Jak vyladit M3 E92?

Potreboval by som radu a jedná sa o M3 E92. Ako by ovplyvnilo jazdu a ovládatelnosť, alebo čo by sa zmenilo (oproti štandardnému obutiu pneumatík), keby sme obuli vpredu 255ky a vzadu 285ky v rozmere 19 palcov? A ďalej ohladom motora. Je lepšie ponechať klasiku (atmosféru), alebo upraviť ho (kompresorom) napr. od G-Power, Gintani, ESS? Čo by bolo lepšie na okresky a aj na okruhy?
Daniel Dubec
To ti přesně může říct jen někdo, kdo už to vyzkoušel – a to já nejsem. V každém případě bude mít více přilnavosti, otázkou je, co se stane s ovladatelností a chováním na limitu. Auto možná bude o něco málo „kousavější“, ale běžný řidič nejspíš nepozná rozdíl. V každém případě bych na autě nechal původní pneumatiky, pokud opravdu dobře nevíš, co děláš. Inženýři divize M to totiž rozhodně vědí docela dobře. A stejné je to s úpravami motoru, obecně platí, že čím dokonalejší a propracovanější motor, tím náročnější a dražší je dostat z něj více výkonu. Abych ale odpověděl přímo na tvoji otázku – atmosférický motor bude lepší co do dávkování výkonu a celkového zážitku z jízdy, kompresor bude bodovat brutální silou. Ale M3 není auto, které si člověk kupuje kvůli brutální síle, její kouzlo je v celkovém sladění a vyvážení. Pokud chceš auto, které bude brutálně rychlé, je mnohem lepší pořídit si Ford Mustang nebo Nissan GT-R, které můžeš „tunit“ do bezvědomí, než pořizovat mnohem dražší M3 a následně zničit její jemnou rovnováhu. Nemluvě o tom, že už sériová M3 vyžaduje opravdu schopného řidiče, aby dokázal její potenciál využít naplno, natož aby potřeboval více výkonu.

