Cool combi

Ahoj, často kolem sebe slýchávám, že kombíky jsou škaredé a pro nudné páprdy. Našlo by se alespoň tak pět vozů tohoto typu, které jsou opravdu cool? Díky.
M.I.
To je věc názoru. Podle mě jsou kombíky často mnohem přitažlivější než jejich sesterské sedany, a proto jsou podle mě cool jako takové a některé cool ještě víc. 1. BMW M5 E34: Poslední pětka se „žraločím čumákem“, poslední M5 ručně vyráběná v továrně divize M, poslední pětka se šestiválcem, a to všechno v nejkrásnější karoserii v historii M5. 2. Citroen CX Break: Tohle auto by si pořídil Fantomas, kdyby se rozhodl založit rodinu. Kosmický design, kosmické technologie a k tomu naprosto ujetý francouzský styl. 3. 1973 Buick Estate Wagon: Spolu se svými sourozenci od Chevroletu, Pontiaku a Oldsmobilu představoval to největší a nejšílenější mezi americkými kombíky. Co je nejvíc cool? Dveře, které se elektricky zasouvaly dolů, zatímco jejich okno se taktéž elektricky otevíralo nahoru. 4. Ferrari 456 Venice: Ferrari v kombíku je natolik zvrácená myšlenka, že prostě musí být cool. Škoda že existují jen ve sbírce brunejského sultána. 5. Mini Clubman John Cooper Works: Možná se mnou budete nesouhlasit, ale poněkud metrosexuální nové Mini prodloužením na podivný minipohřebák pro trpaslíky získává zvláštní kouzlo. A kombinace s nejsilnějším nabízeným motorem a hlučnými, prskajícími výfuky z něj dělá opravdu přitažlivou záležitost. A potom tu máme samozřejmě cokoli s karoserií shooting brake, alias dvoudveřové kupé-kombi – podle mého názoru ta nejvíc cool karoserie vůbec. Takže šestým do party se stává Reliant Scimitar, laminátová záležitost s třílitrovým šestiválcem z Fordu Capri, který proslavila prin­cezna Anne svými častými pokutami za rychlost.
Vojta Dobeš

