Jaguar F-type dorazil na český trh. Základ přijde na 1,9 milionu.

Jaguar F-type
Čtěte více: Auta
Vydáno: 12. 3. 2013  /   Aktualizováno: 12. 3. 2013
Jaguar F-type dorazil na český trh. Základ přijde na 1,9 milionu.
Duchovní nástupce kultovního E-type přichází nejprve jako roadster ve třech výkonových verzích. Vrcholný osmiválec nabízí 495 koní.
Jaguar F-type

Jaguar na český trh uvedl dlouho očekávaný roadster F-type, vyznávající klasickou koncepci s motorem vpředu a pohonem zadních kol. Tato novinka je po mnoha desetiletích prvním Jaguarem, schopným důstojného srovnání s legendárním E-type, považovaným za jedno z nejkrásnějších aut všech dob. Tento počin je zásluhou šéfdesignéra Iana Calluma, který navrhl čistou karoserii bez zbytečných příkras, z níž přesto na první pohled vyzařuje vrozená dynamičnost. Ta je pro změnu do značné míry přínosem lehké hliníkové konstrukce.

Dalším trumfovým esem Jaguaru je podvozkový mág Mike Cross, který dokáže odpružení Jaguarů vyladit tak, že nabízejí perfektní mix agility a komfortu i na nekvalitních silnicích, o něž není v Británii nouze, stejně jako u nás. A právě použitelnost na českých silnicích by mohl být jeden z klíčových faktorů, hrajících do karet F-type.

V nabídce jsou tři verze. Základní F-type s třílitrovým vidlicovým šestiválcem přeplňovaným kompresorem má 340 koní, 450 Nm, stovku zvládá za 5,3 sekundy, dosahuje rychlosti 260 km/h a stojí 1,903 milionu korun. F-type S se silnějším třílitrem má 380 koní, 460 Nm, sprintuje za 4,9 sekundy, jezdí až 275 km/h a jeho cena se odvíjí od 2,201 milionu Kč.
Vrcholný F-type V8 S pohání kompresorový pětiltrový osmiválec s výkonem 495 koní a točivým momentem 625 Nm, který nejmenšímu Jaguaru umožňuje pokořit 100 km/h za 4,3 sekundy a dosáhnout maximálky 300 km/h. Základní cena osmiválcového F-type začíná na 2,589 milionu.

Všechny tři motorizace spolupracují s osmistupňovou automatickou převodovkou, obě silnější verze S mají navíc standardně samosvorný diferenciál, aktivní sportovní výfuk a adaptivní tlumiče. Zájemci mohou počítat s tím, že nad rámec základní ceny je při pohledu do ceníku budou svádět mnohé příplatkové položky, jako například barvy British Racing Green či Italian Racing Red (56 tisíc korun), příplatková kola, audiosystém Meridian se 14 reproduktory (75 tisíc) nebo kožené čalounění interiéru (39 587 Kč). Jaguar ale nabízí mnoho zvýhodněných paketů, kombinujících vícero příplatkových položek.

Auta
Asi vás nepřekvapí, že i Jaguar a Land Rover si pro budoucnost představují auta, která vlastně nebudete (a ani nebudete chtít) řídit. A vlastně je ani nebudete vlastnit, budete se o ně pěkně dělit s ostatními, protože tak je to přece lepší. Aspoň to tedy všichni říkají... Takže auto pro druhou polovinu 21. stolet... (Pokračování...)
Auta
Citroën C3 Aircross si bere designové prvky ze staršího konceptu Mehari, a pokud se ptáte na techniku, asi vás nijak nepřekvapí, že se pod originální karoserií ukrývají vnitřnosti Citroënu C3 a příbuzných vozů z koncernu PSA Peugeot-Citroën. Základem je zážehový tř... (Pokračování...)
Auta
Alcraft se mimo jiné věnuje například výrobě doplňků, převážně pro britské vozy. Nyní se však chystá na auto jako takové. Během dvou let bychom měli vidět první předprodukční prototypy elektromobilu, na jehož vývoji se podílejí bývalí inženýři Morganu, Toyoty, Daewoo a Michelinu... (Pokračování...)
Auta
Pod kapotou modernizovaného „zetka“ zůstává atmosférický šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 328 koní, který může být párován s klasickou přímo řazenou převodovkou s upravenou odolnější spojkou od společnosti Exedy a automatickými meziplyny, nebo se sedmistupňov... (Pokračování...)
Auta
Jediné, co nově označeným modelům zůstane, bude kombinace písmen TDI nebo TFSI pro vznětový, respektive zážehový motor. Asi není tajemstvím, že se jedná o zvyk především z Číny, ale Audi se trochu ostýchá to veřejně přiznat. Je potřeba si ale připustit, že Čína je nesmírně důležit... (Pokračování...)
Auta
Od běžné i3 se verze i3s liší silnějším elektromotorem, který má místo 170 koní a 250 Nm hned 184 koní a 270 Nm. Na „stovku“ zrychlí o 0,4 sekundy rychleji, tedy už za 6,9 sekundy. Stejně jako pro běžnou verzi si i do i3s můžete objednat zážehový dvouválec jako generátor pro... (Pokračování...)

Nenechte si ujít

Vyzkoušeli jsme to na vlastní kůži - Jaguar F-Type je díky svému aktivnímu výfuku schopen...
Na autosalon v Los Angeles dorazil dlouho očekávaný Jaguar F-Type Coupe. O tom, že bude mít střechu, jsme samozřejmě...
Qoros 3 Sedan
Qoros
Nová čínsko-izraelská automobilka oznámila, za jakou cenu hodlá v Evropě prodávat Qoros 3 Sedan.
O plánech čínsko-izraelské automobilky Qoros, o najatých manažerech se zkušenostmi ze špičkov...
Škoda Octavia
Naši vyslanci právě testují novou Škodu Octavia v Portugalsku a už vědí, kolik bude stát. Z...
Porsche nově nabízí svezení se svými modely na trati v Lipsku - a vzhledem k tomu, že řídit bude...
Chcete řídit skutečného filmového hrdinu z tunerské ságy Fast & Furious? Na inzertním serveru...
Porsche Cayenne Turbo S
Nestačí vám pětisetkoňové Porsche Cayenne Turbo? Fajn, odteď můžete mít ještě výkonnějš...