Vyladěný brouk vs. muscle cars!

V 60. letech se v USA hodně ladily i VW Brouky, Karmanny Ghia apod… Používaly se (a používají pořád) i na dragstrip, a pokud vím, tak se nejvíc používá silně modifikovaný a přeplňovaný dvoulitr boxer. Někde jsem četl, ale možná jsem si to spletl, že dokonce konkurovaly ve výkonu v přímce americkým muscle cars. Co je na tom pravdy? Může oturbený čtyřválec 2.0 zatopit 5–7litrovému V8?
Vojta
Může, zvláště když je nacpaný do vehiklu, který ve srovnání s klasickým muscle carem váží jen o málo víc než polovinu. Z plochého čtyřválce v Brouku se dají dostat docela zajímavé výkony i bez přeplňování a za pomoci turbodmychadla změníš v mnohasetkoňové monstrum téměř cokoli, pokud tě nezajímají podružnosti, jako je životnost nebo použitelnost v běžném provozu. Nejzběsilejší brouci zvládají čtvrtmíli i pod deset sekund, což je jen pro představu rychlejší čas, než jakého dosáhne sériové Bugatti Veyron.
Vojta Dobeš

Další Odpovědi

„V 60. letech se v USA hodně ladily i VW Brouky, Karmanny Ghia apod… Používaly se (a používají pořád) i na dragstrip, a pokud vím, tak se nejvíc používá silně modifikovaný a přeplňovaný dvoulitr boxer. Někde jsem četl, ale možná jsem si to spletl, že dokonce konkurovaly ve výkonu v přímce americkým muscle cars. Co je na tom pravdy? Může oturbený čtyřválec 2.0 zatopit 5–7litrovému V8?” Vojta
Může, zvláště když je nacpaný do vehiklu, který ve srovnání s klasickým muscle carem váží jen o málo víc než polovinu. Z plochého čtyřválce v Brouku se dají dostat docela zajímavé výkony i bez přeplňování a za pomoci turbodmychadla změníš v...
„Ahoj, v časopisech pořád čtu o tom, že nové lancie a fiaty, založené na produkci amerického Chrysleru a Dodge, mají oproti svým americkým sourozencům nesrovnatelně lepší, „evropštější“ interiéry. A zajímalo by mě, proč se do amerických verzí nedávají? Jde o náklady? A vyplatí se vůbec vyrábět dva různé interiéry? Čím se vlastně liší třeba Lancia Thema od Chrysleru 300? ” Jirka Starý
Za celou tu věc s „kvalitnějšími interiéry v italském stylu“ musím před PR oddělením Fiatu hluboce smeknout. Chytrým sladěním faceliftu amerických modelů a uvedením „italských“ fiatů a lancií na trh se podařilo vytvořit dojem, že kupříkladu interiér...
„Dobrý den do redakce už roky nejlepšího automobilového čtení u nás a na Slovensku! Mám jednu otázku. Po prodlouženém víkendu v Amsterdamu jsme si přivezli jeden nechtěný 55eurový suvenýr za špatné parkování. Lísteček byl za stěračem, žádný odtah, žádná botička. Lísteček uvádí na rubu pokyny k zaplacení, dotaz zní, zda je uposlechnout? Existuje pro pořádkové sbory států EU už centrální registr? Nebo má holandská policie právo po mně vymáhat pokutu i v ČR? Když připustím, že stejným autem (nebo aspoň ne se stejnou registrační značkou) už do Holandska nepojedeme, napadá mě neuposlechnout výzvy k zaplacení...” Vojta D.
Vymáhání pohledávek ze strany holandské policie v České Republice určitě možné je, ale nepředpokládám, že by někomu stálo 55 eur za tu námahu. Nicméně z tvého dotazu tak nějak vyplývá, že hodláš do Holandska jet znovu – a i když budeš mít jinou...
„Podla akých pravidiel, alebo aké obmedzenia platili na motory v rallye skupine B, pretože niektoré autá mali prepĺňané 2-litrové štvorvalce, Audi 5-valec, Metro 6R4 atmosférický šesťvalec. A prečo sa Moskvič pokúšal postaviť auto kategórie Rally skupiny B a rovnako aj Lada Eva?” Kubo Bača