Další Odpovědi

„Dobrý den . Potřeboval bych poradit o výberu auta . Strýc si chce kupovat nové auto a přemýšlí nad těmito : Škoda Superb 3,6 FSI , Audi A6 3,0 TDI nebo TFSI a Jaguar XF (facelift) 3,0D(240koní) nebo 3,0 V6 , nebo pokud byste doporučil něco jiného ... S autem hodně jezdí dlouhé cesty po republice . Díky za odpověď ...” Vašek
Dobrý den, díky za otázku. Jednoznačně nejlepší volbou je Jaguar XF v naftě, tedy alespoň co se ježdění týče. A i po stránce spolehlivosti je na tom výrazně lépe než kdy dřív. Pokuď by mu nevyhovoval pak jen na řadě Superb - spolehlivost, cena,...
„Rád bych se dozvěděl, kam zmizel vnitřní prostor Mercedesu C-W204 v přímém srovnání se Škodou Superb? S překvapením jsem se ve srovnávacím testu těchto dvou vozidel dočetl, že mají naprosto totožný rozvor, tedy hlavní údaj určující vnitřní velikost. Vlastním céčko a kamarád Superb. I když škodovky moc nemusím, při porovnání místa na nohy, především vzadu, je Mercedes Škodou deklasován. Čím to je způsobené?” Dan
Zadním pohonem. Tedy abychom byli přesní, zadním pohonem je způsobeno to, že má relativně malé céčko rozvor srovnatelný se Superbem, i když vnějšími rozměry je o třídu menší. Délkou 4582 mm odpovídá třída C spíše Octavii (5569 mm) než Superbu (4838...
„Mám si koupit radši nový Mercedes SL, nebo Jaga XK? Obojí kabrio. Nové SL bude asi technologicky lepší, ale má přeplňovaný osmiválec. Ale zase má pevnou střechu. Jaguar je samozřej-mě hezčí, bude mít lepší interiér, materiály apod., ale bude mít jen plátěnou střechu, což asi bude znamenat hluk při vyšších rychlostech. Ale zase má atmosférický osmiválec. Jediné, co jsem našel podobného, je Ferrari California, ale to zase zní jako sekačka. Mám radši ten hrubší britský zvuk astonů nebo jaguarů než italské, formuli připomínající osmiválce. Žádné jiné zajímavé kabrio v této třídě asi není, co? Zajímají mě prémiovější značky, ne například třída E AMG nebo BMW řady 3. A potřebuji i použitelný kufr, takže Audi R8 odpadá… Teď mám Jaguar XK 5.0 kupé a skvěle mi vyhovuje.” Koudy
Pokud je hlavním důvodem pro výměnu auta touha po kabriu, zůstal bych u XK. Plátěné střechy bych se v tomto ohledu ­nebál, co do izolačních vlastností na tom jsou leckdy lépe než plechové. Mercedes SL je technologicky lepší auto, ale bude se ti...
„Přímo lavinovitě se valí informace o elektromobilech a dělá to dojem, jako by to byla ekologická a ekonomická spása, aniž se někdo někdy aspoň trochu seriózně dotknul souvisejících problémů. Ta elektřina není přece „ze zástrčky“ a musí se někde vyrobit – třeba z hnědého mosteckého uhlí (že by fakt ekologicky?) nebo z německých větrníků s rizikem blackoutů či z českých (určitě úžasně ekonomicky výhodných) fotovoltaických elektráren. A co investice do systémů dobíjení? Už dlouho kroutím hlavou, když vidím, jak výrobci aut oblbují emisními parametry tuto civilizaci, kolik který typ vyprodukuje, ale nikdo se nedozví, za jakou vlastně reálnou cenu. A přitom je notoricky známo, že stávající dopravní letadlo či tanker pustí do ovzduší tolik zplodin hoření jako miliony aut. Nemluvě o závodních autech, motorkách, lodích či vojenské technice. Páni a dámy, proč o této zásadní a aktuální problematice něco racionálního nenapíšete? Jinak zdravím, děláte to moc dobře.” Václav Schuster
Na jednu stranu máte pravdu, zejména metodika počítání průměrné spotřeby nebo emisí CO2 u dobíjecích hybridů má blíže k tvorbě pana Andersena než k vědeckému přístupu a následky výroby jejich baterií často připomínají naopak dílo Danta Alighieriho....
„Ahoj Vojto, předem zdravím tebe i celou redakci a moc vám děkuji za pěkné čtení. Jak už to tak na světě bývá, my jsme se rozrostli a naše stávající auta nám už nestačí, budeme pořizovat větší vozítko. Padl mi do oka Seat Cordoba Vario 1.9 SDI, r. 2002. Proto by mě zajímal tvůj názor na tento vůz, co se týká náročnosti na údržbu a co by mě čekalo za investice apod. Nebo bys mi doporučoval něco jiného? Nechci auto s turbem, nepotřebuji výkon, zajímá mě spotřeba, spolehlivost a nenáročnost údržby. Předem moc díky za odpověď.” Michal
Přiznám se, že zrovna starý Seat Cordoba nepatří mezi auta, o která bych se někdy intenzivně zajímal – svým způsobem je to sice obdoba mého milovaného Mercedesu 240D (W123), ale bez jeho kouzla, stylu a šarmu. Takže ti neposloužím konkrétními...
„Ahoj Vojto, doporučil bys mi koupi takového Jeepu Wrangler? Silně o něm uvažuji… ” Tomino Tominkovič
To záleží na tom, co od něj čekáš. Pokud hledáš starý poctivý off-road, který lze opravit kladivem a vydrží věčně, jsi na správné adrese. Podle obrázku sis vybral nejstarší generaci Wrangleru, model YJ z let 1987-1995. Tedy poslední model s...
„Která ze všech generací BMW M3 je nejlepší?” Lukáš Volšický
Zeptej se na to lidí z BMW a řeknou ti, že nejnovější a nejdražší E90 M3 GTS. Zeptej se puristů, kteří vzývají lehkost, obratnost a zpětnou vazbu, a odpoví ti, že vrcholem modelové řady byla E30 M3 Sport Evolution. Spousta dalších zase bude přísahat...
„Co vše musím na autě vyměnit, abych mohl jezdit na E85. Respektive upravit. Motor je 2,5litr M20B25 od BMW.” Černá Vovce
Abys mohl jezdit, nepotřebuješ měnit nic. Pokud ale chceš jezdit dlouho, doporučuje se minimálně úprava palivového systému, protože gumové hadice (zejména starších aut) si s alkoholem příliš nerozumějí a mají tendenci se rozpadat. Vhodné bude také...
„Které z aktuálních aut má šanci stát se cool autem?” Marián Podzemský
Spousta dnešních aut už cool je. Ale pokud máš na mysli „opravdu cool“, něco jako Porsche 356 Speedster, původní Ford Mustang nebo třeba Datsun 240Z, byl bych ochoten si vsadit na Toyotu GT 86, respektive Subaru BRZ. Relativně dostupné, řidičsky...
„Dělá dnes ještě někdo dvoubarevná auta? Mimo Ypsilonu mě nic nenapadá. ” Slávek Smisitel
Jde o definici „dvoubarevnosti“ – pokud ti stačí střecha v jiné barvě, pak máš před sebou velmi široký výběr. Ale pokud ti jde o dvoubarevnou karoserii jako takovou, napadá mě v tuto chvíli opravdu jen ona Lancia Ypsilon (samozřejmě vynechávám...