Je to ještě Porsche?

Kolik se vyrobilo modelů Dauer 962? A je to Porsche, nebo Dauer? Existují vůbec nějaké oficiální technické parametry? To auto musí jet jako hrom…
Kuba
Podle mých informací se jich vyrobilo šest, každý z nich má okolo 800 koní, váží 1090 kg, dokáže se rozjet přes 400 km/h a z nuly na 200 km/h se rozpohybuje za 7,3 s. A jestli je to Porsche, nebo Dauer? Zařadil bych ho někam vedle nejrůznějších Alpin, Singeru 911 nebo Eagle E-type Roadster – tedy někam mezi zbrusu nové auto a úpravu toho původního. Určitě je to ale víc Porsche než Dauer.
Vojta

Další Odpovědi

„Ahoj Vojto, doporučil bys mi koupi takového Jeepu Wrangler? Silně o něm uvažuji… ” Tomino Tominkovič
To záleží na tom, co od něj čekáš. Pokud hledáš starý poctivý off-road, který lze opravit kladivem a vydrží věčně, jsi na správné adrese. Podle obrázku sis vybral nejstarší generaci Wrangleru, model YJ z let 1987-1995. Tedy poslední model s...
„Dá se natrénovat driftování na sněhu jako jednodušší škola pro asfalt? Nebo má asfalt natolik jiné podmínky než sníh, že je to nebe a dudy a nemá to smysl? ” Shelby
Rozhodně je to dobrý začátek. Smýkáním se na sněhu se z tebe sice nestane drifter, ale získáš základní návyky – naučíš se instinktivně dávat kontra a řídit auto plynem. Trénink na opuštěném parkovišti nebo jiné vhodné zasněžené ploše by měl být...
„Ahoj, vyplatí se jezdit nesmyslným autem s motorem 1.6 20v o výkonu 118 kW a spotřebou cca 12-20 litrů do práce jen proto, že umí být na dalších světlech první? ” Luboš Světík
Bylo by lepší, kdyby kromě toho umělo projet zatáčku bokem, ale i tak to rozhodně stojí za to, pokud ti to dělá radost.
Vojta Dobeš
„Při pohledu na „Dacii Duster“ připravenou pro závod do vrchu na americké hoře Pike’s Peak mě napadlo, kolik toho musí při přerodu sériového auta v závodní zůstat, aby vůbec bylo možné použít původní název. Skelet karoserie? Blok motoru?” Mopař
To záleží čistě na pravidlech závodů, kterých se s výsledkem chceš účastnit. Existují závodní série, kde ti dovolí změnit tak maximálně nastavení podvozku, a dokonce ti v zájmu vyrovnanosti určí, jakým autem a s jakými díly budeš jezdit (například...
„Podla akých pravidiel, alebo aké obmedzenia platili na motory v rallye skupine B, pretože niektoré autá mali prepĺňané 2-litrové štvorvalce, Audi 5-valec, Metro 6R4 atmosférický šesťvalec. A prečo sa Moskvič pokúšal postaviť auto kategórie Rally skupiny B a rovnako aj Lada Eva?” Kubo Bača
Ve skupině B existovaly čtyři podkategorie, rozdělené podle objemu motoru a minimální hmotnosti, přičemž pro přeplňované motory byl povolený objem vydělen koeficientem 1,4. Do nejvyšší kategorie spadaly vozy s atmosférickými motory o objemu do 4000...
„Čau Vojto, už jsem ti dlouho nenapsal, tak to musím napravit. Můj daily-car jsi zde už zmiňoval, ale teď konečně řeším k RX 400h nějakou zábavnější bokovku. Mám v hlavě dvě možnosti. Levnější, ale překvapivě možná rychlejší, a dražší, ale určitě zábavnější. Řeč je v první řadě o kompletně postaveném Nissanu Almera GTi se swapem motoru SR20VE. Bavíme se o silně upraveném autě, takže si představ Almeru s cca 240 koňmi při ani ne tunové váze, kvalitními pružinami, sakra krátkou skříní, samosvorem, pořádnými brzdami, lehkými koly a semislicky. Naproti nenápadnému Nissanu pro pomalu jezdící babičky stojí kamarádova krásná, opečovávaná M3 E36 s „třidvojkou“, Hamann jednotkou, postavená na 18" ATS obutých v rallye slicku s Bastuck DTM výfukem a 911 GT3 sedačkami. Ač se to nezdá, tak Almera s výkonem nějakých 245 koní na tunu dá relativně těžké M3 s „pouhými“ 218 koňmi na tunu pořádně zabrat. Nissana bych chtěl podvozkově určitě lehce přetáčivého, aby i přes maximální rychlost a efektivitu zůstal stále zábavný, ale táhlým powerslidům, kterými jsou M3 pověstné, se to zábavností samozřejmě nevyrovná… Takže teď babo… eh, Vojto, raď. Díky! ” Marek Zurian
