Podle pravidel?

Při pohledu na „Dacii Duster“ připravenou pro závod do vrchu na americké hoře Pike’s Peak mě napadlo, kolik toho musí při přerodu sériového auta v závodní zůstat, aby vůbec bylo možné použít původní název. Skelet karoserie? Blok motoru?
Mopař
To záleží čistě na pravidlech závodů, kterých se s výsledkem chceš účastnit. Existují závodní série, kde ti dovolí změnit tak maximálně nastavení podvozku, a dokonce ti v zájmu vyrovnanosti určí, jakým autem a s jakými díly budeš jezdit (například Caterham Academy). Opačným extrémem je potom americká série Nascar, kde z původního auta nemusí zbýt opravdu vůbec nic. Klopené levotočivé zatáčky tak řežou „Toyoty Camry“ nebo „Chevrolety Malibu“ s karburátorovým osmiválcem, čtyřstupňovou převodovkou a zadním pohonem, které svůj civilní vzor připomínají jen nálepkou světel a masky na přídi.
Vojta

Další Odpovědi

„Dobrý den do redakce už roky nejlepšího automobilového čtení u nás a na Slovensku! Mám jednu otázku. Po prodlouženém víkendu v Amsterdamu jsme si přivezli jeden nechtěný 55eurový suvenýr za špatné parkování. Lísteček byl za stěračem, žádný odtah, žádná botička. Lísteček uvádí na rubu pokyny k zaplacení, dotaz zní, zda je uposlechnout? Existuje pro pořádkové sbory států EU už centrální registr? Nebo má holandská policie právo po mně vymáhat pokutu i v ČR? Když připustím, že stejným autem (nebo aspoň ne se stejnou registrační značkou) už do Holandska nepojedeme, napadá mě neuposlechnout výzvy k zaplacení...” Vojta D.
Vymáhání pohledávek ze strany holandské policie v České Republice určitě možné je, ale nepředpokládám, že by někomu stálo 55 eur za tu námahu. Nicméně z tvého dotazu tak nějak vyplývá, že hodláš do Holandska jet znovu – a i když budeš mít jinou...
„Jako fanoušek velkých amerických limuzín uvažuji o tom, že si splním sen a nechám si dovézt ze zámoří Cadillac STS, ale současně se docela zajímám o bezpečnost. Slyšel jsem, že ve skutečnosti to s bezpečností u amerických aut není tak horké. Jak se liší evropské a americké crash testy nebo bezpečnostní předpisy obecně? ” Ondra Fabián
Nejsem v metodice nárazových zkoušek natolik kovaný, abych mohl fundovaně popsat veškeré rozdíly, ale osobně mám sklony důvěřovat spíše americkým testům NHTSA, které nerozdávají body na položky nesouvisející se samotným nárazem, jako jsou akustická...
„Nikdo nepochybuje o tom, že nejlepší motor od BMW je řadová šestka z M3 E46. Ale jaký je jejich nejlepší osmiválec? A do jakých aut je vůbec dávali?” Jirka Zelenka
Jako staromilec mám sice tendenci tíhnout k fosiliím, jako je osmiválec OHV, montovaný do překrásného roadsteru 507. Ale ani ten asi nemůže z nejvyšší příčky sesadit božskou S62 z E39 M5 a Z8. Pojem „nejlepší motor“ je však natolik subjektivní, že...
„Ahoj, pohrávám si s myšlenkou pořídit staré sportovní auto (v mém případě 1970 Ford Mustang, ale mohlo by se to týkat i něčeho jiného) a upravit ho tak, aby se dalo používat každý den. Myslíš, že taková věc může mít smysl? Jaké úpravy bys v takovém případě volil? ” Vojta Podešva
Jakkoli to může v dnešní době znít šíleně, bývaly doby, kdy i dnešní historická auta bývala nová, a tudíž si je lidé kupovali nikoli jako artefakty k obdivování v garážích, ale jako dopravní prostředky. Čistě teoreticky je tedy možné používat i auto...
„Dělá dnes ještě někdo dvoubarevná auta? Mimo Ypsilonu mě nic nenapadá. ” Slávek Smisitel
Jde o definici „dvoubarevnosti“ – pokud ti stačí střecha v jiné barvě, pak máš před sebou velmi široký výběr. Ale pokud ti jde o dvoubarevnou karoserii jako takovou, napadá mě v tuto chvíli opravdu jen ona Lancia Ypsilon (samozřejmě vynechávám...
„Měl bych dotaz – rozhoduji se o vozu do 200 tisíc a nevím, co vybrat. Chci troje dveře, klimatizaci a rádio, jiné věci nutně nepotřebuji. Líbí se mi i20, ale ta se ve třídveřovém provedení nikde na skladě nenachází, dál mě zaujaly slevy na corsy a fiesty, jenže o těch jsem četl mnoho neblahých zkušeností se spolehlivostí (zvláště u té Fiesty). Co byste doporučili vy? ” Jakub Kuba
Nákup jakéhokoli auta do 200 000 korun bude spíše otázkou hledání slev, výhodných „skladovek“, případně předváděcích vozů, které se nestaly obětí krutého zacházení zaměstnanců dealerství. Zvláště to platí, pokud hledáš v kategorii supermini a nikoli...
„Ahoj Vojto, co říkáš na letošní evropské auto roku? Máš jiný názor (předpokládám, že jo)? A proč? ” Herbicid
Chápu, proč porota vybrala právě Chevrolet Volt/Opel Ampera, a chápu to mnohem víc, než jsem chápal loňskou volbu Nissanu Leaf. Leaf je sice asi první elektromobil, který je použi­telný i ve skutečném světě, ale Volt je první elektromobil, který...
„Ahoj, co si myslíš o Peugeotech 206 RC a 306 GTi? Který z nich je lepší? ” Mopař
Snadná otázka. Kdykoli, za jakýchkoli okolností a v jakémkoli ohledu 306 GTi, jeden z posledních „správných“ peugeotů. Nechci být hrubý, ale 206 RC si nezaslouží být s ním zmiňována v jedné větě.
Vojta Dobeš
„co musím udělat proto, abych přihlásil vyrobené auto, které sice používá motor a převodovku ze sériového vozu, ale vše ostatní je vlastní konstrukce. Chtěl bych získat homologaci a auto začít vyrábět sériové. ” Kutil Tim
Potřebuješ nejdříve nahlásit samostavbu na úřadě, poté projít schvalovacím procesem pro individuálně postavené auto u některé firmy, která se schvalováním zabývá (Dekra nebo TÜV), což tě bude stát řádově sto tisíc korun, a následně auto přihlásit....
„Existuje důvod, proč do MX-5 nenacpat poslední generaci Chevy Small Blocku LS3? ” František Čáslavský
V případě současné generace NC existuje, protože její motor už používá hliníkový blok a jeho nahrazení velkým osmiválcem by znamenalo naprosté zničení precizního vyvážení vozu. Ale první dvě generace, NA a NB, mají čtyřválce s litinovým blokem,...