Ve skupině B existovaly čtyři podkategorie, rozdělené podle objemu motoru a minimální hmotnosti, přičemž pro přeplňované motory byl povolený objem vydělen koeficientem 1,4. Do nejvyšší kategorie spadaly vozy s atmosférickými motory o objemu do 4000...
„Co vše musím na autě vyměnit, abych mohl jezdit na E85. Respektive upravit. Motor je 2,5litr M20B25 od BMW.” Černá Vovce
Abys mohl jezdit, nepotřebuješ měnit nic. Pokud ale chceš jezdit dlouho, doporučuje se minimálně úprava palivového systému, protože gumové hadice (zejména starších aut) si s alkoholem příliš nerozumějí a mají tendenci se rozpadat. Vhodné bude také...
„Proč se pro pedál akcelerátoru v autě používá slovo „pedál plynu, plynový pedál“? Opravdu by mě to zajímalo. Ještě jsem na to nepřišel. Co vy?” Pepa
Nepodařilo se mi zjistit nic stoprocentního a ověřeného, nicméně předpokládám, že označení „plynový pedál“ přišlo do češtiny z americké angličtiny, ve které se akcelerátoru říká „gas pedal“. Slovo „gas“ přitom sice v překladu znamená „plyn“, ale...
„Každý dnes mluví o co největší bezpečnosti, jak jsou důležité správně nahuštěné pneumatiky s dostatečně vysokým vzorkem a aby nebyly moc staré, jak máme dodržovat bezpečné odstupy a nevím co ještě, ale zajímalo by mě, jak je potom možné, že u dnešních nových aut ještě stále narážíme na bubnové brzdy – namátkou Fabia nebo třeba právě představené Clio. Kde je ten pokrok, když jedna z nejdůležitějších součástí auta z hlediska bezpečnosti zůstává stejná jako před padesáti lety?” David Otáhal
Pokrok je hezká věc, ale zásada „když něco funguje, nech to být“ má také něco do sebe. Bubnové brzdy se na malých, slabých autech s úzkými pneumatikami používají prostě proto, že není důvod používat kotoučové. Většinu brzdného účinku totiž vzhledem...
„Ahoj, v souvislosti s novou bondovkou Skyfall mě napadá otázka. Jaké auto do 100 000 Kč si pořídit, kdybych chtěl vypadat jako tajný agent? Neříkám přímo jako James Bond, hledat Aston za sto tisíc je samozřejmě nesmysl, ale něco, co by vypadalo jako náčiní filmového agenta? ” Vojta P.
Dokonce i za sto tisíc můžeš mít auto, které nejenže vypadá, jako by s ním jezdil tajný agent, ale dokonce ho používal sám 007. O Jamesi Bondovi za volantem německého vozu si sice můžeme myslet leccos, a pravděpodobně to nebude nic hezkého, ale...
„Rád bych se dozvěděl, kam zmizel vnitřní prostor Mercedesu C-W204 v přímém srovnání se Škodou Superb? S překvapením jsem se ve srovnávacím testu těchto dvou vozidel dočetl, že mají naprosto totožný rozvor, tedy hlavní údaj určující vnitřní velikost. Vlastním céčko a kamarád Superb. I když škodovky moc nemusím, při porovnání místa na nohy, především vzadu, je Mercedes Škodou deklasován. Čím to je způsobené?” Dan
Zadním pohonem. Tedy abychom byli přesní, zadním pohonem je způsobeno to, že má relativně malé céčko rozvor srovnatelný se Superbem, i když vnějšími rozměry je o třídu menší. Délkou 4582 mm odpovídá třída C spíše Octavii (5569 mm) než Superbu (4838...
„Ahoj, jak je to s přihlašováním auta z Japonska, které se nedováželo do Evropy? Bereme, že už je předělané na LHD. ­Například Mitsubishi FTO GPX a Evo 6. Jak je to s papíry a úřady? ” Marian Šrámko
Stručně řečeno, špatně. Auto, které je podle VIN pravostranné, je podle našich zákonů zcela nepřihlásitelné. Jsem si jistý, že se budou dát najít nějaké kličky, případně to celé pojmout jako „výměnu karoserie a motoru“ na nějakém u nás již...