Je to ještě Porsche?

Kolik se vyrobilo modelů Dauer 962? A je to Porsche, nebo Dauer? Existují vůbec nějaké oficiální technické parametry? To auto musí jet jako hrom…
Kuba
Podle mých informací se jich vyrobilo šest, každý z nich má okolo 800 koní, váží 1090 kg, dokáže se rozjet přes 400 km/h a z nuly na 200 km/h se rozpohybuje za 7,3 s. A jestli je to Porsche, nebo Dauer? Zařadil bych ho někam vedle nejrůznějších Alpin, Singeru 911 nebo Eagle E-type Roadster – tedy někam mezi zbrusu nové auto a úpravu toho původního. Určitě je to ale víc Porsche než Dauer.
Vojta

Další Odpovědi

„Ahoj, co si myslíš o Peugeotech 206 RC a 306 GTi? Který z nich je lepší? ” Mopař
Snadná otázka. Kdykoli, za jakýchkoli okolností a v jakémkoli ohledu 306 GTi, jeden z posledních „správných“ peugeotů. Nechci být hrubý, ale 206 RC si nezaslouží být s ním zmiňována v jedné větě.
Vojta Dobeš
„Ahoj Vojto, jaké je podle tebe nejvhodnější pneu (myslím rozměr, profil. číslo) pro tyto dva vozy – Ford Mondeo (poslední typ) a Citroe¨n C5 (poslední typ, hydropneumatické pérování, nikoli ocelové pružiny a tlumiče – čili klasika). Obě auta kombi, motor dva litry, palivo nafta. Vím, každé je jiným typem auta. U Mondea mi jde o to neztratit ovladatelnost a zároveň zachovat maximální míru komfortu s ohledem na kvalitu českých silnic, zejména okresek a komunikací v Praze. U Citroe¨nu mi jde zase o pravý opak. Neztratit nic z komfortu, ale aby to auto bylo celkem slušně (s ohledem na určení-poslání-zaměření tohoto auta) ovladatelné, resp. přidat mu trochu na ovladatelnosti. Co bys doporučil? Díky předem za radu.” Pepa
Abych mohl opravdu kvalifikovaně odpovědět, potřeboval bych mít vyzkoušená obě auta přesně v motorizaci, která tě zajímá, s několika variantami kol. Což nemám. Ale můžu ti poskytnout radu obecnou a doufám, že dostačující: Naprostá většina dnešních...
„Jsem majitelem Fordu Mustang GT z roku 2005 a zajímalo by mě, jestli je možné, že je vybaven samosvorným diferenciálem. Napadlo mě to, jelikož při zvednutém voze, když roztočím jedno kolo, to druhé se otáčí stejným směrem. Navíc se při mokré vozovce, nebo nedejbože na sněhu chová tak, že v podstatě není možné jet s autem rovně, zadek se pořád snaží mě předběhnout. Nějaký podíl na tom má jistě i tuhá zadní náprava, ale tu má třeba Defender taky a takhle se nechová. Díky za odpověď. ” Ondra
Možné to je, i když otáčení kol v opačném směru by nasvědčovalo spíše přítomnosti otevřeného diferenciálu. Pokud se tě ovšem neustále snaží předběhnout zadek auta, nebude chyba v diferenciálu a ani v tuhé zadní nápravě – ta sice může za odskakování...
„Existuje důvod, proč do MX-5 nenacpat poslední generaci Chevy Small Blocku LS3? ” František Čáslavský
V případě současné generace NC existuje, protože její motor už používá hliníkový blok a jeho nahrazení velkým osmiválcem by znamenalo naprosté zničení precizního vyvážení vozu. Ale první dvě generace, NA a NB, mají čtyřválce s litinovým blokem,...
„Proč se pro pedál akcelerátoru v autě používá slovo „pedál plynu, plynový pedál“? Opravdu by mě to zajímalo. Ještě jsem na to nepřišel. Co vy?” Pepa
Nepodařilo se mi zjistit nic stoprocentního a ověřeného, nicméně předpokládám, že označení „plynový pedál“ přišlo do češtiny z americké angličtiny, ve které se akcelerátoru říká „gas pedal“. Slovo „gas“ přitom sice v překladu znamená „plyn“, ale...
„Každý dnes mluví o co největší bezpečnosti, jak jsou důležité správně nahuštěné pneumatiky s dostatečně vysokým vzorkem a aby nebyly moc staré, jak máme dodržovat bezpečné odstupy a nevím co ještě, ale zajímalo by mě, jak je potom možné, že u dnešních nových aut ještě stále narážíme na bubnové brzdy – namátkou Fabia nebo třeba právě představené Clio. Kde je ten pokrok, když jedna z nejdůležitějších součástí auta z hlediska bezpečnosti zůstává stejná jako před padesáti lety?” David Otáhal
Pokrok je hezká věc, ale zásada „když něco funguje, nech to být“ má také něco do sebe. Bubnové brzdy se na malých, slabých autech s úzkými pneumatikami používají prostě proto, že není důvod používat kotoučové. Většinu brzdného účinku totiž vzhledem...
„Co vše musím na autě vyměnit, abych mohl jezdit na E85. Respektive upravit. Motor je 2,5litr M20B25 od BMW.” Černá Vovce
Abys mohl jezdit, nepotřebuješ měnit nic. Pokud ale chceš jezdit dlouho, doporučuje se minimálně úprava palivového systému, protože gumové hadice (zejména starších aut) si s alkoholem příliš nerozumějí a mají tendenci se rozpadat. Vhodné bude také...
„Používáš meziplyn? Popřípadě znáš vůbec ještě někoho, kdo jej používá (mám na mysli poctivý, s dvojím vyšlápnutím spojky)? Nebo už tato technika je definitivně pohřbená pod tlakem (ne)dostačujících synchronů, DSG a CVT?” Miataman
Pravý meziplyn nepoužívám – po pravdě řečeno k tomu u auta s fungujícími synchrony nevidím žádný zásadní důvod a hlavně jsem moc líný a nešikovný na to, abych se ho pořádně naučil. Takže používám jen „nepravý“ meziplyn bez dvojího vyšlápnutí spojky...
„Chtěl bych si pro radost pořídit Maserati 3200. Nemáš nějakou zkušenost? Někde píšou, že je lepší manuál, na spolehlivost a sílu motoru prý automat. Jen se trochu bojím toho servisu. Třeba na alfy se už šikovní servisáci najdou, ale na Maserati jsem nenašel snad nic kromě značkového. Roční nájezd počítám cca 2000 km. Co říkáš na volbu ty? Je to hlavně srdeční záležitost. Jinak časopis kupuji od začátku a všem vám do budoucna fandím. Děkuji za odpověď.” Roman
Bohužel neznám nikoho dostatečně šíleného na to, aby si takovou věc skutečně koupil, ale vzpomínám si, že o tom kdysi jeden z mých odvážnějších kamarádů reálně uvažoval. Vedle obvyklých problémů se spolehlivostí a cenou údržby i náhradních dílů je...
„Ahoj, vyplatí se jezdit nesmyslným autem s motorem 1.6 20v o výkonu 118 kW a spotřebou cca 12-20 litrů do práce jen proto, že umí být na dalších světlech první? ” Luboš Světík
Bylo by lepší, kdyby kromě toho umělo projet zatáčku bokem, ale i tak to rozhodně stojí za to, pokud ti to dělá radost.
Vojta Dobeš