo TFSI pro vznětový, respektive zážehový motor. Asi není tajemstvím, že se jedná o zvyk především z Číny, ale Audi se trochu ostýchá to veřejně přiznat. Je potřeba si ale připustit, že Čína je nesmírně důležit... (Pokračování...)
Auta
Od běžné i3 se verze i3s liší silnějším elektromotorem, který má místo 170 koní a 250 Nm hned 184 koní a 270 Nm. Na „stovku“ zrychlí o 0,4 sekundy rychleji, tedy už za 6,9 sekundy. Stejně jako pro běžnou verzi si i do i3s můžete objednat zážehový dvouválec jako generátor pro... (Pokračování...)