Legendární M3 proti na koleně zbastlenému hot rodu, postavenému navíc na základě nudného japonského hatchbacku se špatnou poháněnou nápravou? To vypadá jako jasná volba. Dokud ovšem člověk nevezme v úvahu pravděpodobně poněkud kolosální rozdíl v...
„Ahoj, Vojto. Líbí se mi Holden Torana z roku 1977. Kastle mi připomíná Opel Kadett C „fastback“. Šálí mě zrak, nebo mají opravdu stejný základ? Pokud ano, tak by asi bylo možné postavit evropský klon Holdenu Torana kupé.” Shelby
Jakkoli zní myšlenka na postavení Torany s řízením na správné straně neobyčejně lákavě, zrak tě bohužel trochu šálí. Kadett je o nějakých třicet centimetrů kratší než Torana, která je znatelně větší dokonce i ve srovnání s větším Opelem Ascona....
„Zdravím redakci a „opravdové řidiče“, chci poprosit o radu. Chtěli bychom dát dědovi k Vánocům hezký dárek. S rodinou plánujeme, že mu darujeme jízdu ve Ferrari 360 Modena na okruhu Slovakiaring. Zajímá mě, jestli má někdo z vás zkušenosti s podobnými akcemi a jestli to za ty peníze stojí. Díky” Petr Kubecký
Osobní zkušenost já ani nikdo jiný z redakce nemáme, ale po pravdě řečeno, naše dojmy by v tomto případě nejspíše nebyly zrovna relevantní – přece jen jsme v tomto ohledu poněkud zhýčkaní. Mohu-li ale soudit z vyprávění kamarádů, kteří se podobných...
„Ahoj Vojto, kam zmizel kdysi hrdina tvé rubriky Marcus Zurian? Které auto z jeho pestrého výběru si nakonec pořídil? Chybí mi.” Imro Bažant
Nakonec se po pečlivém, dlouhém a moudrém zhodnocení své situace, svých možností a schopností rozhodl namísto nepraktického sportovního vozu, jako je Honda S2000 nebo Toyota MR2, pro pořízení hybridního ­Lexusu RX400h. I pohádky o petrolheadech...
„Zdravím, Vojto, mám na tebe dotaz ohledně délky převodů u dnešních aut. Často se setkávám s výtkami (naposledy tvůj test Hondy Civic v TopGearu) na příliš dlouhé převodové stupně, které „zabíjejí“ motor. Mně se nedaří přijít na to, kam na to ti lidi chodí? Proč jim připadají rychlosti moc dlouhé? Já nejvyšší převod chápu, beru a požaduju jako ekonomický kvalt, který prostě zařadím na dálnici a pomůže mi tak snížit spotřebu. U rodinného auta jsem snad ale ještě neviděl u šestistupňové manuální převodovky rychlost na nejvyšší stupeň vyšší než 40 km na 1000 otáček motoru. A to mně osobně přijde jako zoufale málo. Na šestistupňovou převodovku. Jezdím pravidelně se dvěma auty (BMW e30 a MB W168), oboje mají pětistupňovou převodovku a na nejvyšší stupeň mají těch samých cca 40 km na 1000 ot. Což mi přijde jako odpovídající hodnota. To jsou ale pětikvalty. Když ty samé převody najednou rozdělím na šest dílů, dostanu tím, podle mě naopak, převodovku krátkou. Já bych u rodinného auta se šestistupňovou převodovkou čekal právě ten šestý stupeň ještě delší. Nepřijde mi totiž zrovna jako bůhvíjaká výhoda šestého stupně výsledek, kdy při dálniční povolené 130 motor točí nějakých 3300 otáček. Nebo teda nerozumím tomu, proč by tam ten šestý stupeň měl vůbec být, když to samé zvládá s přehledem (jistě, když už vůbec nic jiného) levnější pětistupňová převodovka. Když tak mě prosím usměrni, oprav, případně vysvětli, co chápu špatně.” Petr Vícha
Odstupňování převodů je, podobně jako odladění podvozku, jedním z těch aspektů konstrukce automobilů, které se bez opravdu hlubokých znalostí a porozumění technice lépe hodnotí a popisují subjektivně než snahou o „inženýrský“ přístup. Přílišná snaha...