Jak vyladit M3 E92?

Potreboval by som radu a jedná sa o M3 E92. Ako by ovplyvnilo jazdu a ovládatelnosť, alebo čo by sa zmenilo (oproti štandardnému obutiu pneumatík), keby sme obuli vpredu 255ky a vzadu 285ky v rozmere 19 palcov? A ďalej ohladom motora. Je lepšie ponechať klasiku (atmosféru), alebo upraviť ho (kompresorom) napr. od G-Power, Gintani, ESS? Čo by bolo lepšie na okresky a aj na okruhy?
Daniel Dubec
To ti přesně může říct jen někdo, kdo už to vyzkoušel – a to já nejsem. V každém případě bude mít více přilnavosti, otázkou je, co se stane s ovladatelností a chováním na limitu. Auto možná bude o něco málo „kousavější“, ale běžný řidič nejspíš nepozná rozdíl. V každém případě bych na autě nechal původní pneumatiky, pokud opravdu dobře nevíš, co děláš. Inženýři divize M to totiž rozhodně vědí docela dobře. A stejné je to s úpravami motoru, obecně platí, že čím dokonalejší a propracovanější motor, tím náročnější a dražší je dostat z něj více výkonu. Abych ale odpověděl přímo na tvoji otázku – atmosférický motor bude lepší co do dávkování výkonu a celkového zážitku z jízdy, kompresor bude bodovat brutální silou. Ale M3 není auto, které si člověk kupuje kvůli brutální síle, její kouzlo je v celkovém sladění a vyvážení. Pokud chceš auto, které bude brutálně rychlé, je mnohem lepší pořídit si Ford Mustang nebo Nissan GT-R, které můžeš „tunit“ do bezvědomí, než pořizovat mnohem dražší M3 a následně zničit její jemnou rovnováhu. Nemluvě o tom, že už sériová M3 vyžaduje opravdu schopného řidiče, aby dokázal její potenciál využít naplno, natož aby potřeboval více výkonu.

Další Odpovědi

„Přemýšlím o koupi italského vozu (konkrétně Alfa Romeo 159), ale všichni moji kamarádi mi to rozmlouvají, prý že se italská auta kazí, ať si prý pořídím německé auto, jako mají oni (Audi, BMW, Mercedes, VW) nebo „tu naši českou“ Škodu. Je to skutečně pravda, že jsou italská auta poruchová? Já mám za to, že je to jen zbytečná fáma. ” David Marek
Tvrdit, že italská auta jsou obecně poruchová, kdežto ta německá jsou spolehlivá, bych si rozhodně nedovolil – v produkci obou zemí bychom našli jak vozy téměř nezničitelné, tak automobily s nezdravě krátkým poločasem rozpadu. Ale pokud jde o Alfu...
„Ahoj Vojto, předem zdravím tebe i celou redakci a moc vám děkuji za pěkné čtení. Jak už to tak na světě bývá, my jsme se rozrostli a naše stávající auta nám už nestačí, budeme pořizovat větší vozítko. Padl mi do oka Seat Cordoba Vario 1.9 SDI, r. 2002. Proto by mě zajímal tvůj názor na tento vůz, co se týká náročnosti na údržbu a co by mě čekalo za investice apod. Nebo bys mi doporučoval něco jiného? Nechci auto s turbem, nepotřebuji výkon, zajímá mě spotřeba, spolehlivost a nenáročnost údržby. Předem moc díky za odpověď.” Michal
Přiznám se, že zrovna starý Seat Cordoba nepatří mezi auta, o která bych se někdy intenzivně zajímal – svým způsobem je to sice obdoba mého milovaného Mercedesu 240D (W123), ale bez jeho kouzla, stylu a šarmu. Takže ti neposloužím konkrétními...
„Existuje v dnešní době vůbec auto, které má reálnou spotřebu menší, než je oficiální údaj? ” Štefan Ruffini
Zatím jsem takové neřídil a dokud takové neuvidím, neuvěřím, že by existovalo.
Vojta Dobeš
„Ahoj Vojto, má smysl (výkonový, nebavíme se o financích, ty neře-ším) lít do auta 2.0 16v, 103 kW, 200 Nm (kombi 1600 kg) benzín Natural 98 a vyšší, třeba každou třetí nádrž (běžné ježdění – město/okresky, žádná pila), nebo to na výkon motoru nemá žádný vliv a stačí tam cpát standardní 95? ” Pepa
Benzín s vyšším oktanovým číslem má smysl tankovat jen do aut, která jsou schopna ho využít – tedy jejich výrobce doporučuje N98 jako jediné nebo alespoň alternativní palivo. U aut, která takový benzín využít nedokážou (což bude nejspíše i tvůj...
LSD
„Jak náročné by bylo předělat normální diferenciál na lamelový samosvor? ” Martin
Výměna „kus za kus“ je relativně jednoduchá, úprava v podstatě nemožná.
„Ahoj, mám dotaz k Arielu Atom V8. Proč letují bronzem, když stříbro ocel méně „hřeje“? Výroba rámu budí dojem výjimečnosti, ale mně přijde polovičatá.” Jarda Vala
Můj velmi laický tip by byl, že bronzový svar bude odolnější a pevnější než stříbrný – nepředpokládám, že by zrovna v případě Atomu V8 používali méně kvalitní technologii jen proto, že je levnější. Ale snad se mezi čtenáři najde nějaký odborník v...
„Ahoj Vojto, přemýšlím o úpravě svého Audi A8 D2 4.2 V8 na spalování E85. Co si o tom myslíš, jaký máš na to názor? S pozdravem ” Pepa
Vzhledem k obvykle výrazně vyšší spotřebě při provozu na E85 namísto benzínu nemá přestavba zdaleka takový ekonomický efekt jako úprava na LPG. Na druhou stranu, nějaké peníze ušetříš, nepřijdeš o místo v kufru a co může být nejzajímavější, získáš...
„Ahoj, nedávno jsem si pořídil Mercedes CLK230 Kompressor a zajímalo by mě, jestli se olej v kompresoru musí měnit, případně jak často. Má speciální náplň, nezávislou na motorovém oleji. ” Ondřej Mikuláš
Podle výrobce je kompresor zapečetěný, jeho náplň doživotní a o výměnu by ses vůbec neměl starat. Jenže totéž automobilky často tvrdí i o automatických převodovkách a jak známo, nebývá to úplně pravda. Takže se pojďme podívat, co tvrdí ti, kdo by o...
„Co bys vybral za 3000 eur? Primeru, nebo Outback? Nebo přišetřit jednou tolik a koupit Mondeo ST220? ” Vojta Podešva
Samozřejmě záleží na tom, nakolik potřebuješ čtyřkolku. Ale pokud se dokážeš smířit se spotřebou, je z této trojice Outback nejuniverzálnější a nejužitečnější. A i pokud by se ti podařilo přišetřit dvojnásobek, sáhl bych možná spíše po novějším...
„Chtěl bych vás poprosit o radu. Mám vybraných několik aut, o která bych měl zájem, ale nedokážu posoudit, které z nich je to pravé, vyhovovala by mi všechna. Je to Kia cee’d, Citroe¨n C4, Ford Focus, Renault Mégane a jedno z následujících dvou: Renault Laguna a Citroe¨n C5, s nějakou vhodnou motorizací. S pozdravem ” Adamik
Tvůj výběr je nejen velmi široký, ale především nečitelný – mezi Méganem nebo C4 v základní výbavě, které patří k nejlevnějším použitelným rodinným autům na našem trhu, a špičkově vybaveným Focusem nebo dokonce C5 či Lagunou je obrovská propast. Ve...