Řidičák? Jen na zkoušku!

Čtěte více: Auta
Vydáno: 26. 5. 2011  /   Aktualizováno: 26. 5. 2011
Řidičák? Jen na zkoušku!
Noví uchazeči o řidičské oprávnění budou dva roky od autoškoly pod ostrým dohledem

A čeká je kromě dvouleté "podmínky" také nutná účast na cvičebním polygonu. To jsou jen dva detaily z připravované novely zákony, která by měla zajistit, aby mladí, resp. nová absolventi autoškol nebourali tak, jako dosud. Statistiky totiž hovoří asi o třetinovém podílu na nehodách.
Do diskuze vstupuje i provozovatel školy smyku v Mostě, pan Patera, se svými letitými zkušenostmi v oboru.
Celá záležitost by pak mohla vypadat asi takhle. Nový student autoškoly absolvuje povinnou teorii a jízdy, složí zkoušky. Nebude muset v rámci kurzu řešit základy první pomoci, ale bude muset doložit potvrzení o tom, že takový kurz absolvoval. Z osnov také zmizí základy techniky, proto, že dnes už jsou auta tak složitá, že je stejně nikdo nedokáže opravit. My víme, ovšem víme, že to není pravda, nejen že opravit auto není problém, celkem jednoduché je ho i postavit.

Auta
Asi vás nepřekvapí, že i Jaguar a Land Rover si pro budoucnost představují auta, která vlastně nebudete (a ani nebudete chtít) řídit. A vlastně je ani nebudete vlastnit, budete se o ně pěkně dělit s ostatními, protože tak je to přece lepší. Aspoň to tedy všichni říkají... Takže auto pro druhou polovinu 21. stolet... (Pokračování...)
Auta
Citroën C3 Aircross si bere designové prvky ze staršího konceptu Mehari, a pokud se ptáte na techniku, asi vás nijak nepřekvapí, že se pod originální karoserií ukrývají vnitřnosti Citroënu C3 a příbuzných vozů z koncernu PSA Peugeot-Citroën. Základem je zážehový tř... (Pokračování...)
Auta
Alcraft se mimo jiné věnuje například výrobě doplňků, převážně pro britské vozy. Nyní se však chystá na auto jako takové. Během dvou let bychom měli vidět první předprodukční prototypy elektromobilu, na jehož vývoji se podílejí bývalí inženýři Morganu, Toyoty, Daewoo a Michelinu... (Pokračování...)
Auta
Pod kapotou modernizovaného „zetka“ zůstává atmosférický šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 328 koní, který může být párován s klasickou přímo řazenou převodovkou s upravenou odolnější spojkou od společnosti Exedy a automatickými meziplyny, nebo se sedmistupňov... (Pokračování...)
Auta
Jediné, co nově označeným modelům zůstane, bude kombinace písmen TDI nebo TFSI pro vznětový, respektive zážehový motor. Asi není tajemstvím, že se jedná o zvyk především z Číny, ale Audi se trochu ostýchá to veřejně přiznat. Je potřeba si ale připustit, že Čína je nesmírně důležit... (Pokračování...)
Auta
Od běžné i3 se verze i3s liší silnějším elektromotorem, který má místo 170 koní a 250 Nm hned 184 koní a 270 Nm. Na „stovku“ zrychlí o 0,4 sekundy rychleji, tedy už za 6,9 sekundy. Stejně jako pro běžnou verzi si i do i3s můžete objednat zážehový dvouválec jako generátor pro... (Pokračování...)