Další Odpovědi

„Ahoj Vojto, jaké je podle tebe nejvhodnější pneu (myslím rozměr, profil. číslo) pro tyto dva vozy – Ford Mondeo (poslední typ) a Citroe¨n C5 (poslední typ, hydropneumatické pérování, nikoli ocelové pružiny a tlumiče – čili klasika). Obě auta kombi, motor dva litry, palivo nafta. Vím, každé je jiným typem auta. U Mondea mi jde o to neztratit ovladatelnost a zároveň zachovat maximální míru komfortu s ohledem na kvalitu českých silnic, zejména okresek a komunikací v Praze. U Citroe¨nu mi jde zase o pravý opak. Neztratit nic z komfortu, ale aby to auto bylo celkem slušně (s ohledem na určení-poslání-zaměření tohoto auta) ovladatelné, resp. přidat mu trochu na ovladatelnosti. Co bys doporučil? Díky předem za radu.” Pepa
Abych mohl opravdu kvalifikovaně odpovědět, potřeboval bych mít vyzkoušená obě auta přesně v motorizaci, která tě zajímá, s několika variantami kol. Což nemám. Ale můžu ti poskytnout radu obecnou a doufám, že dostačující: Naprostá většina dnešních...
„Ahoj Vojto, kolik by tak odhadem mohlo stát kompletní vyvaření historického sedanu o velikosti zhruba současného Mercedesu třídy E? A pokud mám pokračovat, v jakých cenových relacích se pohybují celolaky a kompletní polepy normálně velikých vozů?” K.P.
„Kompletní vyvaření“ je pojem poněkud široký a do značné míry závisí na tom, v jakém stavu je auto, a hlavně do jakého stavu ho chceš dostat. Pokud máš třicet let staré auto s běžnou korozí a potřebuješ ho dostat do stavu, kdy nebude hrozit jeho...
„Slyšel jsem něco o slovíčku apex. Co to je a kde to hledat?” Hnidomil
Apex je bod, jehož úspěšné a opakované nalezení bude pro tvůj řidičský život podobně důležité jako nalezení bodu G pro tvůj život sexuální. Jde o místo, kde se tvoje kola dotknou nebo nejvíce přiblíží vnitřní straně zatáčky. Obvykle bývá posunut...
„Ahoj Vojto, doporučil bys mi koupi takového Jeepu Wrangler? Silně o něm uvažuji… ” Tomino Tominkovič
To záleží na tom, co od něj čekáš. Pokud hledáš starý poctivý off-road, který lze opravit kladivem a vydrží věčně, jsi na správné adrese. Podle obrázku sis vybral nejstarší generaci Wrangleru, model YJ z let 1987-1995. Tedy poslední model s...
„Zdravím, Vojto, mám na tebe dotaz ohledně délky převodů u dnešních aut. Často se setkávám s výtkami (naposledy tvůj test Hondy Civic v TopGearu) na příliš dlouhé převodové stupně, které „zabíjejí“ motor. Mně se nedaří přijít na to, kam na to ti lidi chodí? Proč jim připadají rychlosti moc dlouhé? Já nejvyšší převod chápu, beru a požaduju jako ekonomický kvalt, který prostě zařadím na dálnici a pomůže mi tak snížit spotřebu. U rodinného auta jsem snad ale ještě neviděl u šestistupňové manuální převodovky rychlost na nejvyšší stupeň vyšší než 40 km na 1000 otáček motoru. A to mně osobně přijde jako zoufale málo. Na šestistupňovou převodovku. Jezdím pravidelně se dvěma auty (BMW e30 a MB W168), oboje mají pětistupňovou převodovku a na nejvyšší stupeň mají těch samých cca 40 km na 1000 ot. Což mi přijde jako odpovídající hodnota. To jsou ale pětikvalty. Když ty samé převody najednou rozdělím na šest dílů, dostanu tím, podle mě naopak, převodovku krátkou. Já bych u rodinného auta se šestistupňovou převodovkou čekal právě ten šestý stupeň ještě delší. Nepřijde mi totiž zrovna jako bůhvíjaká výhoda šestého stupně výsledek, kdy při dálniční povolené 130 motor točí nějakých 3300 otáček. Nebo teda nerozumím tomu, proč by tam ten šestý stupeň měl vůbec být, když to samé zvládá s přehledem (jistě, když už vůbec nic jiného) levnější pětistupňová převodovka. Když tak mě prosím usměrni, oprav, případně vysvětli, co chápu špatně.” Petr Vícha
Odstupňování převodů je, podobně jako odladění podvozku, jedním z těch aspektů konstrukce automobilů, které se bez opravdu hlubokých znalostí a porozumění technice lépe hodnotí a popisují subjektivně než snahou o „inženýrský“ přístup. Přílišná snaha...
„Co nějaký větší sportovní sedan z devadesátek? BMW řady E38 a E39 jsou jasné, ale existuje alternativa? ” Aleš Novák
Určitě, třeba nejrychlejší sedan své doby, osmiválcový Jaguar XJR (X308). Sice se E39 M5 nedokáže zcela vyrovnat dynamickými kvalitami (byť se jí blíží), ale stylem, komfortem i dostupností ji rozhodně překoná. Nevýhodou pro někoho může být absence...
„Dá se natrénovat driftování na sněhu jako jednodušší škola pro asfalt? Nebo má asfalt natolik jiné podmínky než sníh, že je to nebe a dudy a nemá to smysl? ” Shelby
Rozhodně je to dobrý začátek. Smýkáním se na sněhu se z tebe sice nestane drifter, ale získáš základní návyky – naučíš se instinktivně dávat kontra a řídit auto plynem. Trénink na opuštěném parkovišti nebo jiné vhodné zasněžené ploše by měl být...
„Zdravím. Chtěl bych se zeptat na názor. Mercedes E 420, cca 2007. Máte někdo zkušenosti? Díky. ” Jaroslav Šimek
Osobní zkušenost s minulou generací třídy E sice nemám, ale zkušenosti zprostředkované stačí alespoň na ten názor. Stejně jako každé „éčko“ patří i W211 k nejlepším autům své třídy, ale stejně jako u každého Mercedesu od dob fantastické W124 už...
„Ahoj Vojto, myslíš, že v Praze tato garnitura (myslím zeleno-evropskou, ne jen ty šáši, co nám teď „vládnou“) stihne ještě zavést ekologické zóny s omezením vjezdu? V návaznosti se pak ptám, zda se Escalade Hybrid dělal i ve verzi EXT, jelikož pochopitelně pick-up je slušnost, a kolik taková věc stojí v „říši“? Díky. ” B. Mursík
Obávám se, že příchod „zelených“ zón v centru, vyhrazených jen pro politicky korektní ekovozy, je značně pravděpodobný. Můžu tě ale potěšit, Cadillac Escalade Hybrid se opravdu dělá i ve verzi EXT, i když já osobně si myslím, že vlastnictví...
„Ahoj Vojto, vyplatí se pořídit si nový nebo ojetý Saab, když je automobilka v krachu? Co to udělá s cenami? ” Crazy Ivan
Myslím, že pořízení ­nového Saabu by se za čas vyplatit mohlo. Ovšem záměrně říkám „za čas“, protože nejdříve je třeba nechat prodejce, aby se náležitě smířili se situací a uvědomili si neprodejnost svých skladových zásob. Ale potom, až jejich...