Je to ještě Porsche?

Kolik se vyrobilo modelů Dauer 962? A je to Porsche, nebo Dauer? Existují vůbec nějaké oficiální technické parametry? To auto musí jet jako hrom…
Kuba
Podle mých informací se jich vyrobilo šest, každý z nich má okolo 800 koní, váží 1090 kg, dokáže se rozjet přes 400 km/h a z nuly na 200 km/h se rozpohybuje za 7,3 s. A jestli je to Porsche, nebo Dauer? Zařadil bych ho někam vedle nejrůznějších Alpin, Singeru 911 nebo Eagle E-type Roadster – tedy někam mezi zbrusu nové auto a úpravu toho původního. Určitě je to ale víc Porsche než Dauer.
Vojta

Další Odpovědi

„Ahoj Vojto, nejdříve musím uznat, že AC je super časopis. Četl jsem snad všechna čísla, jak ze stánku, tak na iPadu, a věřím, že mi objektivně poradíš. Mám jednu otázku se dvěma podotázkami. Vlastním Scirocco 1.4 TSI 160 koní, ale už mi to nějak nestačí, i když si nemohu stěžovat. Na tak malý motor dost muziky. Už ale koukám po silnější verzi, buď Scirocco R, nebo Golf R. Ročně najedu 25 tisíc kilometrů (jezdím stejně v létě i v zimě). Jaký je tvůj názor? Vím, že je Scirocco jen předokolka a Golf čtyřkolka, ale na druhou stranu vzhled „Šíra“ je někde jinde. A další otázka: Nejsou už nějaké bližší informace o motorech Golfu VII GTI nebo R? Jestli raději nepočkat? Do té doby bych poladil svůj motor 1.4, mám rozpočet řekněme 200 až 260 tisíc na „tuning“ (turbo, kompresor, sání). Máš s laděním 1.4 nějaké zkušenosti (firmy na turbo apod.)? A hlavně jaký je tvůj názor, co snese pouhá 1.4. Jiná auta jako STi, ST, RS nechci. Mám rád zpracování VW, jejich DSG a motory. Díky za odpověď.” Zdeněk Petráš, Litoměřice
O příští generaci ostrých golfů bohužel zatím žádné informace nemáme, ale můžeme si být vcelku jistí, že GTI i R dorazí s notným zpožděním oproti standardnímu Golfu. Pokud se tedy nechceš obrnit trpělivostí, volil bych něco ze současné nabídky,...
„Zdravím. Chtěl bych se zeptat na názor. Mercedes E 420, cca 2007. Máte někdo zkušenosti? Díky. ” Jaroslav Šimek
Osobní zkušenost s minulou generací třídy E sice nemám, ale zkušenosti zprostředkované stačí alespoň na ten názor. Stejně jako každé „éčko“ patří i W211 k nejlepším autům své třídy, ale stejně jako u každého Mercedesu od dob fantastické W124 už...
„Které z aktuálních aut má šanci stát se cool autem?” Marián Podzemský
Spousta dnešních aut už cool je. Ale pokud máš na mysli „opravdu cool“, něco jako Porsche 356 Speedster, původní Ford Mustang nebo třeba Datsun 240Z, byl bych ochoten si vsadit na Toyotu GT 86, respektive Subaru BRZ. Relativně dostupné, řidičsky...
„Nikdo nepochybuje o tom, že nejlepší motor od BMW je řadová šestka z M3 E46. Ale jaký je jejich nejlepší osmiválec? A do jakých aut je vůbec dávali?” Jirka Zelenka
Jako staromilec mám sice tendenci tíhnout k fosiliím, jako je osmiválec OHV, montovaný do překrásného roadsteru 507. Ale ani ten asi nemůže z nejvyšší příčky sesadit božskou S62 z E39 M5 a Z8. Pojem „nejlepší motor“ je však natolik subjektivní, že...
„Používáš meziplyn? Popřípadě znáš vůbec ještě někoho, kdo jej používá (mám na mysli poctivý, s dvojím vyšlápnutím spojky)? Nebo už tato technika je definitivně pohřbená pod tlakem (ne)dostačujících synchronů, DSG a CVT?” Miataman
Pravý meziplyn nepoužívám – po pravdě řečeno k tomu u auta s fungujícími synchrony nevidím žádný zásadní důvod a hlavně jsem moc líný a nešikovný na to, abych se ho pořádně naučil. Takže používám jen „nepravý“ meziplyn bez dvojího vyšlápnutí spojky...
„Ahoj Vojto, co říkáš na letošní evropské auto roku? Máš jiný názor (předpokládám, že jo)? A proč? ” Herbicid
Chápu, proč porota vybrala právě Chevrolet Volt/Opel Ampera, a chápu to mnohem víc, než jsem chápal loňskou volbu Nissanu Leaf. Leaf je sice asi první elektromobil, který je použi­telný i ve skutečném světě, ale Volt je první elektromobil, který...
„Ahoj, Vojto. Nevíš, proč se pořád ještě vyrábí Hindustan Ambassador? Je to opravdu tak dobré auto?” Vojta P.
Svým způsobem ano, pokud nemusíte plnit emisní ani bezpečnostní standardy a nejdůležitější je spolehlivost a především nízká pořizovací cena či snadné opravy, není nic lepšího než osvědčený starý vehikl, kterých jsou všude kolem stovky tisíc.
...
„V 60. letech se v USA hodně ladily i VW Brouky, Karmanny Ghia apod… Používaly se (a používají pořád) i na dragstrip, a pokud vím, tak se nejvíc používá silně modifikovaný a přeplňovaný dvoulitr boxer. Někde jsem četl, ale možná jsem si to spletl, že dokonce konkurovaly ve výkonu v přímce americkým muscle cars. Co je na tom pravdy? Může oturbený čtyřválec 2.0 zatopit 5–7litrovému V8?” Vojta
Může, zvláště když je nacpaný do vehiklu, který ve srovnání s klasickým muscle carem váží jen o málo víc než polovinu. Z plochého čtyřválce v Brouku se dají dostat docela zajímavé výkony i bez přeplňování a za pomoci turbodmychadla změníš v...
„Co vše musím na autě vyměnit, abych mohl jezdit na E85. Respektive upravit. Motor je 2,5litr M20B25 od BMW.” Černá Vovce
Abys mohl jezdit, nepotřebuješ měnit nic. Pokud ale chceš jezdit dlouho, doporučuje se minimálně úprava palivového systému, protože gumové hadice (zejména starších aut) si s alkoholem příliš nerozumějí a mají tendenci se rozpadat. Vhodné bude také...
„Ahoj, jak se vlastně ladí podvozky? Dělá se to už dnes na počítači jako všechno ostatní? Jak se vlastně určí, jaký má podvozek být? ” Mopař
Ladění podvozků patří mezi umění, ve kterých budou počítače ještě dlouho sloužit jen jako užiteční pomocníci, ale člověka nahradit nedokážou. A slovo „umění“ jsem použil záměrně, protože ladění podvozků je stejně jako umění naprosto subjektivní a...